Publikacje na LinkedIn – jak zainteresować?
3 min
3 min
Na skróty
Skuteczność wielu portali społecznościowych w kwestiach stricte biznesowych można by kwestionować. Wyjątek stanowi LinkedIn, który jest uznawany za najskuteczniejsze narzędzie do tego celu. Pomimo jego użyteczności, mnóstwo specjalistów nadal nie wykorzystuje jego potencjału. Jeśli chcesz, aby Twoja kariera i rozwój zawodowy nabrały tempa to z pewnością powinieneś wziąć pod uwagę publikowanie w tym miejscu. Sprawdź, jakie sposoby warto wypróbować, aby zainteresować swoich odbiorców.
Dlaczego powinniśmy rozpocząć pisać posty na LinkedIn? Czy nie lepiej wrzucać wszystko na bloga? Niekoniecznie. Pierwszym powodem jest to, że jest to bardzo proste i nie wymaga obmyślania skomplikowanych strategii. Wystarczy odnotować swoje spostrzeżenia i regularnie udzielać się w branżowej społeczności. Po drugie, jest to medium społecznościowe, dlatego w przeciwieństwie do bloga nie wymaga starania się o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Po trzecie, tworzenie na LinkedIn znacząco zwiększa nasze szanse na nawiązanie współpracy. Swój nawyk przebywania w mediach społecznościowych możesz przekształcić w coś wysoce produktywnego.
W biznesie kluczowe jest dobre wrażenie. Nie tylko to pierwsze. Dlatego po rejestracji konta na LinkedIn uzupełnij swój profil o podstawowe informacje, swoje doświadczenie oraz wykształcenie. Wstaw zdjęcie w tle, zdjęcie profilowe i napisz nagłówek, który będzie jasno oddawał to, czym się aktualnie zajmujesz w swojej pracy. Na LinkedIn masz możliwość wykazania się umiejętnościami z zakresu autoprezentacji. Uzupełnij swoje podsumowanie i pamiętaj, aby zawrzeć w nim istotne słowa kluczowe. Jeśli masz skończone jakieś kursy, uzyskałeś(aś) w ostatnim czasie certyfikaty to pamiętaj o ich uwzględnieniu. Na koniec poproś o rekomendację swoich znajomych.
Jeśli interesuje Cię promocja firm to pierwszym krokiem będzie stworzenie podstrony firmowej, ewentualnie wystawienie oferty pracy i zwrócenie uwagi swoich kontaktów. Dla maksymalnych zasięgów upewnij się, że stosujesz następujące praktyki:
Jeśli masz już ustawiony profil to teraz czas na to, aby utworzyć pierwsze wpisy. Jak pisać na LinkedIn? Zapoznaj się z poniższymi pomysłami, wprowadź swoje zmiany i stań się branżowym ekspertem. Upewnij się wcześniej, że rozbudowałeś sieć kontaktów w prawidłowy sposób, aby informacja o opublikowanym artykule trafiła do odpowiednich, zainteresowanych tematem osób.
Publikowanie długich postów na LinkedIn jest świetnym sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Pisanie ich niekoniecznie powinno Ci przychodzić jako pierwsze na myśl po wejściu na stronę. Dobrze by było jednak opublikować artykuł raz na jakiś czas utrzymując przy tym regularność. Z czasem zaczną pojawiać się pierwsi zainteresowani, czym udowodnisz swoje kompetencje w oczach innych specjalistów.
Jeśli jesteś ekspertem od finansów to najprawdopodobniej Twoje posty na LinkedIn na temat ostatnich zmian w koniunkturze nie zainteresują potencjalnych klientów. Ważne jest to, aby trafić do grupy docelowej, z którą chcemy nawiązać współpracę. Jako osoba specjalizująca się w świecie finansów możesz mieć do czynienia z agentami nieruchomości. Co w związku z tym? Spróbuj np. zamieścić treści związane nt. zmian cen i ich przyczyn na rynku nieruchomości.
Trendy były, są i będą jednym z najczęściej poruszanych tematów na LinkedIn. Blisko 20% wszystkich treści porusza właśnie kwestię tego, co na topie. Dlaczego jest to aż tak popularne? Pisząc na ten temat można wykazać się swoim zainteresowaniem, poniekąd udowodnić swój profesjonalizm i pokazać, że jest się na właściwej pozycji w danej branży.
Niezależnie od tego, kto jest Twoim odbiorcą, udostępnienie treści, która ma praktyczne zastosowanie zawsze spotyka się z pozytywnym odzewem. Wskazówki, dobre praktyki i porady pozwalają innym lepiej odnajdywać się w świecie Twojej branży. Takie posty na LinkedIn cieszą się największym zaangażowaniem spośród wszystkich wymienionych. Właściwie potrafi się rozprzestrzeniać wirusowo.
Przeglądałeś YouTube i natrafiłeś na ciekawy film nt. psychologicznych aspektów negocjacji w firmie? A może coś okazało się nadzwyczaj pomocne i rozwiało wątpliwości, które miałeś z tyłu głowy od lat? Podziel się materiałem na LinkedIn i spraw, by inni postrzegali Cię jako dociekliwego specjalistę.