Pozycjonowanie w Bing: czy warto?
3 min
3 min
Na skróty
Bing nie jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie (znacznie przegrywa z Google), ale nie znaczy, że nie jest to narzędzie cieszące się zainteresowaniem konkretnych grup internautów. Może się okazać, że pozycjonowanie w Bing przyniesie więcej korzyści, niż optymalizacja witryny pod kątem algorytmów Google. Co warto wiedzieć o Bing SEO optimization? W jakich sytuacjach warto zainteresować się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Bing?
Zdj 1. Bing to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie.
Źródło: https://live.staticflickr.com/5183/5679699377_313d8ed85e_c.jpg
Czym jest Bing? To aktualnie druga najpopularniejsza wyszukiwarka sieciowa na świecie. Została stworzona przez firmę Microsoft, a zainteresowanie nią rośnie wraz z kolejnymi możliwościami użytkowymi. W system wyszukiwania zaimplementowano m.in. sztuczną inteligencję.
Dlaczego warto pozycjonować się w Bing? Przede wszystkim to niższy koszt i mniejsza konkurencja, przy stosunkowo obszernej grupie docelowej. Pozycjonowanie na odpowiednie frazy umożliwia też dotarcie do nowej grupy odbiorców, którzy niekoniecznie korzystają z Google.
Bing bardzo dobrze radzi sobie przede wszystkim z materiałami wizualnymi. Świetnie przetwarza filmy, grafiki czy zdjęcia. Specjaliści podkreślają, że jest w tym dużo lepszy od Google. To zwiększa pole manewru do SEO dla domen, które np. bazują na sporej liczbie contentu graficznego, a dodatkowo – ładują się w bardzo dobrym tempie.
Jak działa algorytm Bing? Skupia się on na treściach informacyjnych, zakupowych, określonych grafikach czy filmach i próbuje dopasować je do potrzeb użytkownika. System chce jak najbardziej dopasować wyświetlane elementy do wskazań osoby, która poszukuje określonych danych. W przypadku Bing bardzo liczy się precyzja i dokładność strony internetowej.
Pozycjonowanie w Bing nie różni się co do zasady od działań prowadzonych w Duck Duck Go czy Google. Zoptymalizowanie treści pod kątem wytycznych tej wyszukiwarki ułatwia dotarcie do nawet milionów osób na całym świecie. W Polsce z Bing może korzystać około miliona unikalnych użytkowników, ale dane pokazują, że liczba ta rośnie.
Stronę internetową można dostosować jednocześnie do potrzeb wytycznych algorytmów Google oraz wyszukiwarki Bing. Te nie różnią się od siebie aż nadto, chociaż pewne rozbieżności są zauważalne.
Co różni pozycjonowanie w Bing od Google?
Co do zasady, nie prowadzi się osobnych działań optymalizacji Bing czy Google. Pozycjonerzy dostosują stronę do potrzeb wyszukiwarek w sposób ogólny, modyfikując później delikatnie strukturę witryny w ramach wybranych przez klienta priorytetów.
Specjaliści twierdzą, że Bing przykłada dość dużą uwagę do kwestii pozycjonowania na zewnątrz (z angielskiego SEO off-site). To przede wszystkim pozyskiwanie zewnętrznych linków w wyszukiwarce internetowej.
W Bing pozyskiwanie linków z zewnątrz (link-building) ma ogromne znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Narzędzie firmy Microsoft bardzo zwalcza jednak tworzenie farm linkowych. Stawia na istotne, jakościowe hiperłącza, pochodzące od sprawdzonych serwisów internetowych, których opinia nie jest w żadnym stopniu nadszarpnięta.
Oczywiście, rola SEO off-site w Google jest również ważna, a ostatnie zmiany w algorytmach pokazują, że coraz ważniejsza. Inwestycja w ten aspekt poprawi więc możliwość walki o pozycję w Google oraz w Bing jednocześnie.
Do narzędzi wspierających pozycjonowanie w Bing zaliczymy m.in. Bing Webmaster Tools (ułatwiający kontrolę ruchu na stronie oraz analizowanie witryny pod kątem spełniania kryteriów przydatności dla użytkowników).
Zdj 2. Bing Webmaster Tools to zbiór wyjątkowo ciekawych narzędzi
Źródło: https://www.seobility.net/en/wiki/images/5/56/Bing-webmaster-tools.png
W Bing Webmaster Tools znajdują się elementy ułatwiające importowanie danych witryny z Google Search Console, skanery pod kątem słów kluczowych czy linków przychodzących. Podkreślmy, że Microsoft wypuścił obszerny pakiet narzędzi, które pozwalają na szybszą optymalizację stron zbudowanych na gotowych CMS np. wtyczki do WordPress. Warto się z nimi zapoznać.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.