Reklama Discovery Google – co warto wiedzieć?
2 min
2 min
Na skróty
Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów ma ogromne znaczenie dla każdej firmy. Bardzo często wymaga także sporej dozy kreatywności. Z tego powodu wiele przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z reklam Discovery. Przekonaj się, czym są i co warto o nich wiedzieć. W tym artykule zamieszczamy podstawowe informacje na temat kampanii Discovery Ads.
Reklama Discovery jest jednym z rodzajów reklam, które są oferowane przez Google. Tego typu materiały pozwalają wykorzystać między innymi możliwości sztucznej inteligencji. Dzięki temu da się skutecznie docierać do odbiorców. Celem wykorzystania takiej kampanii jest rozwiązanie problemu konkretnego użytkownika jeszcze zanim zdecyduje się wpisać jego treść w oknie wyszukiwania.
Chodzi bowiem o to, że reklamy wyświetlają się na bazie tematów, którymi zainteresowane są konkretne osoby. Sztuczna inteligencja analizuje na przykład to, jakie strony internetowe oglądasz albo jakie filmy na YouTube wyświetlasz, a następnie dobiera takie reklamy, którymi możesz być zainteresowany. Reklamodawca może nakierować kampanie discovery na przykład według następujących kryteriów:
Jeżeli jesteś zainteresowany wykorzystaniem reklamy Discovery z maksymalną skutecznością, co ma spory związek z targetowaniem, możesz skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej.
Reklamy Discovery mają na celu dotarcie do nowych użytkowników. W związku z tym muszą wyglądać atrakcyjnie. Bardzo przypominają one elastyczne reklamy displayowe, które są dostępne w sieci reklamowej. Reklama Discovery składa się z nagłówka, zdjęcia oraz krótkiego opisu. Pamiętaj jednak o tym, że tekst nie może być zbyt długi. Powinien on zawierać krótki opis tego, co można będzie odnaleźć po kliknięciu reklamy.
Elementem, który bardzo często pojawia się w reklamach Discovery, jest CTA (ang. Call to Action), czyli wezwanie do działania. Reklamy Discovery Ads pozwalają także wykorzystać tak zwaną karuzelę. Sprawdzi się to doskonale w sytuacji, gdy Twoja firma ma do sprzedaży na przykład kilka produktów lub usług. W takim przypadków użytkownik może przewijać i wybierać konkretny wariant spośród 2-10 kart reklamowych.
Reklamy Discovery mają bardzo ważną zaletą. Wyświetlają się dokładnie spersonalizowanym użytkownikom. W związku z tym sprawdzają się w marketingu praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Nie ma tutaj znaczenia branża. W osiągnięciu oczekiwanego rezultatu bardzo pomaga odpowiednie zaprojektowanie. W związku z tym błyskawicznie i skutecznie dotrzesz także do tych osób, które wcześniej nie miały żadnego kontaktu z Twoją marką. Z reklam Discovery mogą skorzystać zarówno osoby, które promują strony firmowe, jak i na przykład sklepy internetowe.
Kampanie reklamowe Discovery mają ogromną zaletę w postaci skutecznego targetowania. Wyświetlają one albo grafikę z nagłówkami oraz opisem i logiem firmy, albo karuzelę reklam. Pamiętaj o tym, aby informacje, które są publikowane w reklamie Twojej firmy, były spójne z tym, co internauta znajdzie po wejściu na Twoją witrynę. W przypadku, gdy reklama Discovery wprowadza błąd, zostaje odrzucona przez system reklamowy Google. Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię reklam Discovery, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Zatrudnieni tam eksperci przeprowadzili już ogromną liczbę działań marketingowych, także w tym zakresie. Dzięki opisywanym w tym artykule kampaniom możesz dotrzeć do milionów ludzi. Nie czekaj dłużej!