Wiele osób rozpoczynających swoje działania w sieci zastanawia się nad sensem inwestowania w reklamy. Google ads nieco straciło na popularności, choćby na rzecz promocji marek w social mediach, jednak warto zauważyć, że wciąż budowanie zasięgów w ten sposób wydaje się jedną z najbardziej korzystnych opcji. Obok prowadzenia płatnych kampanii, warto również zadbać o pozycjonowanie pod kątem SEO. Sprawdź, dlaczego warto prowadzić działania promocyjne kilkutorowo.
Na skróty
Płatna reklama online a zasięgi organiczne
Zoptymalizowane treści na stronie powinny iść w parze z płatną reklamą online. Samo indeksowanie przez wyszukiwarki trwa stosunkowo długo. Jednak w obecnym czasie wiele firm zwyczajnie nie ma czasu – klienci potrzebni są tui teraz, a wielu z nich nie ma czasu na poszukiwanie firm na kilku stronach wyszukiwarki. W dobie powszechnego udostępniania linków niemal w każdym serwisie, czasochłonne poszukiwania przestały być modne i mało kto ma na nie ochotę.
Nie można tu mówić o bagatelizowaniu zagadnień SEO – jest to niezwykle istotne, ponieważ dla algorytmu Google zoptymalizowana strona wydaje się być znacznie bardziej przyjazna. Dzięki temu reklama online może być znacznie tańsza. Wtedy odpowiedni układ treści wykonuje sam część pracy, za którą owszem, również trzeba zapłacić, ale tylko jeden raz – praca wykonuje się sama. Wyjątkiem jest konieczność aktualizowania pewnych treści, jednak nie dzieje się to notorycznie.
Budowanie zasięgu organicznego bywa czasochłonne i bywa, że potrzeba do tego osób trzecich, odpowiedzialnych za linkowanie. To kolejny wydatek, a w końcu w dobie kryzysu zależy nam, by owe wydatki ograniczać. Zatem warto skupić się na treści, która nie tylko sprzedaje, ale również korzystnie indeksuje w przeglądarkach.
Które pozycjonowanie jest skuteczniejsze – płatne czy darmowe?
Nie można mówić o większej lub mniejszej skuteczności każdej z form indeksowania treści w wyszukiwarkach. Płatne i darmowe pozycjonowanie powinny się uzupełniać, a nie występować zupełnie osobno. Zarówno algorytmy, jak i płatne kampanie pomagają w lepszej widoczności danej marki w sieci.
Co jednak niezwykle istotne – treści na stronie nie powinny być tworzone jedynie w formie przyjaznej dla botów. Pamiętajmy, że ostatecznym konsumentem treści jest żywy człowiek i im jest ona bardziej profesjonalna, a przede wszystkim przystępna – tym większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z usług danej firmy lub kupi produkt, którego opis przykuł jego uwagę, wzbudzając w nim pewne emocje.
Mylą się Ci, którzy wróżą rychły koniec Google ads, jak i Ci, którzy pokładają zbyt duże nadzieje w płatnym pozycjonowaniu. Na wygranej pozycji pozostają Ci, którzy dysponują środkami w taki sposób, by reklama online pochłaniała ich tyle samo lub mniej niż koszt optymalizowania treści. Jak tego dokonać? Badając potrzeby i zainteresowania potencjalnych klientów. Bywa, że odpowiednio targetując reklamę i tworząc treść zawierającą pewne sformułowania, tylko krok do podwojenia sprzedaży.
Treści, które sprzedają
Copywriterzy wyrastają niczym grzyby po deszczu, jednak warto zauważyć, że tego, który pisze lekko i porusza emocje czytelnika, naprawdę trudno znaleźć. Nawet najlepiej wypoziomowany pod kątem SEO tekst nie sprzeda tyle, co dobra opowieść.
Kursy storytellingu są jak najbardziej na czasie, odkąd okazało się, że wiele osób musi się przekwalifikować, by zostać w domu. To nic złego – pisanie jest jednym z zajęć, których można się nauczyć, jednak robić to z prawdziwym polotem potrafią nieliczni. Kolejnym aspektem, o którym warto wspomnieć jest umiejętnie zbudowane napięcie w danej historii. Tworząc treści o tematyce innej niż poradnikowa, trzeba skupić się na emocjach czytelnika. Zbadać je, a potem umiejętnie wywołać. Reklama online pozycjonująca zwyczajnie dobry tekst, zwraca się znacznie szybciej niż ta, która ma promować przeciętne treści.
SEO jest ważne. Google Ads również. Nie odbierając ważności żadnemu z nich, zwykle udaje się zyskać najwięcej. Tak więc dbajmy o treść, by reklamy nie pochłaniały kosztów, które moglibyśmy spożytkować w nieco inny sposób – na przykład na jeszcze więcej wartościowej, indeksującej wysoko stronę, sprzedającej treści.
Content marketing a SEO
Contentmarketing ma wpływ na SEO. Im więcej treści na witrynie, tym więcej słów kluczowych można pozycjonować. Wpisy blogowe służą nie tylko wykorzystywaniu fraz, ale również tworzeniu struktury witryny (poprzez wewnętrzne linkowanie). Im lepszy i bardziej wartościowy content, tym więcej wejść na stronę. Zwiększa się także czas przebywania użytkownika na witrynie, a co za tym idzie – pozycja strony zmienia się na plus. Content jest obecnie podstawą działań SEO, ale ma znaczenie także dla sprzedaży i wizerunku konkretnej marki.