MarketingPozycjonowanieReklama

Podstawy SEM dla początkujących

4 min czytania
Expertise Authoritativeness Trustworthiness a pozycjonowanie

Zastanawiasz się, w jaki sposób pozyskać klientów? Chcesz promować swój sklep lub stronę internetową, aby generować ruch i zwiększyć konwersję? Oto podstawy SEM dla początkujących, które musisz znać.

Czym jest SEM?

Wiele mówi się o promocji witryny w internecie. Czym jest SEM? Jak łatwo wywnioskować, skrót składa się na trzy słowa: Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). Proces ten można przedstawić za pomocą popularnego, a zarazem niezwykle trafnego wzoru:

SEO + PPC = SEM

Co oznaczają pozostałe dwa skróty? Jeżeli choć odrobinę interesujesz się marketingiem, z pewnością nie są Ci obce. Należy jednak o nich wspomnieć. SEO (Search Engine Optimization) to nic innego, jak pozycjonowanie oraz optymalizacja. Działania te mają na celu poprawić pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli w bezpłatnych wynikach. PPC to płatne reklamy, na przykład Google Ads. Dzięki nim witryna jest lepiej widoczna i użytkownicy mogą łatwo na nią trafić, ale takie działania wymagają regularnych opłat. Rozwinięciem skrótu jest Pay Per Click, czyli płatność za kliknięcie. Oznacza to, że opłata za reklamę jest naliczana od kliknięcia w dany link/reklamę, a nie za samo umieszczenie.

Czym jest SEM w praktyce? To innowacyjne połączenie pozycjonowania oraz płatnych reklam. Wspólnie przynoszą niezwykle korzystne efekty i pomagają rozwijać skrzydła w biznesie online. Warto zaznaczyć, że tego rodzaju działania marketingowe wymagają wiele wiedzy. Nierzadko strategia SEM jest tworzona w zespołach składających się ze specjalistów SEO i ekspertów od płatnych reklam. Poznaj wszystkie podstawy dotyczące SEM dla początkujących. Pamiętaj jednak, że zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, na przykład naszej agencji. Skutecznie wypromujemy Twoją witrynę, jeżeli chcesz jak najefektywniej rozdysponować dostępny budżet reklamowy.

Zobacz  Ścieżka zawodowa handlowca w branży SEO

Najważniejsze informacje o SEM dla początkujących

SEM dla początkujących – kilka porad

Na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania i prowadzenia strategii SEM? Co robić, a czego unikać? Oto ważne porady, które mogą Ci się przydać, jeżeli po raz pierwszy zajmujesz się SEO oraz PPC dla swojej strony internetowej.

Rozpocznij analizę słów kluczowych

Podstawową poradą z zakresu SEM dla początkujących, jest przygotowanie listy słów kluczowych. To ważny element zarówno SEO, jak i PPC.

W przypadku pozycjonowania i optymalizacji należy skupić się na słowach, które generują ruch, a przy tym nie są zbyt konkurencyjne. W ten sposób osiągniesz zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie i zaczniesz pozyskiwać nowych użytkowników. Zestawienie fraz kluczowych możesz wzbogacić o long-tail, czyli wielowyrazowe zwroty, takie jak na przykład: „łóżko dziecięce drewniane do sypialni”. Wielu użytkowników korzysta z wyszukiwarki, wpisując naprawdę długie frazy. Jeżeli strona zostanie pod nie dobrze zoptymalizowana, możesz liczyć na ruch oraz konwersję. Jak szukać słów kluczowych? Służą ku temu specjalne narzędzia, na przykład Senuto czy Ahrefs. Dobrym rozwiązaniem jest także częściowo darmowe oprogramowanie online znane jako UberSuggest.

Analiza słów kluczowych to ważny element nie tylko SEO, ale i PPC. W tym celu warto wykorzystać Planer Słów Kluczowych w Google Ads, który jest darmowy i dość przydatny. Szukaj fraz, które będą pasować do Twojej strony internetowej, przy równocześnie niskiej stawce za kliknięcie. Tym sposobem efektywnie rozdysponujesz budżet i zaczniesz przyciągać potencjalnych klientów.

Zobacz  Pozycjonowanie WordPress z punktu widzenia SEO – poradnik

Badaj efektywność

Skoro wiesz, czym jest SEM, warto wspomnieć, że przygotowanie kampanii oraz jej wdrożenie to nie wszystko. Efekty należy regularnie monitorować, aby szybko reagować na każdą zmianę. Do przygotowania prostych, nieskomplikowanych działań (najlepiej w branży z małą konkurencją), nie musisz płacić za specjalistyczne narzędzia. Choć ich zastosowanie będzie pomocne, do analizy efektów możesz wykorzystać Google Analytics, Google Search Console oraz główny panel ze statystykami dostępny w Google Ads. Z ich pomocą badanie efektów będzie łatwe i pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności. Te narzędzia posiadają intuicyjne interfejsy, a ich obsługa jest łatwa. To idealna propozycja dla osób początkujących w branży SEM. Jeżeli natomiast budżet pozwala Ci wykupić abonament na dodatkowe narzędzia, zainteresuj się takim oprogramowaniem jak Senuto, SEMSTORM, SEMrush, czy ScreamingFrog. 

Najważniejsze informacje o SEM dla początkujących

Remarketing

Pojęcie remarketingu wiąże się bezpośrednio z reklamami w Google Ads (PPC), a nie SEO. Stosowanie tej strategii pozwala pozytywnie wpłynąć na konwersję i jest niezwykle przydatne w sklepach internetowych. Na czym to polega? Wyobraź sobie, że użytkownik odwiedza Twoją witrynę, ale nic nie kupuje. Wdrożenie strategii remarketingowej sprawi, że taka osoba zostanie „oznaczona”, a następnie przez określony czas reklamy dotyczące Twojej strony będą wyświetlać się internaucie w różnych miejscach.

Unikaj Black Hat SEO

Bardzo ważna porada z zakresu SEM dla początkujących. Jeżeli skupiasz się na pozycjonowaniu i prowadzisz strategię SEO samodzielnie, unikaj niedozwolonych zagrywek (Black Hat). Choć efekty takich technik mogą być zaskakująco pozytywne na początku, to z czasem narazisz się na filtr od Google i Twoja witryna całkowicie zniknie z wyników wyszukiwania. Jakie działania zaliczamy do Black Hat SEO? Na przykład kopiowanie treści, tworzenie spamerskiego contentu pod frazy kluczowe, czy pozyskiwanie dużej ilości linków w bardzo krótkim czasie.

Zobacz  Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?

Zalety wynikające z działań SEM dla e-commerce

Nie zastanawiaj się dłużej, czym jest SEM, tylko pomyśl, w jaki sposób przygotujesz własną strategię marketingową. Łączenie SEO oraz PPC daje sporo pozytywnych efektów. To rozwiązanie, z którego korzystają największe strony i sklepy internetowe. Największe zalety SEM to:

  • Zwiększona szansa na pozyskanie klienta
  • Szansa na lepszą konwersję
  • Budowanie świadomości marki online
  • Pozyskiwanie klientów wielokanałowo (SEO + PPC)
  • Możliwość wdrożenia remarketingu
  • Długotrwałe efekty pozycjonowania
  • Możliwość dopasowania budżetu według własnych potrzeb (Google Ads)
  • Targetowanie reklam do konkretnych użytkowników (Google Ads)

Nie ma znaczenia, w jakiej konkretnie branży działasz. SEM to strategia sprawdzająca się w przypadku praktycznie każdej strony internetowej. Efekty SEO oraz PPC chwalą także posiadacze sklepów internetowych.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy