Polskie marketplace – gdzie sprzedawać? [LISTA]
4 min
4 min
Na skróty
Spośród dziesiątek istotnych marketplace’ów, warto sprzedawać w zasadzie na mniej niż kilkunastu. Chcesz wiedzieć, jakie polskie marketplace cieszą się największym uznaniem wśród sprzedawców? Zachęcamy do lektury!
Najpopularniejsze polskie marketplace:
Zdj 1. Polski marketplace – Allegro.
Źródło: Allegro.
Allegro to czołowa polska platforma handlowa online, założona w 1999 roku. Służy jako miejsce, gdzie możesz znaleźć oraz sprzedawać szeroki zakres produktów, zarówno nowych, jak i używanych. Jest idealna dla osób szukających bezpiecznego, wygodnego miejsca do kupowania i sprzedawania różnorodnych towarów.
Allegro – zalety
Allegro – wady
Zdj 2. Polski marketplace – OLX.
Źródło: OLX.
OLX, założony w 2006 roku, jest popularną platformą ogłoszeniową w Polsce. Umożliwia szybką i łatwą sprzedaż oraz zakup przedmiotów z różnych kategorii. Idealny dla osób szukających lokalnych ofert lub chcących sprzedać rzeczy, które już nie są im potrzebne.
OLX – zalety
OLX – wady
Zdj 3. Polski marketplace – Morele.net.
Źródło: Morele.
Morele.net, powstałe w 2000 roku, specjalizuje się w sprzedaży elektroniki i sprzętu komputerowego. Jest to platforma przyjazna dla osób poszukujących najnowszych technologii i akcesoriów komputerowych. Dobre rozwiązanie w przypadku sprzedawców z szerokim asortymentem produktowym.
Morele.net – zalety
Morele.net – wady
Zdj 4. Ogólny marketplace – Shopee.
Źródło: Shopee.
Shopee, założone w 2015 roku, jest dynamicznie rozwijającą się platformą e-commerce, oferującą szeroki zakres produktów, od odzieży po elektronikę. To idealne miejsce dla osób szukających wygodnych i bezpiecznych zakupów online. Jeżeli chodzi o sprzedawców – warto szczególnie ze względu na możliwość łatwego wdrażania atrakcyjnych promocji, na które “łapią się” klienci.
Shopee – zalety
Shopee – wady
Zdj 5. Marketplace na Facebooku.
Źródło: Facebook Marketplace.
Facebook Marketplace, uruchomiony w 2016 roku, jest integralną częścią Facebooka, umożliwiającą użytkownikom kupowanie i sprzedawanie przedmiotów w lokalnej społeczności. Jest to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących wygodnego dostępu do lokalnych ofert, zarówno nowych, jak i używanych. Profesjonalni sprzedawcy mogą tutaj w łatwy sposób stwarzać pozory zwyczajnego konsumenta próbującego sprzedać konkretny towar. Wiąże się to z wyższym prawdopodobieństwem zakupu przez klienta.
Facebook Marketplace – zalety
Facebook Marketplace – wady
Zdj 6. Globalny marketplace umożliwiający sprzedaż polskich produktów – Alibaba.
Źródło: Alibaba.
Alibaba, założona w 1999 roku przez Jacka Ma, jest globalną platformą e-commerce, przede wszystkim skierowaną do hurtowników i producentów. Idealne miejsce dla przedsiębiorców poszukujących dostawców na dużą skalę, oferując szeroki asortyment produktów z różnych branż.
Alibaba – zalety
Alibaba – wady
Zdj 7. Polski marketplace – Erli.
Źródło: Erli.
Erli, założone w Polsce, jest nowoczesną platformą aukcyjną online, skierowaną głównie do polskich konsumentów. To doskonałe miejsce dla osób poszukujących lokalnych aukcji (lub próbujących sprzedać lokalne produkty). Na platformie można oferować zarówno nowe, jak i używane przedmioty w wielu kategoriach.
Erli – zalety
Erli – wady
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat polskich marketplace?
Jak mogę sprzedawać na polskich marketplace?
Aby rozpocząć sprzedaż na polskich marketplace, zazwyczaj wystarczy zarejestrować konto i przejść proces weryfikacji. Następnie możesz dodawać swoje produkty, ustalając opisy, ceny i warunki dostawy. Warto zadbać o dobre zdjęcia produktów i szczegółowe opisy. Pamiętaj również o uczciwym i rzetelnym podejściu do klientów.
Jakie są różnice między poszczególnymi polskimi platformami handlowymi?
Każda z polskich platform handlowych ma swoją specyfikę. Na przykład Allegro oferuje szeroki zakres nowych i używanych produktów w różnych kategoriach, a Morele.net specjalizuje się w elektronice. OLX jest z kolei znany z lokalnych transakcji i prostoty użytkowania. Wybór odpowiedniej platformy zależy od Twoich indywidualnych potrzeb.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.