Promocja i pozycjonowanie sklepu w internecie – metody
4 min
4 min
Na skróty
Promocja sklepu na różne sposoby jest niezwykle istotna z kilku względów. Współcześnie coraz więcej osób dokonuje zakupów poprzez internet. Wzrosło zaufanie do tej formy, jednak świadomość tego zjawiska jest powszechna i wiele biznesów przeniosło się do internetu. Dlatego też należy skupić się nad tym, aby jak najlepiej wypromować swój sklep online, pozycjonować go i wyprzedzić konkurencję. W tym artykule poznasz sposoby na promocję, które przyniosą Ci najlepsze efekty.
Metod promowania sklepu internetowego jest mnóstwo. Jakie są najlepsze? Można odpowiedzieć, że to zależy od tego, jaki rodzaj sklepu prowadzisz. Są jednak podstawowe metody, o jakie powinien zadbać każdy właściciel sklepu online – bez względu na jego rodzaj. Do działań, jakie trzeba wykorzystywać należy między innymi pozycjonowanie, które zapewnia widoczność. Współcześnie coraz istotniejsza staje się też użyteczność serwisu i jego wygląd, a więc bez zwątpienia UX jest także kwestią obowiązkową dla każdego sklepu, który chce mieć dużą sprzedaż. UX zamienia ruch w konwersję, czyli realne zyski. Właśnie dlatego też jest to tak istotne. Kolejny element to treści sponsorowane. One mają ogromny wpływ. Jednak muszą być skonstruowane w odpowiedni sposób. W jakim celu korzysta się z treści sponsorowanych? Przede wszystkim wpływają na pozycjonowanie – tworzy się poprzez nie zaplecze linków. Ponadto mają funkcje wizerunkowe, ale też reklamowe – wiele osób po przeczytaniu tekstu sponsorowanego odwiedzi Twoją stronę choćby po to, aby zapoznać się z tym, co oferujesz. Jak tworzyć treści sponsorowane? Przede wszystkim warto postawić na różnorodność. Niech będą to wywiady z Twoimi pracownikami lub z Tobą na tematy, jakie interesują odbiorców. Dla przykładu masz sklep rowerowy, możesz udzielić wywiadu na temat tego jaki rower wybrać w zależności od wymagań. Wiele osób z zaangażowaniem przeczyta taki tekst, a potem zwróci się do Ciebie i wybierze ofertę Twojego sklepu, ponieważ wzbudziłeś tym zaufanie. Pamiętaj jednak, że takie teksty sponsorowane należy umieszczać wyłącznie w powiązanych tematycznie portalach – dzięki temu trafisz do grupy docelowej Twoich produktów.
Jednym ze skutecznych oraz popularnych sposobów na promowanie sklepu są płatne reklamy. To metoda, która skutecznie zachęca do zakupów (o ile zostanie odpowiednio wykorzystana). Pamiętaj, że bez względu na formę reklamy, nie przyniesie Ci ona zysków, jeśli Twój sklep nie będzie dostosowany do użytkowników. Mowa o szybkim ładowaniu, dostosowaniu do urządzeń mobilnych, a także intuicyjności obsługi sklepu. Możesz reklamować się na wielu serwisach, najbardziej korzystne jest wykorzystywanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwanie oraz korzystanie z możliwości portali społecznościowych. Taka promocja biznesu internetowego jest najbardziej efektywna i przyniesie Ci rozpoznawalność. Dowiedz się więcej o najpopularniejszych metodach!
Reklamy na YouTube są coraz popularniejsze. Pozwalają na szybą prezentację produktu czy usługi i od razu przekierowują do Twojego sklepu. Tego typu komunikaty reklamowe stworzysz za pomocą Google Ads. Zwróć uwagę na 2 typy reklam – krótkie, których nie można przewinąć (do 6 sekund) i dłuższe, jakie użytkownik może pominąć. Przetestuj oba sposoby, zmierz konwersję i wybierz jeden z nich.
Na Google Ads składa się wiele rodzajów reklam, jednak na początku warto zadbać przede wszystkim o reklamy w wynikach wyszukiwania oraz w zakładce zakupy. To najkorzystniejsze sposoby promocji w płatnych kampaniach dla sklepów online. Można w ramach nich prowadzić też skuteczny remarketing. Ważne jest śledzenie efektów, manipulowanie budżetem, aby był on jak najbardziej dopasowany do możliwości i oczekiwań. Pamiętaj, że reklamy, nawet najlepsze, nic nie zadziałają jeśli będziesz mieć słabej jakości produkty lub za duże ceny!
Reklamy na tych dwóch serwisach można tworzyć przez jeden system Facebooka. Dzięki temu z łatwością rozpowszechnisz przekazy reklamowe wśród użytkowników tych różnych portali. Pamiętaj, aby reklama była atrakcyjna i przede wszystkim estetyczna!
Pozycjonowanie to niezwykle ważny sposób na promowanie biznesu. Dzięki SEO sprawiasz, że Twoja witryna znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Pozycjonowanie obejmuje eliminacje błędów, jak na przykład duplikacja treści, złe przekierowania, nieodpowiednie nagłówki i wiele innych. Pozycjonowanie opiera się na początkowym audycie, który pokazuje kierunek działań i obszary wymagające optymalizacji, na przykład grafiki. Do SEO wykorzystuje się treść, która musi być atrakcyjna dla odbiorców, ale też zawierać konkretne frazy kluczowe. Najlepiej, aby pozycjonowanie było wykonywane przez specjalistów, którzy znają wytyczne Google, potrafią je skutecznie wdrażać, a jednocześnie śledzą nowości ze świata algorytmów wyszukiwarki. Dobra agencja SEO zajmie się nie tylko pozycjonowaniem on-site, ale także off-site, a więc zadba o wysokiej jakości linki kierujące do Twojej witryny ze stron o dużym zaufaniu. Pozycjonowanie to obecnie absolutna podstawa promocji sklepu online.
To metoda stosowana przez coraz więcej biznesów online. Influencer, który poleci Twoje produkty trafi do swoich odbiorców. Jego rekomendacja jest niejako zapewnieniem, że produkt czy usługa są warte zakupu. Dlatego też z tego typu współpracy można osiągnąć doskonałe wyniki finansowe. Jednak należy wziąć pod uwagę grupę docelową, czyli osoby, jakie obserwują poczynania danego influencera. Chodzi o grupę wiekową, płeć i zainteresowania tych osób. Jeśli dla przykładu sprzedajesz produkty dziecięce – zabawki i akcesoria, a nawiążesz współpracę z dietetyczką, która ma wielu obserwujących – nie trafisz do odpowiedniej grupy osób. W takim przypadku najlepiej będzie zwrócić się do influencera parentingowego i z nim nawiązać współpracę. Dokładnie weryfikuj więc odbiorców i pamiętaj o umowie, która będzie zawierała wszystkie zasady oraz warunki.