Jak być widocznym w Google – podpowiadamy
3 min
3 min
Czy wiesz, że aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki internetowej? Właśnie z tego powodu firmy od lat inwestują w pozycjonowanie stron internetowych w Google. Dzięki temu ich witryny mogą zostać dostrzeżone przez internautów poszukujących określonych produktów lub usług. Co możesz zrobić, aby rozwinąć widoczność serwisu?
Chodzi tutaj o liczbę wystąpień Twojej witryny na różne słowa kluczowe w Google. Widoczność możesz monitorować za pomocą różnych narzędzi, np. Semstorm, które raportuje, na ile fraz witryna znajduje się w top 3 i top 10 wyników. Innymi popularnymi rozwiązaniami są Ahrefs czy Senuto.
Źródło: https://app.semstorm.com/
Pamiętaj, że każde ma inną bazę, dlatego znajdziesz w nich różne wyniki. Widoczność możesz także analizować w Google Search Console.
Oczywiście, możesz ją sobie zapewnić dzięki reklamie Google Ads, ale skupię się na poprawie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby osiągnąć ten cel?
Musisz przeprowadzić różne działania, dzięki którym serwis będzie dostosowany do oczekiwań Google. Twoim celem powinno być zbudowanie witryny, która pod kątem wymagań algorytmu jest lepsza od konkurencji. Wpływ na widoczność serwisu ma wiele czynników. Nie wystarczy, że wiesz, jak umieścić stronę w Google. Co zatem musisz zrobić?
Optymalizacja techniczna
Kluczowe jest wyeliminowanie w serwisie przeróżnych błędów, które negatywnie wpływają na widoczność. W ich ustaleniu pomoże Ci, np. Google Search Console czy Ahrefs. Oto elementy, które powinna obejmować taka optymalizacja:
To tylko wybrane elementy, które obejmuje optymalizacja techniczna. Najlepiej, jeśli witrynę sprawdzi specjalista, który przeprowadzi audyt SEO i wdroży konieczne zmiany.
Optymalizacja contentu
Twoja witryna powinna wyróżniać się treścią. Jeśli proponujesz internautom to samo co setki innych serwisów, dlaczego masz mieć lepszą widoczność od nich? W ramach optymalizacji treści:
Link building
Aby rozwijać widoczność w Google, witryna potrzebuje odnośników z wartościowych serwisów. Pozyskuj je ze stron, które są powiązane tematycznie z Twoją i rozwijane. Nie stawiaj na liczbę linków, tylko ich jakość. Jednocześnie weź pod uwagę, ile odnośników prowadzi do konkurentów. Nie musisz mieć więcej linków, ale trudno Ci będzie pokonać stronę, która ma 1000 wartościowych odsyłaczy, jeśli do Twojej prowadzi tylko jeden.
Czy to wystarczy, aby poprawić widoczność? Teoretycznie tak, ale w praktyce wszystko zależy od stanu Twojego serwisu. Każdy przypadek wymaga indywidualnej analizy.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.