Reklama wizualna – czym jest i jakie ma zastosowanie?
2 min
2 min
Na skróty
Na co dzień zalewani jesteśmy obrazami, które mają nam zapaść w pamięci. Jednak nie wszystkie takie reklamy możemy zaliczyć do reklamy wizualnej. Czym ona jest i jak działa na konsumenta?
Reklama wizualna ma na celu stworzenie pozytywnego obrazu mentalnego produktu w umyśle klienta. Podejmowana jest próba powiązania produktu/usługi z określonymi wartościami. Podstawowym celem jest poprawa świadomości marki u klienta, przekształcenie tej świadomości w znajomość, a następnie przekształcenie tej znajomości w rzeczywisty zakup.
Reklama wizualna skupia się na narysowaniu paraleli między produktem lub usługą a określonymi wartościami. Jej ideą jest najpierw improwizacja świadomości marki klienta, następnie pomoc w jej oswojeniu, a na końcu skłonienie konsultacji tej wiedzy do faktycznego zakupu. Jeśli dla produktu ma być wykonana reklama wizualna, to tworzy się określony wizerunek na podstawie jego wizualnej atrakcyjności. Można to również zrobić dla firmy lub marki.
Podczas gdy reklama wizualna polega na tworzeniu wizerunku oferowanego produktu w celu przyciągnięcia klientów, reklamy klasyczne bardziej skupiają się na podkreśleniu określonych aspektów podmiotu. Stworzony wizerunek może mieć dowolną formę, czy to luksusu, niezawodności, stylu, zaufania czy surowości, natomiast w klasycznej reklamie podkreślimy zalety i możliwości produktu.
Głównym celem jest sprawienie, by klienci zainteresowali się produktem, a jednocześnie rozwinęli w nich chęć nawet jego wypróbowania. W ten sposób konsumenci uzyskują rozmyte pojęcie o produkcie lub usłudze bez zapoznania się z jego funkcjami. To ze strony klientów odgrywa kluczową rolę w momencie zakupu. Mimo że wygląda to naturalnie i prosto, tak nie jest. W grę wchodzi wiele strategii marketingowych, aby zadowolić wszystkich odbiorców. Aby stworzyć świetny pomysł na obraz, który przemówi do odbiorców i zaintryguje ich, wymaga intensywnego procesu strategicznego.
Przeczytaj także: Kampania Google Ads i Audyt SEO
W dzisiejszym świecie, w którym rynek kwitnie dzięki kreatywności i poszukiwaniu jakości z zalanej kreacji, reklama wizualna okazuje się lepszym i skutecznym sposobem reklamy, aby dotrzeć do mas nawet tam, gdzie słowa nie mogą dotrzeć. W związku z tym istnieje kilka korzyści z reklam wizualnych: