Największe zagrożenia dla pozycjonowania Twojej strony online
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie witryny internetowej to obowiązek każdej osoby, która chciałaby zaistnieć w sieci. Powodem jest przede wszystkim duża konkurencja, która każdego dnia dokłada starań, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Sposobem na to, aby zająć wysokie pozycje w wyszukiwarce, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, jest podjęcie działań SEO. Należy pamiętać jednak o tym, że niewłaściwe ich wykonywanie może powodować liczne problemy SEO. W tym artykule powiemy sobie o tym, na czym polega pozycjonowanie strony oraz jakie są największe zagrożenia z tym związane.
Pozycjonowanie strony internetowej jest to szereg działań, które docelowo mają przyczynić się do wzmocnienia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Tego typu praktyki bardzo często opierają się na technikach, które nie są do końca zgodne z wytycznymi Google. Pozycjonowanie z reguły wykonywane jest równolegle z czynnościami SEO. W trakcie wyżej wymienionego można napotkać liczne problemy SEO, dlatego tak ważnym jest, aby podejść do tematu odpowiednio przygotowanym.
Otóż pozycjonowanie strony internetowej polega na poprawie wszelkich elementów, które mają wpływ na to jakie miejsce zajmuje ona w wynikach wyszukiwania. Do wyżej wspomnianych można zaliczyć między innymi:
– redagowanie wysokiej jakości, unikalnych treści oraz właściwe ich optymalizowanie (stosowanie słów kluczowych, nadanie odpowiednich nagłówków),
– dopracowanie strony pod kątem jej funkcjonalności (wyeliminowanie błędów na stronie, krótki czas ładowania strony),
– właściwa optymalizacja kodu HTML strony,
– przygotowanie wersji strony www pod urządzenia mobilne,
– wdrożenie odpowiedniej struktury witryny (podział informacji dostępnych na stronie na odpowiednie podstrony),
– pozyskiwanie linków pochodzących z innych serwisów www.
Podczas pozycjonowania strony internetowej dosyć łatwo jest przekroczyć granice dobrych praktyk i stać się ofiarą filtra nałożonego przez roboty Google, a co gorsza bana. Ponadto, przez rozmaite zaniedbania wynikające najczęściej z braku wiedzy, także można stracić szansę na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Poniżej omówimy najczęstsze problemy SEO, które mogą zaszkodzić pozycjonowaniu.
Kopiowanie treści z innych stron internetowych jest jednym z podstawowych błędów, które często popełniają właściciele witryn. Mowa tu między innymi o sytuacji, kiedy w danym sklepie internetowym, pod sprzedawanymi produktami widnieją opisy skopiowane ze strony producenta. To samo dotyczy kopiowania artykułów. Nawet, jeżeli właściciel wyżej wspomnianego wyrazi na to zgodę, Google oceni to negatywnie.
Sztuczne zapełnianie treści frazami kluczowymi jest negatywnie odbierane przez Google. Wyżej wspomniane traktowane jest jako chęć nienaturalnego wypozycjonowania strony internetowej i może spotkać się wręcz z obniżeniem pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania. W związku z tym należy pamiętać, aby stosować frazy kluczowe z umiarem.
Umieszczając jakiekolwiek grafiki na swojej stronie, warto zadbać o ich odpowiednie opisanie. Mowa tu o nadaniu tytułu oraz tekstu alternatywnego zwanego alt-u. Powyższe pojawią się w momencie, kiedy z jakiegoś powodu grafika nie będzie mogła być wyświetlona.
Jeżeli czas ładowania danej witryny internetowej jest zbyt długi, to niewątpliwie użytkownicy zrezygnują z jej przeglądania jeszcze przed wyświetleniem treści. W przypadku algorytmów Google, również biorą one pod uwagę ten czynnik podczas analizowania danej witryny. W związku z tym tak ważne jest, aby czas ten był jak najkrótszy.
Ze względu na to, że ruch w Internecie pochodzący z urządzeń mobilnych wciąż rośnie, tak ważnym jest aby strona www została dostosowana właśnie do wyżej wspomnianych. Jeżeli nie zostanie to dopilnowane, wówczas z całą pewnością poskutkuje zwiększeniem liczby odrzuceń, a tym samym obniży pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
Poza wyżej wymienionymi błędami, które pogarszają widoczność strony w wynikach wyszukiwania można wymienić jeszcze inne problemy SEO. Mowa między innymi o nierozpoznawalnych domenach, braku stosowania meta opisów, jak i również nieumiejętne linkowanie. W przypadku tego ostatniego chodzi o pozyskiwanie linków przychodzących do strony www. Jeżeli linki do danej witryny pochodzą z niewiarygodnych źródeł, wówczas Google może ocenić to jako próbę sztucznego podniesienia pozycji. Skutkować to będzie nałożeniem kary na stronę internetową.
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie i zagrożenia, to niewątpliwie można się z nimi spotkać w momencie podjęcia współpracy z niewłaściwą agencją marketingową. Obecnie na rynku powstaje ich coraz więcej, a niestety ilość nie idzie w parze z jakością. Do najczęściej zaliczanych zagrożeń pozycjonowania można zaliczyć właśnie niskie kwalifikacje pracowników danej agencji, którzy swoimi działaniami mogą przyczynić się do spadku pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Co gorsza, w niektórych sytuacjach może skutkować to nałożeniem przez Google bana. Kolejnym zagrożeniem wynikającym ze zlecenia pozycjonowania strony niekompetentnej agencji marketingowej, jest strata pieniędzy. Płacąc miesięczny abonament i oczekując wymiernych korzyści może okazać się, że właściciel strony nigdy ich nie osiągnie. Warto wziąć również pod uwagę fakt, że zbyt niskie wynagrodzenie za tego typu usługę nie oznacza nic dobrego. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zainwestować w skuteczne działania SEO!