Reklama

Reklama Discovery Google – co warto wiedzieć?

3 min czytania
Reklama Discovery Google – co warto wiedzieć?

Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów ma ogromne znaczenie dla każdej firmy. Bardzo często wymaga także sporej dozy kreatywności. Z tego powodu wiele przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z reklam Discovery. Przekonaj się, czym są i co warto o nich wiedzieć. W tym artykule zamieszczamy podstawowe informacje na temat kampanii Discovery Ads. 

Czym jest reklama Discovery?

Reklama Discovery jest jednym z rodzajów reklam, które są oferowane przez Google. Tego typu materiały pozwalają wykorzystać między innymi możliwości sztucznej inteligencji. Dzięki temu da się skutecznie docierać do odbiorców. Celem wykorzystania takiej kampanii jest rozwiązanie problemu konkretnego użytkownika jeszcze zanim zdecyduje się wpisać jego treść w oknie wyszukiwania. 

Chodzi bowiem o to, że reklamy wyświetlają się na bazie tematów, którymi zainteresowane są konkretne osoby. Sztuczna inteligencja analizuje na przykład to, jakie strony internetowe oglądasz albo jakie filmy na YouTube wyświetlasz, a następnie dobiera takie reklamy, którymi możesz być zainteresowany. Reklamodawca może nakierować kampanie discovery na przykład według następujących kryteriów:

  • osoby, które poszukują konkretnego produktu/usługi lub są w trakcie podejmowania decyzji zakupowej,
  • konkretne zainteresowania, nawyki, hobby, kategoria zainteresowań,
  • cechy demograficzne, takie jak na przykład płeć lub wiek.

Jeżeli jesteś zainteresowany wykorzystaniem reklamy Discovery z maksymalną skutecznością, co ma spory związek z targetowaniem, możesz skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej.

Reklama Discovery Google – co warto wiedzieć?

Reklama Discovery — jak wygląda?

Reklamy Discovery mają na celu dotarcie do nowych użytkowników. W związku z tym muszą wyglądać atrakcyjnie. Bardzo przypominają one elastyczne reklamy displayowe, które są dostępne w sieci reklamowej. Reklama Discovery składa się z nagłówka, zdjęcia oraz krótkiego opisu. Pamiętaj jednak o tym, że tekst nie może być zbyt długi. Powinien on zawierać krótki opis tego, co można będzie odnaleźć po kliknięciu reklamy. 

Zobacz  Pozycjonowanie Amazon – Poradnik SEO

Elementem, który bardzo często pojawia się w reklamach Discovery, jest CTA (ang. Call to Action), czyli wezwanie do działania. Reklamy Discovery Ads pozwalają także wykorzystać tak zwaną karuzelę. Sprawdzi się to doskonale w sytuacji, gdy Twoja firma ma do sprzedaży na przykład kilka produktów lub usług. W takim przypadków użytkownik może przewijać i wybierać konkretny wariant spośród 2-10 kart reklamowych.

Gdzie najlepiej sprawdza się reklama Discovery?

Reklamy Discovery mają bardzo ważną zaletą. Wyświetlają się dokładnie spersonalizowanym użytkownikom. W związku z tym sprawdzają się w marketingu praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Nie ma tutaj znaczenia branża. W osiągnięciu oczekiwanego rezultatu bardzo pomaga odpowiednie zaprojektowanie. W związku z tym błyskawicznie i skutecznie dotrzesz także do tych osób, które wcześniej nie miały żadnego kontaktu z Twoją marką. Z reklam Discovery mogą skorzystać zarówno osoby, które promują strony firmowe, jak i na przykład sklepy internetowe.

Reklama discovery — podsumowanie

Kampanie reklamowe Discovery mają ogromną zaletę w postaci skutecznego targetowania. Wyświetlają one albo grafikę z nagłówkami oraz opisem i logiem firmy, albo karuzelę reklam. Pamiętaj o tym, aby informacje, które są publikowane w reklamie Twojej firmy, były spójne z tym, co internauta znajdzie po wejściu na Twoją witrynę. W przypadku, gdy reklama Discovery wprowadza błąd, zostaje odrzucona przez system reklamowy Google. Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię reklam Discovery, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Zatrudnieni tam eksperci przeprowadzili już ogromną liczbę działań marketingowych, także w tym zakresie. Dzięki opisywanym w tym artykule kampaniom możesz dotrzeć do milionów ludzi. Nie czekaj dłużej!

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy