Na co dzień zalewani jesteśmy obrazami, które mają nam zapaść w pamięci. Jednak nie wszystkie takie reklamy możemy zaliczyć do reklamy wizualnej. Czym ona jest i jak działa na konsumenta?
Co to jest reklama wizualna? – definicja
Reklama wizualna ma na celu stworzenie pozytywnego obrazu mentalnego produktu w umyśle klienta. Podejmowana jest próba powiązania produktu/usługi z określonymi wartościami. Podstawowym celem jest poprawa świadomości marki u klienta, przekształcenie tej świadomości w znajomość, a następnie przekształcenie tej znajomości w rzeczywisty zakup.
Reklama wizualna – jak to działa?
Reklama wizualna skupia się na narysowaniu paraleli między produktem lub usługą a określonymi wartościami. Jej ideą jest najpierw improwizacja świadomości marki klienta, następnie pomoc w jej oswojeniu, a na końcu skłonienie konsultacji tej wiedzy do faktycznego zakupu. Jeśli dla produktu ma być wykonana reklama wizualna, to tworzy się określony wizerunek na podstawie jego wizualnej atrakcyjności. Można to również zrobić dla firmy lub marki.
Podczas gdy reklama wizualna polega na tworzeniu wizerunku oferowanego produktu w celu przyciągnięcia klientów, reklamy klasyczne bardziej skupiają się na podkreśleniu określonych aspektów podmiotu. Stworzony wizerunek może mieć dowolną formę, czy to luksusu, niezawodności, stylu, zaufania czy surowości, natomiast w klasycznej reklamie podkreślimy zalety i możliwości produktu.
Cele reklamy wizerunkowej
Głównym celem jest sprawienie, by klienci zainteresowali się produktem, a jednocześnie rozwinęli w nich chęć nawet jego wypróbowania. W ten sposób konsumenci uzyskują rozmyte pojęcie o produkcie lub usłudze bez zapoznania się z jego funkcjami. To ze strony klientów odgrywa kluczową rolę w momencie zakupu. Mimo że wygląda to naturalnie i prosto, tak nie jest. W grę wchodzi wiele strategii marketingowych, aby zadowolić wszystkich odbiorców. Aby stworzyć świetny pomysł na obraz, który przemówi do odbiorców i zaintryguje ich, wymaga intensywnego procesu strategicznego.
Przeczytaj także: Kampania Google Ads i Audyt SEO
Korzyści z reklamy wizualnej
W dzisiejszym świecie, w którym rynek kwitnie dzięki kreatywności i poszukiwaniu jakości z zalanej kreacji, reklama wizualna okazuje się lepszym i skutecznym sposobem reklamy, aby dotrzeć do mas nawet tam, gdzie słowa nie mogą dotrzeć. W związku z tym istnieje kilka korzyści z reklam wizualnych:
- Tworzy świadomość marki: reklamy graficzne reprezentują markę i produkty pod tą marką, która staje się identyczna w oczach osoby natrafiającej na reklamę. To z kolei tworzy kapitał marki produktu, a ludzie zaczynają o nim rozmawiać, co jest jednym z motywów reklamy.
- Tworzy szerszy zasięg produktu: reklama wizualna dociera do mas, nawet tam, gdzie słowa nie mogą płynąć. Wizerunek to jedyny sposób komunikowania idei i celu tworzenia marki i produktu. Dlatego kampanie tworzone są z połączenia informacji i kreatywności, co jest jedynym sposobem na budowanie świadomości w szerokim zakresie w każdym segmencie rynku.
- Przyciąga klientów: na rynkach panuje ogromna konkurencja, na których każdy stara się budować i przyciągać klientów za pomocą pewnych kreatywnych kroków. Reklama wizualna jest zatem punktem zaczepienia, w którym klient może kojarzyć daną markę i jej produkty. Na przykład, jeśli widzimy reklamy mediów cyfrowych, takich jak Netflix, który tworzy świetne relacje z widzami, łącząc się z nimi w sposób powiązanej, szczerej rozmowy, a jednocześnie przekazując wszystkie informacje potrzebne do znalezienia programu.
- Przyjemność wizualna: dziś wszystko jest w sieci, dlatego trudno jest zadowolić ludzi lub przykuć ich uwagę do pisemnych reklam. Reklamy wizualne służą więc potrzebie chwili, przepuszczając informacje przez obraz, co zajmuje mniej czasu i sprawia widzowi przyjemność wizualną.