Pozycjonowanie salonu kosmetycznego
3 min
3 min
Na skróty
Salonu kosmetyczne mogą pozycjonować swoje firmowe strony internetowe, aby w ten sposób generować ruch organiczny dzięki widoczności w wyszukiwarce Google. Co warto wiedzieć o tej strategii? Czy SEO dla salonu kosmetycznego to odpowiednie rozwiązanie?
Pozycjonowanie salonu kosmetycznego pozwala pozyskiwać klientów dzięki wyszukiwarce Google. Wówczas witryna staje się widoczna, więc użytkownicy mogą ją odwiedzić. Jeżeli potencjalni klienci są zainteresowani usługami, zarezerwują termin wizyty. Z tego względu SEO może być naprawdę skuteczne, nawet w przypadku takiego rodzaju biznesu.
Aby pozycjonować salon kosmetyczny, należy odpowiednio zoptymalizować stronę internetową. Ważne jest maksymalne skrócenie czasu ładowania oraz dostosowanie serwisu to różnego typu urządzeń (responsywność). Dzięki temu algorytm Google „lepiej” oceni jakość witryny, co może wpłynąć na pozycję w SERP.
Optymalizacja strony to nie wszystko. Równie ważnym elementem SEO jest tworzenie treści. Teksty są analizowane przez roboty indeksujące – znaczenie ma nie tylko sens i semantyka, ale także odpowiednie użycie fraz kluczowych, czy nagłówków. Dodatkowo warto pamiętać, że celowe tworzenie dużej ilości treści nie ma znaczenia dla SEO. Algorytm Google jest na tyle inteligentny, że potrafi zweryfikować jakość tekstu, a jego długość w ostatecznym rozrachunku ma drugorzędne znaczenie.
Kolejnym ważnym ogniwem pozycjonowania salonu kosmetycznego jest linkowanie: wewnętrzne i zewnętrzne. Odnośniki są traktowane przez algorytm jako pewnego rodzaju „rekomendacje” lub „polecenia”. Jeżeli do jakiegoś adresu URL prowadzą linki (czy to zewnętrzne, czy wewnętrzne) jest to sygnał dla Google, że być może warto tę podstronę wyświetlić wyżej w rankingu. Oczywiście czynników wpływających na pozycję jest wiele, a ten to tylko jeden z nich.
W przypadku SEO salonu kosmetycznego szczególnie ważne jest pozycjonowanie lokalne. To strategia nakierowana na budowanie widoczności dla fraz kluczowych, które nawiązują do biznesu, usług oraz konkretnego regionu (miejscowość, dzielnica lub województwo). Dzięki temu generowany ruch użytkowników będzie wartościowy – stronę odwiedzą osoby rzeczywiście zainteresowane skorzystaniem z dóbr oferowanych przez salon kosmetyczny.
SEO lokalne może być realizowane na wiele fraz kluczowych. Istotę i sposób dobierania słow do pozycjonowania salonu kosmetycznego wyjaśnimy w dalszej części tego artykułu. Efekty tej strategii zwykle są widoczne już po kilku tygodniach, czasem miesiącach. W przypadku pozycjonowania należy uzbroić się w nieco cierpliwości, jednak osiągane wyniki będą stabilne i długotrwałe. Z tego względu SEO może przydać się także w gabinecie kosmetycznym, którego strona internetowa nie jest sklepem, a jedynie serwisem do kontaktu poprzez formularz, czat, e-mail lub telefon.
Dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu salonu kosmetycznego jest szczególnie ważny. Gdy SEO będzie realizowane na słowa wyszukiwane przez użytkowników, zwiększy się pozyskiwany ruch. Widoczność przełoży się na sesje oraz konwersje realizowane przez internautów. Pozycjonowanie salonu kosmetycznego może być więc wykorzystane do tego, aby rozwijać biznes.
Należy wybrać frazy kluczowe związane z biznesem oraz świadczonymi usługami. W przypadku salonu kosmetycznego funkcjonującego stacjonarnie warto uzupełniać słowa o nazwę miasta, miejscowości lub dzielnicy. Dzięki temu na stronę trafią użytkownicy realnie zainteresowani usługami specjalisty. Frazy kluczowe wybiera się przy pomocy specjalistycznych narzędzi, takich jak Ahrefs, SEMrush lub Semstorm.
Pozycjonowanie salonu kosmetycznego warto wzbogacić o optymalizację wizytówki Google Moja Firma. To element często wyświetlany w SERP, aby ułatwić użytkownikom znalezienie poszukiwanego obiektu. Odpowiednio skonfigurowana wizytówka może znajdować się na wyższej pozycji. Warto jednak pamiętać, że ten element nie ma bezpośredniego wpływu na widoczność strony internetowej. Nie mniej, wizytówka Google także może generować ruch oraz przyczynić się do pozyskiwania klientów. Najważniejsze jest, aby ją odpowiednio uzupełnić (wszystkie informacje). Dodatkowo warto zachęcać klientów do pozostawiania opinii na temat świadczonych usług.
Pozycjonowanie salonu kosmetycznego wymaga wiedzy z zakresu SEO. Możesz spróbować swoich sił w tym zakresie samodzielnie, jednak najszybsze i najbardziej widoczne efekty przyniesie współpraca z profesjonalistami. Wówczas przeprowadzony zostanie audyt, a następnie rozpocznie się wdrażanie strategii pozycjonowania salonu kosmetycznego w sposób kompleksowy. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na innych aspektach prowadzenia biznesu, a SEO zostanie oddelegowane specjalistom, którzy zadbają o widoczność serwisu w sieci.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.