Na skróty
Jeśli szukasz idealnego systemu CRM dla swojej firmy, na pewno już kojarzysz nazwę Salesforce. To nie tylko zwykły, biznesowy SaaS — ale cały ekosystem, który pomaga usprawnić działania sprzedażowe i promocyjne praktycznie na każdym poziomie działalności. Wyjaśniamy, jak działa Salesforce — i w jakich obszarach możesz wykorzystać tę platformę.
Salesforce to jedna z największych i najpopularniejszych usług typu SaaS, którą większość osób kojarzy przede wszystkim jako system CRM. W 1999 roku to właśnie od tej usługi — możliwości zarządzania relacjami z obecnymi i potencjalnymi klientami zaczęła się historia całego systemu. Dzisiaj Salesforce stanowi całą platformę biznesową, która poza bezpośrednimi relacjami z klientami B2B ułatwia m.in. zarządzanie działaniami marketingowymi, sprzedażą B2C czy procesem obsługi klienta detalicznego.
Salesforce działa w 100% w chmurze. Co więcej — tak naprawdę jest to jedna z pierwszych dużych usług sieciowych, które korzystały z tej technologii… jeszcze w poprzednim wieku!
Platforma dostępna jest z dowolnego miejsca, w którym mamy dostęp do internetu — a nie tylko z firmowego komputera, jak niektóre CRM-y. Dzięki temu, że korzysta w całości z własnych (i bardzo rozbudowanych) serwerów, jest doskonale skalowalna, a cały ciężar jej obsługi i konserwacji leży po stronie informatyków Salesforce. Wystarczy opłacać miesięczną subskrypcję.
Salesforce najłatwiej jest opisać jako rozbudowany ekosystem, w ramach którego dostępne są różne, bardzo ściśle ze sobą zintegrowane produkty.
Zdj 1. Nawet powyższa infografika nie ujmuje wszystkich “modułów” platformy.
Źródło: salesforce.com
Jednak Salesforce wciąż jest przede wszystkim systemem CRM — po prostu rozszerzonym o cały zestaw dodatkowych narzędzi, które wspierają proces budowania relacji z klientami od momentu zdobycia nowego leadu, przez samą sprzedaż, po obsługę after sale.
A do czego możesz wykorzystać najważniejsze produkty platformy?
Jedno z dwóch — obok Service Cloud — narzędzi, które stanowią „serce” platformy. Sales Cloud jest przeznaczony dla zespołów sprzedażowych i pozwala m.in.:
Service Cloud odpowiada z kolei za bezpośrednią obsługę klientów (obecnych i potencjalnych) na kolejnych etapach cyklu sprzedaży. Pomaga na przykład:
Marketing Cloud wykracza już poza możliwości tradycyjnych CRM-ów, oddając do dyspozycji wiele opcji zarządzania kampaniami promocyjnymi. Ułatwia:
Commerce Cloud to z kolei pakiet narzędzi do obsługi kanałów e-commerce. Pomaga m.in.:
To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej — więcej o możliwościach Salesforce możesz dowiedzieć się np. ze specjalnej platformy learningowej dla nowych użytkowników Salesforce, Trailhead.
A o innych narzędziach, które mogą usprawnić działanie Twojego biznesu i pozwolić się skupić na innych kwestiach (w naszym przypadku — na SEO!) przeczytasz w kolejnych wpisach na naszym blogu!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.