Pozycjonowanie Drupal – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie na Drupalu jest zadaniem wymagającym relatywnie sporej wiedzy technicznej o SEO, a także na temat optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. W przypadku jednego z najpopularniejszych CMS-ów na świecie – Drupala ustępującego wyłącznie WordPressowi powinniśmy zwrócić dodatkowo uwagę na link-building oraz content marketing. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy omówieniu najważniejszych aspektów pozycjonowania stron na Drupalu. Podpowiemy również, ile dokładnie kosztuje SEO, a także jak długo trzeba czekać na efekty.
Optymalizację strony pod kątem SEO na platformie Drupal należy rozpocząć od wdrożenia właściwych działań optymalizacyjnych on-site (off-page). W tym celu powinniśmy zadbać o m.in.:
Bardzo ważne jest, aby wskaźniki LCP, FID i CLS dostosować do miar, które podają developerzy strony internetowej web.dev. Poniżej przedstawiamy zrzut ekranu, który może być pomocny przy dostosowaniu serwisu do aktualnych standardów SXO (ang. Search Experience Optimization).
Zoptymalizowałeś on-site SEO w obrębie swojej strony internetowej zgodnie z naszymi wskazówkami? W takim razie kolejnym etapem jest optymalizacja off-site (off-page), czyli SEO poza witryną. W jego skład wchodzą dwa istotne elementy, czyli link-building i content marketing. Ich wdrożenie jest bardzo ważne – aż 80% algorytmu wyszukiwania Google wykorzystuje czynniki off-site do mierzenia wartości stron internetowych.
Link-building to fundamentalna składowa pozycjonowania. Każda rzetelna agencja SEO wdraża linkowanie zewnętrzne. W tym przypadku należy pamiętać, że pozycjonowanie na platformie Drupal wymaga posługiwania się wyłącznie wysokiej jakości odnośnikami z wartościowych serwisów. Biorąc pod uwagę aktualne standardy, dobrymi metodami na link-building są m.in.:
Warto również zdecydować się na tzw. relinkowanie. Wówczas wykorzystując narzędzie Majestic SEO można w łatwy sposób zweryfikować profil linków konkurencji, a następnie na bazie wybranych źródeł zdywersyfikować (czyli zróżnicować) linki w swojej witrynie.
Content marketing kosztuje aż 62% mniej od marketingu tradycyjnego i generuje ponad 3-krotnie więcej leadów od tradycyjnych form reklamy tj. kampanie radiowe lub telewizyjne (źródło: contentmarketinginstitute.com).
Co ciekawe – w Stanach Zjednoczonych aż 57% dyrektorów specjalizujących się w marketingu internetowym uważa tworzenie wysokiej jakości contentu i wszelkie działania z tym związane za jedną z najskuteczniejszych strategii SEO (źródło: contentmarketinginstitute.com).
Oprócz tego, że content marketing pozytywnie wpływa na pozycjonowanie, pozwala również pozyskać wartościowych klientów zainteresowanych zakupem. Najpopularniejsze metody content marketingu to m.in.:
Jeżeli zależy nam na zbudowaniu wiarygodności firmy i eksperckiego wizerunku przy jednoczesnym rozwijaniu SEO strony, powinniśmy zdecydować się na tworzenie wpisów blogowych z uwagą na frazy ogólne (np. buty męskie) oraz long tail SEO keywords (np. czarne buty męskie Nike rozmiar 46).
Aż 50% osób korzystających z wyszukiwarek wykorzystuje co najmniej cztery słowa kluczowe do znalezienia “idealnego produktu lub perfekcyjnej usługi” (źródło: wordstream.com).
Ceny za pozycjonowanie na Drupalu są ustalane indywidualnie na podstawie 5 istotnych czynników, a mianowicie:
Na cenę za pozycjonowanie stron Drupal wpływa również długość trwania umowy. W Semcore rekomendujemy zdecydować się na minimum 12-miesięczną współpracę.
Jeżeli współpracujesz z doświadczoną agencją SEO efektów pozycjonowania możesz się spodziewać nawet po kilku miesiącach od wdrożenia wstępnej strategii optymalizacyjnej. Specjaliści Semcore pomagają zwiększyć zyski przedsiębiorcom w ciągu pierwszych 6-12 miesięcy. Wówczas można liczyć na m.in. maksymalizację mikro- i makro konwersji, np. w postaci:
Finalny czas oczekiwania na efekty zależy oczywiście od konkurencyjności branży w której działasz. Najdłużej będą musieli czekać właściciele rozbudowanych sklepów meblarskich oraz aptek internetowych.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.