Technologia

Seznam — czym jest i jak działa ten czeski portal?

3 min czytania
Seznam — czym jest i jak działa ten czeski portal?

U naszych zachodnich sąsiadów strona internetowa Seznam CZ cieszy się dużym zaufaniem i popularnością. Istniejący już od 1996 roku portal oferuje wiele funkcji użytecznych zarówno dla reklamodawców, jak i typowych użytkowników internetu. Zapoznaj się ze szczegółami dotyczącymi cenionego w Czechach portalu.

Co to jest Seznam CZ?

Seznam jest czeską wyszukiwarką o sporej popularności u naszych południowych sąsiadów. Jej twórcą jest Ivan Lukačovič. To pierwszy serwis, który zaczął katalogować czeski internet. Z czasem wyszukiwarka ta przekształciła się w cyfrową platformę. Oferuje ona różnego typu usługi. W tym e-mail oraz rozwiązania mapowe. 

Strona ta doskonale odpowiada na potrzeby krajowego rynku. Dzięki temu cieszy się dużą oraz niesłabnącą popularnością w Czechach. Wizualnie natomiast przypomina nieco serwis Wirtualna Polska. Seznam można postrzegać także jako sieć reklamową. 

Odzwierciedleniem funkcji Seznam jest czeskie zdanie „Najdu tam, co neznám”. Hasło to doskonale oddaje istotę działalności portalu. Jest obietnicą, że użytkownicy znajdą na nim informacje, rozwiązania oraz treści, których szukają. Ten dostęp do wiedzy ma ogromne znaczenie dla czeskich obywateli. 

Jako ciekawostkę zaznaczę tylko, że Seznam jest drugą pod względem popularności stroną internetową w Czechach. Pierwsza w rankingu jest Wikipedia. Tak wynika z raportu dostępnego w Senuto

Seznam — czym jest i jak działa ten czeski portal?

Zdj. 1. Strona internetowa Seznam zbliżona swoim wyglądem do Wirtualnej Polski

Źródło: https://www.seznam.cz/

Jakie możliwości daje wyszukiwarka Seznam?

Seznam umożliwia:

  • obsługę poczty elektronicznej,
  • dostęp do telewizji TV Seznam,
  • skorzystanie z zasobu wiedzy i słownictwa zawartego w Seznam Slovnik,
  • przeglądanie map cyfrowych w Seznam Mapy,
  • funkcję wyszukiwania obrazów w ramach portalu Jpg4 Seznam. 
  • prowadzenie kampanii reklamowych,
  • dotarcie do szerokiej grupy odbiorców poprzez sieć reklamową.
Zobacz  Cloudflare – jak skonfigurować poprawnie?

Twórcy Seznam CZ szczególną uwagę zwracają na kwestie prawne — związane z wykorzystaniem obrazów. 

Seznam — czym jest i jak działa ten czeski portal?

Zdj. 2. Seznam Mapy

Źródło: https://en.mapy.cz/

Seznam a sieć reklamowa

Reklamodawcy mają do dyspozycji różne opcje targetowania. W tym geolokalizację, zainteresowania, segmentację demograficzną i zachowania użytkowników. Pozwala to na precyzyjne dostosowanie kampanii reklamowych do oczekiwań oraz potrzeb konkretnej grupy odbiorców.

Platforma ta zapewnia też narzędzia do śledzenia wyników kampanii w czasie rzeczywistym. Umożliwia szybką reakcję i optymalizację działań marketingowych. Seznam gwarantuje dostęp do zaawansowanych statystyk i raportów. Pomagają one mierzyć ROI (ang. Return on Investment) – zwrot z inwestycji oraz skuteczność reklam. 

Seznam CZ oferuje reklamodawcom dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w Czechach. Jest to możliwe dzięki formatom, takim jak: bannery, wideo oraz linki sponsorowane. Portal ten oferuje konkurencyjne ceny za kampanie reklamowe. Może być to korzystne dla firm z ograniczonym budżetem na tego typu działania. 

Seznam a pozycjonowanie

W naszym kraju niewielka liczba przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie w Seznam. Takie działanie ma jednak sens, jeśli kierujesz swoją ofertę na rynek czeski. Seznam utrzymuje bowiem silną pozycję na tamtejszym rynku. Konkuruje na nim z Google. Jako lokalna wyszukiwarka jest jednak bardziej dostosowany do potrzeb oraz preferencji naszych południowych sąsiadów. 

Podsumowanie — Seznam CZ i sposób działania tej strony

Czeska wyszukiwarka Seznam nie ogranicza swoich funkcji do możliwości przeszukiwania internetu. To cały pakiet usług, który wykracza poza standardy samej tylko wyszukiwarki. Jako prawdziwe centrum informacji, a także sieć reklamowa może być wartościowy miejscem na marketing internetowy. SEO warto powierzyć jednak w tym przypadku doświadczonej agencji SXO (ang. Search Experience Optimization). Wymogi algorytmów różnią się oczywiście od tych, które związane są z Google. Z tego powodu nie można traktować optymalizacji w dokładnie ten sam sposób.

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy