Reklama piekarni w Internecie — poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Większość osób na myśl o reklamie piekarni w Internecie prawdopodobnie głośno się zaśmieje. W końcu zarówno chleb, jak i różnego rodzaju wypieki, to produkty, które kupuje się właściwie codziennie, a przynajmniej co kilka dni. Jednak o ile sklepy położone w dobrej lokalizacji, np. przy ruchliwej ulicy, koło przystanku, etc., rzeczywiście nie muszą się przejmować o stały napływ klientów, tak piekarnie oferujące pieczywo bezglutenowe czy znajdujące się w mniej uczęszczanych miejscach, mogą mieć problem. Jak więc wykorzystać działania online, aby zadbać o sprzedaż w zakładzie piekarniczym?
Witryna internetowa to najlepszy sposób na to, by zaprezentować ofertę. Klienci, poszukujący informacji o możliwości zamówienia tortu urodzinowego, słodkich przekąsek, czy innych okolicznościowych wypieków z pewnością docenią fakt, że Twoja firma na stronie internetowej zamieszcza dokładne informacje, dotyczące usług. Podobnie zresztą sytuacja wygląda w przypadku, gdy specjalizujesz się w produktach bezglutenowych, bez laktozy oraz wegańskich. Zapotrzebowanie na łatwą dostępność tego typu żywności stale rośnie, coraz większa część społeczeństwa boryka się bowiem z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi. Im łatwiej jest wyszukać konkretne miejsce, tym lepiej dla biznesu — wtedy zyskujesz bowiem pewność, że napływ klientów będzie regularny. To tylko przykładowy content, jaki można publikować, aby zadbać o wyświetlania witryny w wyszukiwarce. Możliwości jest naprawdę wiele, a wszystkie zależne są od charakteru Twoich usług. Możesz przecież organizować warsztaty z pieczenia i reklamować je jako świetny pomysł na prezent lub wydawać ciekawe e-booki, aby zachęcić do wypróbowania sprzedawanych przez Ciebie gotowych mieszanek.
Treści to natomiast nie wszystko. Pozycjonowanie piekarni, aby przynosiło oczekiwane efekty, musi opierać się na regularnych działaniach. Analiza struktury strony, dodanie podstron usługowych oraz związanych z lokalizacją, a także optymalizacja szybkości ładowania witryny to pierwszy etap działań SEO. W późniejszych miesiącach ważne będzie natomiast aktualizowanie bloga. Istotny jest również UX, czyli user experience. Czy klient łatwo może znaleźć potrzebne mu informacje na stronie internetowej? Jakie ma możliwości kontaktu, aby zapytać o ofertę? Czy wersja mobilna jest równie prosta i czytelna? Wszystko to ma wpływ na to, jak odbiorcy postrzegają Twoją markę, warto więc zadbać o to, by obraz ten był jak najbardziej profesjonalny.
Oprócz pozycji w wyszukiwarce, bardzo istotna jest też ta w Mapach Google. Na ten aspekt nie ma jednak wpływu strona internetowa, a Profil Firmy, często nazywany “wizytówką”. Z pewnością sam wielokrotnie wpisywałeś czy też wpisywałaś hasło kluczowe, składające się z nazwy usługi oraz lokalizacji, np. miasta, konkretnej dzielnicy lub ulicy, aby uzyskać wyniki powiązane z mapą. Po kliknięciu w nie, możesz sprawdzić trasę dojazdu, numer telefonu, opinie, zakres cen i wiele innych informacji, a nawet obejrzeć zdjęcia wnętrz czy okolicy. Jako właściciel powinieneś zadbać o to, aby na Profilu Firmy pojawiało się jak najwięcej opinii oraz komentarzy, bowiem im większa aktywność, tym pozycjonowanie lokalne jest skuteczniejsze. Warto poświęcić czas na to, by udzielać się w odpowiedziach, m.in. po to, by podziękować za pozytywny feedback.
Zarówno reklama w sieci wyszukiwania, jak i kampania banerowa, to dobre rozwiązanie, aby promować piekarnię. Pyszne ciasta są zamawiane na urodziny, imieniny, rocznice, a także święta, warto więc zachęcić mieszkańców miasta do odpowiednio wczesnego składania zamówień. W przypadku Google Ads istotne jest to, że reklamy trafiają do osób aktywnie poszukujących danych fraz kluczowych lub tematów, dzięki czemu są one tak skuteczne. Dobrze jest także zainwestować w płatne działania marketingowe, które będą informować o promocjach czy zapraszać do spróbowania specjalnego rodzaju chleba, dostępnego tylko w Twojej piekarni. Reklama może być też kierowana do osób, które znalazły się blisko lokalizacji, efektywnym rozwiązaniem jest też remarketing, docierający do osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową.
Reklama piekarni w sieci Google oraz pozycjonowanie strony www to nie jedyne, co możesz zrobić, aby zachęcić klientów do korzystania z Twoich usług. Social media z pewnością będą dobrym kierunkiem, jeśli chcesz nawiązać bliższą relację z odbiorcami. Przykładowo, co kilka dni możesz informować o zestawach, dostępnych w promocyjnych cenach. Może to być ciepła kawa i drożdżówka czy nawet zestaw śniadaniowy dla dwojga. Jeśli Twoja piekarnia znajduje się niedaleko biurowców, taka oferta na pewno spotka się z zainteresowaniem, podobnie zresztą w przypadku szkół oraz uczelni. Na osiedlach często brakuje miejsc, w których można sobie posiedzieć, jeśli więc metraż lokalu na to pozwala, postaw kilka stolików, aby klienci mieli gdzie spędzać czas. Będzie to też idealny temat do komunikowania w social mediach. Oprócz tego typu aktualności, postaw na luźny content, np. zadawaj pytania o ulubione specjały z menu, nowe smaki, pokazuj zamówione ciasta i torty. W ten sposób zaangażujesz grupę docelową, jednocześnie sprawiając, że marka będzie postrzegana jako przyjazna i profesjonalna.
Mając profil w mediach społecznościowych, warto docierać do klientów również za pomocą Facebook Ads. Reklama piekarni na portalu Meta może skupiać się na zwiększaniu widoczności postów, aby informacja o Twojej ofercie docierała do szerszego grona odbiorców. Także jeśli dopiero otwierasz działalność będzie to przydatne narzędzie, aby mieszkańcy miasta usłyszeli o nowym biznesie w okolicy. W jaki jeszcze sposób możesz wykorzystać Facebook Ads? Przyjmijmy, że zależy Ci na zebraniu odpowiedniej liczby zamówień na świąteczny makowiec. W tym celu wykorzystaj stronę internetową, na której opublikujesz formularz zgłoszeniowy. Nie zapomnij jednak zainstalować w kodzie witryny Piksela, który będzie zbierał informacje o internautach. Dzięki temu targetowanie będzie skuteczniejsze, co przełoży się na lepszy zwrot z inwestycji, czyli ROI.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.