E-commerceNarzędzia

Nowa wtyczka od PrestaShop, która łączy narzędzia Google i ułatwia sprzedaż!

5 min czytania

PrestaShop Marketing with Google ułatwi synchronizację katalogu produktów z Google, pozwoli zwiększyć zasięg, wyświetlając bezpłatne informacje o poszczególnych towarach, a dodatkowo umożliwi ich promowanie dzięki inteligentnym kampaniom produktowym. Wszystko to specjalnie dla milionów użytkowników robiących zakupy online! Zatem czym jest nowa wtyczka PrestaShop Marketing with Google? Podpowiadamy!

PrestaShop Marketing with Google — co to jest?

PrestaShop Marketing with Google to najnowszy dodatek pakietu PrestaShop Essentials umożliwiający reklamowanie produktów wśród nowych kupujących tuż przed nadchodzącym sezonem świątecznym. Pozwala dotrzeć do milionów internautów, efektywnie zwiększając rezultaty działań marketingowych.

Jakie są 3 korzyści oferowane przez wtyczkę PrestaShop Marketing with Google?

Wtyczka PrestaShop Marketing with Google oferuje wiele korzyści m.in. synchronizację katalogu produktów z Google, wyświetlanie bezpłatnych informacji o produkcie, a nawet tworzenie własnych inteligentnych kampanii produktowych i zarządzanie nimi. Twórcy tego dodatku twierdzą, że jest to również kontynuacja rozwijania najlepszych technologii usługowych dla firm, aby mogły one z powodzeniem skalować swój biznes. Poniżej przedstawiamy korzyści oferowane przez wtyczkę sklepu PrestaShop!

1. Synchronizacja katalogu produktów z Google

Aby zsynchronizować katalog produktów z Google, należy połączyć swój sklep z Google Merchant Center. Wówczas zobaczymy najważniejsze informacje o produktach, które będą regularnie aktualizowane (np. cena i dostępność).

2. Wyświetlanie bezpłatnych informacji o produkcie

Opcja ta umożliwia darmowe zwiększenie zasięgów poprzez wyświetlanie informacji o Twoich produktach na karcie zatytułowanej „Zakupy”. Dzięki tej usłudze, zdjęcia oraz ceny będą widoczne w SERP-ach na karcie „Zakupy”.

3. Tworzenie inteligentnych kampanii produktowych i zarządzanie nimi

Tworzenie inteligentnych kampanii produktowych i zarządzanie nimi pozwala promować swoje produkty w różnych przestrzeniach. Są to m.in. wyszukiwarka Google, poczta Gmail czy YouTube. Wystarczy ustalić dzienny budżet i odpowiednio zoptymalizować całe przedsięwzięcie lub pozostawić je w rękach robotów Google’a!

Nowa wtyczka od PrestaShop, która łączy narzędzia Google i ułatwia sprzedaż!

PrestaShop Marketing with Google — niezbędny dodatek do PrestaShop

PrestaShop wprowadza aktualizacje regularnie — wszystko po to, aby ułatwić przedsiębiorstwom stopniowy rozwój. Pakiet dodatków PrestaShop Essential, w którym znajduje się wtyczka PrestaShop Marketing with Google zawiera również rozwiązania umożliwiające wdrożenie bezpiecznych płatności oraz analizę widoczności i marketingu internetowego.

Zobacz  WooCommerce czy Prestashop – co wybrać?

PrestaShop Marketing with Google — zalety

  • łatwiejsza integracja Google;
  • większa widoczność sklepów bazujących na PrestaShop w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • tworzenie darmowych list i kampanii reklamowych Smart Shopping;
  • bezproblemowe przeglądanie metryk wydajności;
  • możliwość przesyłania wszystkich produktów do bazy Google.

Warto również wspomnieć, iż wszystkie te działania możemy wykonywać bez opuszczania interfejsu PrestaShop, a reklamodawcy po wdrożeniu inteligentnych kampanii produktowych zauważają ok. 30% wzrost wartości konwersji.

Zapamiętaj!

Według danych wewnętrznych Google’a ludzie dokonują zakupów przy użyciu tej wyszukiwarki ponad miliard razy dziennie.

Jak zainstalować i wdrożyć wtyczkę PrestaShop Marketing with Google?

Instalacja i wdrożenie wtyczki PrestaShop Marketing with Google to bardzo proste zadanie. W pierwszej kolejności musimy wejść na stronę addons.prestashop.com i pobrać odpowiedni plik ZIP klikając przycisk „Pobierz” znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu. Po pomyślnej instalacji moduł pojawi się na liście zainstalowanych dodatków. Następnie należy rozpocząć konfigurację, klikając funkcjonalność „Konfiguracja” i oddzielnie skonfigurować każdy ze swoich sklepów (jeśli posiadasz ich kilka). W celu zakończenia konfiguracji Google poprosi Cię o podłączenie swojego konta Google Merchant Center i Google ADS.

PrestaShop Marketing with Google — czy warto?

Czy warto pobrać wtyczkę PrestaShop Marketing with Google? Zdaniem ekspertów Semcore — jak najbardziej. Otóż umożliwia ona promowanie produktów w różnych obszarach (np. Google, YouTube oraz Gmail). Pozwala dodatkowo wdrożyć inteligentne kampanie produktowe zdecydowanie szybciej za pośrednictwem PrestaShop, a następnie automatycznie je optymalizuje przy użyciu inteligentnych rozwiązań Google.

W czym pomoże najnowsza wtyczka PrestaShop Marketing with Google?

  • zwiększenie zasięgów marki;
  • wyświetlanie bezpłatnych informacji o Twoich produktach;
  • synchronizacja i automatyczna aktualizacja danych o wszystkich towarach;
  • tworzenie inteligentnych kampanii produktowych za pośrednictwem PrestaShop;
  • promowanie produktów zarówno w obrębie wyszukiwarek, jak i YouTube, Gmaila czy nawet GDN (Google Display Network);
  • ogólna poprawa doświadczeń użytkowników.
Zobacz  Fulfillment w e-commerce – co to takiego?

Warto również wspomnieć o dodatkowych zaletach PrestaShop Marketing with Google. Otóż wtyczka ta jest bardzo prosta w instalacji, a co więcej — automatycznie synchronizuje katalogi produktów z Google, co dużo ułatwia podczas codziennej pracy.

Zapamiętaj!

Wtyczka PrestaShop Marketing with Google cieszy się ogromną popularnością. Zaledwie dwa dni od oficjalnej premiery została pobrana ok. 15 000 razy. Dodatek aktualnie (15.12.2021 r.) wspiera jedynie j. angielski i francuski. W kolejnym roku wtyczka prawdopodobnie zostanie wzbogacona o co najmniej 3 języki.

Nowa wtyczka od PrestaShop, która łączy narzędzia Google i ułatwia sprzedaż!

Historia firmy PrestaShop

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej. Właściciele postawili na rozwiązania open source, które umożliwiają prowadzenie e-sklepów z dowolnego miejsca na świecie. Według ubiegłorocznych informacji, na PrestaShop działa ponad 300 000 stron, które w 2020 roku osiągnęły łączną sprzedaż w granicach 25 miliardów euro. To nie wszystko, bowiem nowy sklep na tej platformie powstaje co 4 minuty, a ponad 25% wszystkich witryn internetowych zajmujących się sprzedażą online obsługiwanych jest przez PrestaShop. Korzystają z niej m.in. Ania Kruk, Świat Baterii czy nawet Mosquito.

Historia firmy Google

Właścicielom Google’a zależy, aby ich wyszukiwarka porządkowała światowe informacje, a także zapewniała im powszechną dostępność oraz użyteczność. Produkty tj. Google Play, Chrome, YouTube, Gmail, Mapy i Google Cloud odgrywają znaczącą rolę w życiu internautów. Spółka zależna Alphabet Inc. jest jedną z najbardziej znanych działalności na świecie jako Google.

Podsumowanie

Nowa wtyczka od PrestaShop, która łączy narzędzia Google i ułatwia sprzedaż — PrestaShop Marketing with Google umożliwia pozyskanie kupujących, posługując się nowoczesnymi funkcjonalnościami opracowanymi przez Google i PrestaShop. Dzięki niej dotrzemy do milionów nowych kupujących, łatwo zsynchronizujemy katalog swoich produktów z Google, a dodatkowo poszerzymy zasięgi dzięki bezpłatnym informacjom o innych towarach.

PrestaShop oferuje zaawansowaną i prostą integrację z narzędziami Google, umożliwiając e-sklepom bezproblemowe wejście na rynek Google Shopping, skuteczne śledzenie wyników i optymalizację szybkości strony oraz SEO, z naciskiem na intuicyjną obsługę i nowoczesne technologie.

Zobacz  Platforma e-commerce Opencart vs PrestaShop - co wybrać?

FAQ — najczęstsze pytania i odpowiedzi o PrestaShop Marketing with Google

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane w tematyce wtyczki sklepu internetowego PrestaShop!

1. Czym jest PrestaShop Marketing with Google?

PrestaShop Marketing with Google to moduł, który pozwala łatwo połączyć sklep PrestaShop z narzędziami Google, takimi jak Google Merchant Center, Google Ads, Google Shopping oraz Google Tag Manager. Ułatwia to promowanie produktów w wyszukiwarce Google i zarządzanie kampaniami reklamowymi bezpośrednio z panelu PrestaShop.

2. Jakie korzyści oferuje moduł Google dla sklepów PrestaShop?

  • Automatyczna synchronizacja produktów z Google Merchant Center i Google Shopping.
  • Możliwość tworzenia oraz zarządzania płatnymi i bezpłatnymi kampaniami produktowymi Google Ads.
  • Proste zarządzanie tagami marketingowymi przez Google Tag Manager, bez konieczności modyfikowania kodu sklepu.
  • Dostęp do kompleksowych raportów i statystyk skuteczności kampanii.
  • Obsługa przyjaznych adresów URL dla lepszej widoczności w wyszukiwarkach i wyższej pozycji w Google.

3. W jaki sposób moduł PrestaShop zintegrowany jest z Google Tag Managerem?

  • Pozwala jednym kliknięciem dodać kod Google Tag Managera do sklepu i zarządzać tagami bezpośrednio z panelu administracyjnego.
  • Umożliwia śledzenie kluczowych zdarzeń (np. dodanie do koszyka, wyświetlenie produktu, finalizacja zakupu).
  • Jest zgodny z najnowszymi standardami Google Analytics 4 i pełnym trybem Google Consent Mode.

4. Jak PrestaShop Marketing with Google wpływa na szybkość ładowania strony?

  • Moduł został zaprojektowany z myślą o optymalizacji wydajności, aby nie spowalniać sklepu.
  • Integruje się z technologiami przyspieszającymi ładowanie strony, takimi jak cache, optymalizacja obrazów, minifikacja kodu.
  • Szybsze ładowanie strony zwiększa szanse na konwersję oraz poprawia wyniki pozycjonowania (SEO – Search Engine Optimization).
tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy