Nowa funkcja w GA4, kanały podróży, konferencja SEO dla prawników
3 min
3 min
Na skróty
Najnowsze zmiany w Google nie przestają zaskakiwać! W GA4 pojawiła się długo wyczekiwana funkcja udostępniania segmentów, która może całkowicie zmienić sposób, w jaki analizujemy efekty pozycjonowania stron. Tymczasem Google rozwija swoje kanały podróży, wywołując spore zmiany w strategiach SEO dla branży turystycznej.
A jeśli działasz w branży prawniczej, warto zwrócić uwagę na pierwszą na świecie konferencję SEO skierowaną wyłącznie do prawników, która odbędzie się w grudniu w Miami.
Najnowsze newsy o SEO z Semcore… ruszamy!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/pile-newspapers-with-smartphone-it_144627-3775.jpg?t=st=1729574311~exp=1729577911~hmac=0bf2b88f57d86afa4b0c81361dca98129edee83ac52ac2ca0a923f0c8695d30a&w=996
Google Analytics 4 (GA4) wprowadza nową funkcję, rewolucjonizującą analizę efektów, na które składa się pozycjonowanie stron. Segmenty danych, które dotąd trzeba było tworzyć osobno dla każdego raportu, mogą teraz zostać udostępniane w całej organizacji – oszczędza to czas i eliminuje ryzyko nieścisłości. Dzięki tej zmianie masz możliwość stworzenia segmentu raz, a następnie udostępnienia go wszystkim użytkownikom danej właściwości.
Nowe funkcje to m.in.:
Zdj 1. Wypowiedź deweloperów GA4 o nowej funkcji w Google Analytics 4.
Źródło: www.x.com/googleanalytics/status/1847316056324657293
Dzięki tej funkcji można tworzyć segmenty użytkowników zgodnie z ustawieniami prywatności, co pomaga w zgodności z przepisami GDPR. Dzięki temu narzędziu analiza danych staje się spójniejsza i efektywniejsza, pozwalając zespołom na łatwiejsze zarządzanie informacjami w GA4.
Google Travel, obejmujące usługi Google Flights i Google Hotels, zyskuje na popularności, stanowiąc wyzwanie dla firm z branży turystycznej. Wzrost liczby stron Google Travel związanych z zapytaniami podróżniczymi to sygnał, że Google dominuje w tej kategorii. Wielu operatorów turystycznych widzi to jako zagrożenie dla swojej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Zdj 2. Rozszerzone kanały podróży w GA4.
Źródło: blog.google/products/ads-commerce/improve-ad-performance-with-travel-feeds-in-search-ads/
Jednak, zamiast traktować to jako zagrożenie, warto dostosować strategię SEO do nowej rzeczywistości. Przykładowo, mimo że Google Flights i Hotels zajmują czołowe miejsca w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages), nie oznacza to całkowitego wykluczenia z gry. Dzięki optymalizacji swojej strony pod kątem SEO możesz nadal skutecznie konkurować i zdobywać ruch organiczny. Warto skupić się w tym przypadku na budowaniu autorytetu i lokalnych treściach, przyciągających użytkowników szukających bardziej szczegółowych informacji niż te dostępne na stronach Google.
6 grudnia 2024 r. w Miami odbędzie się pierwsza na świecie konferencja SEO skierowana wyłącznie do prawników. To wydarzenie oferuje unikalną możliwość nauki najnowszych strategii SEO, które pomogą kancelariom prawnym poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce Google, przyciągnąć więcej ruchu organicznego i zdobywać nowych klientów.
Zdj 3. Konferencja SEO dla prawników w Miami.
Źródło: www.legalseoconference.com
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.