Narzędzia do e-commerce, które musisz znać
3 min
3 min
Nawet jeżeli Twój sklep internetowy działa w mało konkurencyjnej branży, musisz wykorzystywać narzędzia e-commerce, które nie tylko ułatwią Ci pracę, ale dodatkowo pozwolą rozwijać biznes, docierając do nowych klientów. Przedstawiamy ciekawe, a zarazem, niemal niezbędne oprogramowania i aplikacje. Gdy poznasz zasadę ich działania i wykorzystasz je w praktyce, prowadzenie e-commerce będzie znacznie przyjemniejsze.
Nie musisz być programistą, aby stworzyć własny sklep. Platformy e-commerce typu SaaS pozwalają założyć witrynę sprzedażową za pomocą kilku kliknięć. Wybierasz szablon, możesz edytować zawartość przy pomocy kreatora i w zasadzie rozpoczynasz swoją działalność na dużą w bardzo krótkim czasie. Nawet nieco bardziej rozbudowane oprogramowania open source często mogą być obsługiwane przez laików. Co więcej, w internecie znajdziesz serię poradników, w jaki sposób stworzyć sklep za pomocą różnych systemów. Ewentualnie zleć zaprojektowanie witryny specjalistom. Z jakiego rozwiązania nie skorzystasz, samo utworzenie sklepu to nie wszystko. Swój e-commerce musisz promować w sieci, aby przyciągać klientów i generować sprzedaż. Z pewnością nie prowadzisz swojej działalności hobbistycznie, a Twoim celem jest zarobek. To zrozumiałe, dlatego przedstawiamy narzędzia e-commerce przydatne w zarządzaniu biznesem online.
No dobra, jakie narzędzia do sprzedaży online będą odpowiednie i dlaczego? Nasze zestawienie obejmuje oprogramowania różnego typu. Niektóre są darmowe, a inne płatne. Oczywiście nie musisz używać wszystkich. Zdecydujesz samodzielnie, które będą przydatne w Twoim przypadku.
Darmowe i prawdopodobnie najważniejsze narzędzia e-commerce. To Google Analytics oraz Google Search Console. Jeżeli jeszcze nie skonfigurowałeś swojego konta z tymi usługami, zrób to jak najprędzej. Oba narzędzia pokazują wiele danych na temat witryny. Zbadasz ruch, sposób pozyskania użytkowników, skuteczność w wyszukiwarce, widoczność oraz efektywność kampanii reklamowych i działań remarketingowych.
Jak wskazuje slogan oprogramowania Brand24, to narzędzie e-commerce służące do monitoringu internetu oraz mediów społecznościowych. Za pomocą przejrzystego panelu administracyjnego szybko sprawdzisz, czy w sieci nie pojawiają się wzmianki na temat Twojej firmy. Z łatwością odpowiesz na każdy post czy wpis, aby budować świadomość marki oraz więź ze społecznością. Oprogramowanie jest niezwykle inteligentne i szybko wyłapuje wszystkie wzmianki udostępniane w internecie.
Jakie narzędzie do sprzedaży online będzie jeszcze przydatne? Bardzo ciekawą propozycją jest oprogramowanie Hotjar. Dzięki niemu dowiesz się, które dokładnie elementy na stronie są najczęściej „klikane” oraz jakie fragmenty użytkownicy sprawdzają za pomocą kursora myszki na ekranie. Po przeanalizowaniu zachowań internautów możesz wdrożyć ewentualne zmiany, aby lepiej zoptymalizować witrynę.
Crazy Egg jest rozbudowanym narzędziem do monitorowania zachowań użytkowników, ale w większym stopniu niż Hotjar. Poza mapą cieplną oprogramowanie oferuje wiele dodatkowych funkcjonalności. Z tego narzędzia e-commerce korzystają administratorzy sklepów i stron, marketerzy, a także specjaliści z zakresu UX oraz UI.
Sposób, w jaki komunikujesz się z użytkownikami, odgrywa bardzo ważną rolę. Niewiele osób chce wysyłać maile lub od razu wykonać połączenie telefoniczne. Alternatywą (niezwykle wygodną) jest stosowanie specjalnych czatów. Z pomocą przychodzi Live Chat. Internauci będą mogli szybko wysłać do Ciebie pytanie, co znacznie usprawnia komunikację.
Pozycjonowanie sklepu internetowego samodzielnie nie jest łatwym zadaniem. Możesz skorzystać z pomocy agencji, ale to nieco kosztuje. Szukasz alternatywnego rozwiązania? Zastanawiasz się jakie narzędzia do sprzedaży online pod kątem SEO będą przydatne? Bezkompromisowym rozwiązaniem jest Senuto. Za pomocą tego oprogramowania wyszukasz frazy kluczowe o małej konkurencyjności, ale ze sporą ilością wyszukiwań. Jeżeli takie słowa odpowiednio wykorzystasz, przy sprzyjających warunkach masz szansę nieco lepiej zaprezentować się w wyszukiwarce, tym samym pozyskując nowych użytkowników. Możesz także przeanalizować zachowania konkurencji. Narzędzia daje multum możliwości, w naprawdę korzystnej cenie.
Choć podpowiadamy jakie narzędzia do sprzedaży online są najlepsze, to możesz wykorzystać je także w przypadku tradycyjnej witryny, a nie tylko w e-commerce. Jeżeli posiadasz firmową stronę, wszystkie wymienione przez nas rozwiązania również będą przydatne. Oczywiście podobnych narzędzi jest znacznie więcej. Trudno przedstawić od razu wszystkie oprogramowania – najlepiej stopniowo poznawać świat marketingu internetowego, aby z czasem ze statusu osoby początkującej stać się ekspertem w branży.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Brak głosów - oceń jako pierwszy!