Na skróty
Działanie przy witrynie internetowej przypomina trochę remont dróg. Aby ulepszyć stronę, należy ją niekiedy zamknąć dla zewnętrznych użytkowników lub przekierować ruch na inne elementy. Tak samo działa się w przypadku rozbudowy lub łatania szosy na drodze. Rolę „ruchu wahadłowego” na stronach internetowych pełni przekierowanie. Jednym z rodzajów takiego procesu jest przekierowanie 307. Co warto o nim wiedzieć?
Zdj 1. W przypadku budowania strony internetowej, warto zastosować przekierowanie 307
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/stronie-internetowej-marketing-6692147/
Czym jest przekierowanie na stronach www? To metoda, która pozwala na przerzucenie ruchu na stronie internetowej z jednego adresu URL na inny. Przekierowywani są zarówno użytkownicy, jak i roboty Google. Stosuje się je w wielu przypadkach, np. w momencie rozbudowy strony internetowej lub zmian na konkretnej podstronie. Przekierowania występują w różnych rodzajach. Najczęściej stosowane jest przekierowanie 301, przekierowanie 302 i właśnie przekierowanie 307.
Przekierowanie 307 znane jest w sieci również jako Temporary Redirect, Internal Redirect oraz 307 Redirect. To tymczasowy typ przekierowania, który oparty jest na kodzie statusu http. Ten informuje przeglądarkę, że dostęp do określonej podstrony, dokumentu, pliku itd. jest przeniesiony tymczasowo na inny adres URL.
Kod 307 informuje przeglądarkę, że zasoby są w innym miejscu, ale jednocześnie zachowana jest metoda zapytania. Nie jest to metoda stosowana często, ale spełnia określone zadania.
Zdj 2. Zasada przekierowania 301. W przeciwieństwie do niego, przekierowanie 307 jest tymczasowe, a nie stałe.
Źródło: https://www.seobility.net/en/wiki/images/2/2c/WWW-Redirect.png
W jakich sytuacjach wykorzystywane jest przekierowanie 307? To istotna część budowania i przebudowywania strony internetowej, ułatwiająca zachowanie ruchu i wypracowanych dotychczas parametrów pozycjonowania konkretnej witryny. W praktyce 307 Redirect ma trzy główne zastosowania. Jakie?
Jak sprawdzić, czy przekierowanie 307 zostało przeprowadzone w odpowiedni sposób? Przede wszystkim przeglądarka powinna poprawnie wyświetlić materiał, do którego prowadzi przekierowanie. Możesz też sprawdzić efektywność przekierowania przez narzędzia online (pokazują, czy adres ma poprawnie skonfigurowane narzędzie przekierowania 307) i specjalne narzędzia deweloperskie (dla bardziej zaawansowanych).
Przekierowanie 307 nie jest traktowanie przez roboty indeksujące Google jako stałe przeniesienie wartości adresu, a rozwiązanie tymczasowe. Z tego względu (w przeciwieństwie np. do przekierowania 301) robot indeksujący nie przekaże na nowy adres URL wszystkich właściwości SEO. Uzna, że stary URL nadal będzie stosowany i nadal będzie pozycjonować ukrytą tymczasowo treść.
To oznacza, że treści pojawiające się w nowym URL nie będą uwzględniane lub będą miały słabszą moc pozycjonowania od ukrytej podstrony. To bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli chcesz przekierować treści ze starego adresu, ale nie chcesz stracić wypracowanej pozycji w wyszukiwarce Google, a przekierowanie ma wyłącznie tymczasowy charakter. W przypadku stałego przekierowania (np. ze starej strony na jej nowszą wersję), zdecydowanie lepiej stosować stałe rozwiązania przekierowujące.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.