Paid social media – co to takiego?
3 min
3 min
Na skróty
Firmy wydają zazwyczaj 28,8% swojego całkowitego budżetu właśnie na reklamy paid social media ADS, ponieważ wiążą się one z wysokim zwrotem z inwestycji. Jednak czym dokładnie jest rozwiązanie paid social media i jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie reklam w tym sektorze? Przeczytaj nasz wpis, aby poznać szczegóły!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/medium-shot-people-addicted-social-media_23-2149834257.jpg?t=st=1722850680~exp=1722854280~hmac=ca92eda342af55706ab6671d93c44e4cc4df6b34a1f368fb30a4851048d84b5e&w=996
Paid social media marketing to forma płatnej reklamy w serwisach społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn (jeden użytkownik korzysta zazwyczaj z 6 różnych portali społecznościowych w ciągu całego miesiąca). W przeciwieństwie do organicznych metod budowania zasięgów płatne kampanie reklamowe pozwalają na szybkie dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.
Paid social media marketing opiera się na modelach płatności CPC (ang. Cost-Per-Click), CPM (ang. Cost-Per-Thousand Impressions) oraz CPA (ang. Cost-Per-Action). Reklamodawcy mogą w tym przypadku precyzyjnie targetować swoje reklamy, wykorzystując zaawansowane narzędzia analityczne, umożliwiające dostosowanie kampanii do konkretnej grupy docelowej.
Jakie formy przybierają reklamy paid social media ADS?
Każda z tych form ma swoje zalety i jest wykorzystywana w zależności od celów kampanii oraz platformy, na której jest prowadzona.
Zdj 1. Reklama kursu w postaci paid social media.
Źródło: www.facebook.com
Paid social media ADS oferują wiele korzyści, które sprawiają, że jest to narzędzie niezwykle efektywne w osiąganiu założonych celów marketingowych, m.in. szybki zasięg, precyzyjne targetowanie oraz możliwość mierzenia wyników.
Kampanie paid social media ADS pozwalają na natychmiastowe dotarcie do dużej liczby użytkowników. W odróżnieniu od organicznych metod, które wymagają czasu na zbudowanie zasięgu (nawet 10-18 miesięcy), płatne kampanie mogą przynieść rezultaty niemal od razu (poprawiając konwersje w ciągu kilku dni od startu).
Dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym typu Facebook Ads Manager, możesz dokładnie określić, do kogo ma trafić Twoja reklama. Pozwala to na efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego oraz osiągnięcie lepszych wyników.
Za sprawą dostępności szczegółowych danych analitycznych, jesteś w stanie monitorować skuteczność swoich kampanii w czasie rzeczywistym – pozwala to na bieżące optymalizowanie działań.
Reklamy w wyszukiwarce Google (np. Google Ads) są oparte na zapytaniach użytkowników, natomiast reklamy w mediach społecznościowych prezentują się internautom na podstawie danych demograficznych, zainteresowań oraz zachowań online.
Zdj 2. Przykładowa reklama Google Ads w postaci Google Shopping.
Źródło: www.google.com.
Kolejną różnicą jest interaktywność i sposób angażowania odbiorców. Otóż paid social media umożliwia bardziej bezpośrednią interakcję z użytkownikami, prowadząc do większego zaangażowania i lojalności (szczególnie w przypadku reklamy usług w sektorze B2B i B2C).
Jeżeli masz wątpliwości co do poprawności swojej strategii marketingowej – zdecyduj się na audyt SEO lub SEM od Semcore.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.