Semcore

Poznaj nowoczesne formy komunikacji z klientem

3 min czytania
Poznaj nowoczesne formy komunikacji z klientem

Posiadasz stronę firmową lub sklep WWW? Twoim klientom zależy na możliwości korzystania z różnych kanałów komunikacji. Niektóre już znają, o innych nie mają pojęcia, dlatego tak ważne jest, abyś zapewnił kompleksowe rozwiązania, które spełnią ich zróżnicowane potrzeby.  W ten sposób budujesz pozytywne doświadczenia odbiorców. Sprawdź, jakie są nowoczesne kanały komunikacji z klientem, które warto wykorzystać.

Dlaczego warto stosować zróżnicowane kanały komunikacji?

Decyzje internautów zależą od wielu czynników. Kiedy użytkownik przegląda Twoją stronę WWW, może oczekiwać możliwości szybkiego skontaktowania się z pracownikiem sklepu, aby uzyskać odpowiedzi na pytania. Niekoniecznie interesuje go wysłanie maila czy nawet wykonanie telefonu, chociaż to wszystko zależy od branży i rodzaju produktów. Czasami po prostu dany kanał, choć standardowy, sprawdza się najlepiej. 

W przypadku każdej działalności, musisz przeanalizować, które z form kontaktu są niezbędne w Twoim biznesie. Sprawdź konkurencję i przeprowadź badanie wśród klientów z pytaniem o brakującą formę komunikacji. Wdrażaj rozwiązania zgodne z ich oczekiwaniami – to niezbędne! Kanałów komunikacji jest naprawdę mnóstwo, a niektóre z pewnością nawet nie przychodzą Ci na myśl!

Poznaj nowoczesne formy komunikacji z klientem

Źródło: https://blog.ringostat.com/en/15-business-communication-channels-the-complete-guide-types-strategies/ 

Nowoczesne formy komunikacji z klientem – jakie warto zapewnić?

Mijają lata, a niektóre metody kontaktu z odbiorcami pozostają aktualne. Mowa tutaj oczywiście o e-mailu czy infolinii. Zerknij na poniższą grafikę. Mimo ogromnej liczby kanałów komunikacji wciąż rośnie liczba wiadomości e-mail wysyłanych każdego dnia. To oczywiście w dalszym ciągu podstawowa forma kontaktu, ale nie zawsze pożądana. Często klientowi zależy na uzyskaniu informacji jak najszybciej, najlepiej od razu. W wielu sklepach obsługa odpowiada ekspresowo, ale nie zawsze. Zatem przyjrzyjmy się innym kanałom, które powinna obejmować Twoja komunikacja marketingowa

Zobacz  Czy wymiana linków jest bezpieczna dla SEO?

Poznaj nowoczesne formy komunikacji z klientem

Źródło: https://www.zippia.com/advice/how-many-emails-are-sent-per-day/

Telefon

Czy to nowoczesny kanał komunikacji z klientem? Nie, ale z pewnością jeden z najbardziej pożądanych. Musisz zapewnić opcję rozmowy telefonicznej. Weź pod uwagę, kim są Twoi odbiorcy. Niektórzy nie korzystają z komunikatorów ani nie interesują ich żadne nowoczesne formy komunikacji. 

Z badania przeprowadzonego przez firmę Invoca wynika, że 68% konsumentów wykona telefon na pewnym etapie swojej ścieżki zakupowej. 42% zadzwoni, aby uzyskać więcej informacji o produkcie, a 30% zrobi to, aby sfinalizować zamówienie

Live Chat

Czat na żywo jest kanałem preferowanym przez klientów w wieku 18-34 lat. Badania pokazują, że ma on również drugi najwyższy wskaźnik zadowolenia klientów (85%) po połączeniu telefonicznym (91%). W wielu przypadkach poprzez czat zainteresowany może uzyskać odpowiedź szybciej niż telefonicznie.

Webinary

W komunikacji chodzi nie tylko o kontakt, który następuje w momencie zapoznawania się z ofertą firmy. Webinary wykorzystują kilka kanałów komunikacji jednocześnie, w tym: wideo, e-mail, telefon i czat (w niektórych przypadkach również social media). Dzięki nim możesz zwiększać świadomość marki i dzielić się ekspercką wiedzą. W tym przypadku istotną rolę odgrywa komunikacja niewerbalna. Według badań webinary zaliczane są do najlepiej konwertujących formatów contentowych. 

Poznaj nowoczesne formy komunikacji z klientem

Źródło: https://www.getcontrast.io/learn/webinar-statistics

Social media

Z serwisów społecznościowych korzysta około 5 miliardów ludzi. Popularne platformy, takie jak Facebook, TikTok, LinkedIn, Twitter czy YouTube, mają mnóstwo odwiedzających. Wielu klientów chce się komunikować z markami przez social media. Możesz korzystać z takich funkcji jak click-to-call, czat i wiadomości, które pozwalają rozmawiać za pośrednictwem takich serwisów. Przy czym nie każdy oferuje takie same możliwości. 

Zobacz  Nominacja Semcore do Performance Marketing Diamonds 2022

Chatbot

Chatboty mogą interpretować słowa i frazy wpisywane lub wypowiadane do nich, a następnie udzielać natychmiastowych odpowiedzi. Choć nie jest to rozmowa z człowiekiem, to w wielu przypadkach możliwe, że rozmówca uzyska odpowiedź nawet szybciej. 

Wideorozmowy

Z takiej formy komunikacji z klientem korzysta coraz więcej marek. W wielu branżach wzrost jest wręcz ogromny. W medycynie, gdzie popularne spotkały się wideokonsultacje, od początku pandemii popularność tego rozwiązania wzrosła o 613%

To nie wszystkie sposoby komunikacji z klientem. Zanim zdecydujesz się na konkretne, ustal, jakie są oczekiwania odbiorców Twojej oferty. Duży wybór form jest cenny, ale jeśli jest ich zbyt wiele, możesz przedobrzyć. 

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy