Pozycjonowanie

Pozycjonowanie Drupal – Poradnik

4 min czytania
Pozycjonowanie Drupal - Poradnik

Pozycjonowanie na Drupalu jest zadaniem wymagającym relatywnie sporej wiedzy technicznej o SEO, a także na temat optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. W przypadku jednego z najpopularniejszych CMS-ów na świecie – Drupala ustępującego wyłącznie WordPressowi powinniśmy zwrócić dodatkowo uwagę na link-building oraz content marketing. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy omówieniu najważniejszych aspektów pozycjonowania stron na Drupalu. Podpowiemy również, ile dokładnie kosztuje SEO, a także jak długo trzeba czekać na efekty.

Pozycjonowanie Drupal - Poradnik

Pozycjonowanie Drupal – od czego zacząć?

Optymalizację strony pod kątem SEO na platformie Drupal należy rozpocząć od wdrożenia właściwych działań optymalizacyjnych on-site (off-page). W tym celu powinniśmy zadbać o m.in.:

  • optymalizację meta tagów – zwróćmy szczególną uwagę na tag tytułowy (meta title), odpowiadający za UX i SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz tag w skrócie opisujący daną witrynę, czyli meta description oddziałujący wyłącznie na UX (ang. User Experience);
  • stworzenie mapy strony w formacie XML – czyli sitemap.xml ułatwi indeksowanie witryny dla robotów indeksujących (inaczej również crawlerów, spiderów lub pająków Google);
  • utworzenie i edycja pliku robots.txt – dzięki temu roboty Google skanujące Twoją stronę będą wiedziały, które podstrony można zaindeksować;
  • optymalizacja szybkości strony – w tym przypadku rekomendujemy przede wszystkim zoptymalizować kod źródłowy, zmniejszyć rozmiary grafik (np. w programie Tinyjpg), a dodatkowo skonsolidować skrypty Java;
  • wdrożenie danych strukturalnych (schema.org) – implementacja danych strukturalnych pozwala przedstawić robotom Google treści w obrębie strony w sposób bardziej intuicyjny (m.in. dzięki temu możemy zająć więcej miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania – np. za pomocą dodania FAQ, które będzie się wyświetlało pod podstawowym URL z meta title i meta description);
  • sprawienie strony bardziej responsywną – czyli dostosowanie witryny nie tylko pod kątem podstawowych urządzeń tj. laptopy lub komputery stacjonarne, ale także w taki sposób, aby użytkownicy smartfonów i tabletów również mogli w komfortowy sposób przeglądać Twój serwis na Drupalu (według badań statista.com aż 54% internetowego ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych);
  • wdrożenie przekierowań – przekierowania stosuje się w celu wyeliminowania niedziałających podstron (to bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli zależy nam na zmniejszeniu współczynnika odrzuceń nazywanego inaczej bounce rate oraz poprawie aspektu UX – User Experience);
  • sprawienie adresów URL bardziej przyjaznymi – odnośniki prowadzące do Twojej witryny powinny być nieskomplikowane (bez zbędnych znaków);
  • dostosowanie strony do najnowszych wskaźników Core Web Vitals – w tym przypadku należy poprawnie zoptymalizować miary tj. LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift). Dzięki temu Twoja strona będzie bardziej wydajna, interaktywna oraz intuicyjna).
Zobacz  Plan marketingowy - jak go napisać?

Bardzo ważne jest, aby wskaźniki LCP, FID i CLS dostosować do miar, które podają developerzy strony internetowej web.dev. Poniżej przedstawiamy zrzut ekranu, który może być pomocny przy dostosowaniu serwisu do aktualnych standardów SXO (ang. Search Experience Optimization).

Pozycjonowanie Drupal - Poradnik

Pozycjonowanie Drupal – optymalizacja on-site i co dalej?

Zoptymalizowałeś on-site SEO w obrębie swojej strony internetowej zgodnie z naszymi wskazówkami? W takim razie kolejnym etapem jest optymalizacja off-site (off-page), czyli SEO poza witryną. W jego skład wchodzą dwa istotne elementy, czyli link-building i content marketing. Ich wdrożenie jest bardzo ważne – aż 80% algorytmu wyszukiwania Google wykorzystuje czynniki off-site do mierzenia wartości stron internetowych.

Link-building

Link-building to fundamentalna składowa pozycjonowania. Każda rzetelna agencja SEO wdraża linkowanie zewnętrzne. W tym przypadku należy pamiętać, że pozycjonowanie na platformie Drupal wymaga posługiwania się wyłącznie wysokiej jakości odnośnikami z wartościowych serwisów. Biorąc pod uwagę aktualne standardy, dobrymi metodami na link-building są m.in.:

  • wymiana wpisów gościnnych,
  • wykorzystywanie zaplecz SEO,
  • tworzenie viralowych treści blogowych,
  • udzielanie wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy,
  • dodawanie komentarzy na forach, portalach lub blogach.

Warto również zdecydować się na tzw. relinkowanie. Wówczas wykorzystując narzędzie Majestic SEO można w łatwy sposób zweryfikować profil linków konkurencji, a następnie na bazie wybranych źródeł zdywersyfikować (czyli zróżnicować) linki w swojej witrynie.

Content marketing

Pozycjonowanie Drupal - Poradnik

Content marketing kosztuje aż 62% mniej od marketingu tradycyjnego i generuje ponad 3-krotnie więcej leadów od tradycyjnych form reklamy tj. kampanie radiowe lub telewizyjne (źródło: contentmarketinginstitute.com). 

Zobacz  Ile jest stron internetowych? Liczby robią wrażenie

Co ciekawe – w Stanach Zjednoczonych aż 57% dyrektorów specjalizujących się w marketingu internetowym uważa tworzenie wysokiej jakości contentu i wszelkie działania z tym związane za jedną z najskuteczniejszych strategii SEO (źródło: contentmarketinginstitute.com).

Oprócz tego, że content marketing pozytywnie wpływa na pozycjonowanie, pozwala również pozyskać wartościowych klientów zainteresowanych zakupem. Najpopularniejsze metody content marketingu to m.in.:

  • publikowanie wpisów blogowych,
  • poradników,
  • rankingów,
  • gotowych list,
  • filmów,
  • vlogów,
  • podcastów,
  • webinarów,
  • artykułów eksperckich,
  • wpisów w mediach społecznościowych.

Jeżeli zależy nam na zbudowaniu wiarygodności firmy i eksperckiego wizerunku przy jednoczesnym rozwijaniu SEO strony, powinniśmy zdecydować się na tworzenie wpisów blogowych z uwagą na frazy ogólne (np. buty męskie) oraz long tail SEO keywords (np. czarne buty męskie Nike rozmiar 46).

Aż 50% osób korzystających z wyszukiwarek wykorzystuje co najmniej cztery słowa kluczowe do znalezienia “idealnego produktu lub perfekcyjnej usługi” (źródło: wordstream.com).

Pozycjonowanie Drupal – ile to kosztuje?

Ceny za pozycjonowanie na Drupalu są ustalane indywidualnie na podstawie 5 istotnych czynników, a mianowicie:

  • stan optymalizacji SEO Twojej strony,
  • rodzaj i konkurencyjność pozycjonowanych fraz kluczowych,
  • aktualnie zajmowane pozycje w organicznych wynikach Google,
  • ogólna jakość serwisu,
  • specyfika branży, w której działasz.

Na cenę za pozycjonowanie stron Drupal wpływa również długość trwania umowy. W Semcore rekomendujemy zdecydować się na minimum 12-miesięczną współpracę.

Pozycjonowanie Drupal – jak długo trzeba czekać na efekty?

Pozycjonowanie Drupal - Poradnik

Jeżeli współpracujesz z doświadczoną agencją SEO efektów pozycjonowania możesz się spodziewać nawet po kilku miesiącach od wdrożenia wstępnej strategii optymalizacyjnej. Specjaliści Semcore pomagają zwiększyć zyski przedsiębiorcom w ciągu pierwszych 6-12 miesięcy. Wówczas można liczyć na m.in. maksymalizację mikro- i makro konwersji, np. w postaci:

  • dodatkowych zakupów,
  • zapisów do newslettera,
  • rezerwacji szkoleń,
  • odtworzeń wideo,
  • wejścia na podstrony produktowe.
Zobacz  Polityka w AI Overviews, CrUX Vis CWV, SERP zorganizowane przez AI

Finalny czas oczekiwania na efekty zależy oczywiście od konkurencyjności branży w której działasz. Najdłużej będą musieli czekać właściciele rozbudowanych sklepów meblarskich oraz aptek internetowych.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy