Pozycjonowanie Joomla – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Mniej więcej 70% kliknięć w wynikach wyszukiwania jest organicznych (źródło: imforza.com). Oznacza to, że pozycjonowanie Joomla ukierunkowane na naturalne wyniki jest jedną z najbardziej skutecznych technik umożliwiających zwiększenie zysków Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym artykule podpowiemy dlaczego warto zainwestować w działania SEO na tym systemie CMS, a także jak zacząć pozycjonowanie na platformie Joomla w 5 krokach.
Ponad 89% marketerów twierdzi, że SEO jest skuteczne (źródło: emarketer.com). Nic dziwnego, skoro umiejętne pozycjonowanie stron internetowych pozwala w relatywnie krótkim czasie zwiększyć pozycje domeny na poszczególne słowa kluczowe istotne dla Twojego biznesu pod kątem sprzedażowym. Przekłada się to na wiele zalet, a mianowicie:
W konsekwencji po kilku lub kilkunastu miesiącach konsekwentnych działań optymalizacyjnych możemy liczyć się ze zwiększeniem zysków naszego przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że ponad 68% kliknięć oscyluje wokół pięciu pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania (źródło: blog.hubspot.com). Co ciekawe – aż 95% ruchu z wyszukiwarek trafia na pierwszą stronę wyników (źródło: digitalsynopsis.com).
Większość słów kluczowych wartościowych dla Twojego przedsiębiorstwa znajduje się poza pierwszą stroną Google? W takim razie zainwestuj w profesjonalny audyt SEO i dowiedz się, co należy poprawić, żeby uzyskać topowe pozycje w wyszukiwarkach, a w konsekwencji odnotować większy ruch przekładający się na lepszą sprzedaż!
Pozycjonowanie stron na platformie Joomla należy rozpocząć od stworzenia unikalnej i właściwej strategii SEO. Następnym krokiem jest oczywiście przeprowadzenie (lub zlecenie) profesjonalnego audytu SEO. Istotne okazuje się także zoptymalizowanie technicznych aspektów strony oraz treści, które się na niej znajdują. Biorąc pod uwagę aktualne standardy algorytmu Google, priorytetowe będą również długofalowe działania dot. link-buildingu.
Poniżej przedstawiamy 5 kroków umożliwiających pozycjonowanie stron na platformie Joomla.
Każda agencja SEO rozpoczyna pozycjonowanie stron internetowych na Joomli od stworzenia optymalnej strategii SEO. W tym celu należy m.in.:
Podczas opracowywania strategii SEO dokładnie zastanów się, jakie elementy techniczne na stronie wymagają poprawy. Może być to m.in. wydajność Twojego serwisu, jego responsywność, interaktywność, intuicyjność lub tzw. ścieżka zakupowa. Nie “wyciągaj” pochopnych wniosków – tę część strategii powinieneś oprzeć na audycie SEO i dopiero wtedy podjąć ostateczną decyzję.
Nie każdy jest specjalistą w pozycjonowaniu stron na platformie Joomla. Jeżeli masz wątpliwości odnośnie swojego serwisu – możesz zdecydować się na audyt SEO strony internetowej w Semcore. Zawiera on istotne elementy, na podstawie których możesz dopracować swoją strategię SEO, a mianowicie:
Dzięki poprawnie wdrożonemu audytowi dowiesz się również, czy roboty Google (tzw. crawlery) nie mają problemów z indeksacją, a dodatkowo otrzymasz praktyczne wskazówki umożliwiające wdrożyć rozwiązania ułatwiające zwiększenie pozycji Twojej strony w organicznych (naturalnych i bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).
Optymalizacja techniczna polega na wdrożeniu działań optymalizacyjnych on-site SEO (on-page SEO), które mają na celu poprawę wartości Twojego serwisu z punktu widzenia robotów Google (inaczej również spiderów indeksujących) oraz internautów.
W pierwszej kolejności zadbaj o dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych. To bardzo ważne, ponieważ 61% konsumentów stwierdziło, że chętniej dokonuje zakupów online na stronach zoptymalizowanych mobilnie (źródło: brightlocal.com).
Na swoim serwisie internetowym warto zadbać także o m.in.:
Zwróć również uwagę na poprawę wydajności witryny – za pomocą minimalizacji i konsolidacji skryptów Java, plików stylów oraz kodu HTML.
Pozycjonowanie stron na CMS Joomla powinno opierać się także o optymalizację treści. Realizując założoną strategię SEO twórz content zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dot. SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz UX (ang. User Experience). W tym celu zadbaj o m.in.:
Aby content był wysokiej jakości należy odpowiednio implementować nagłówki (H1-H6), unikać tzw. keyword stuffingu (czyli “upychania” słów kluczowych) oraz stosować wypunktowania, wyboldowania i tabelki, dodatkowo posługując się wartościowymi infografikami.
Pozycjonowanie Joomla należy “oprzeć” również o długofalowe działania off-site związane z link-buildingiem. Pamiętaj, żeby linki pozyskiwać naturalnie (np. za pomocą viralowych treści lub wpisów gościnnych). Strony, na podstawie których poszerzasz profil linków swojej domeny powinny charakteryzować się wysokim DR (ang. Domain Rating) i DA (ang. Domain Authority).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.