BiznesTworzenie stron internetowych

Strona internetowa dla firmy – jak powinna wyglądać?

3 min czytania
Strona internetowa dla firmy – jak powinna wyglądać?

Chyba każda firma posiada już swoją stronę internetową albo rozgląda się za możliwością realizacji takowej witryny. Ta spełnia niezwykle istotną rolę w marketingu, a co za tym idzie – pozyskiwaniu nowych klientów. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa dla firmy była przygotowana w oparciu o najnowsze trendy, ten tekst jest właśnie dla Ciebie!

Strona internetowa dla firmy – jak powinna wyglądać?

Zdj 1. Współczesne strony www pełnią rolę wszechstronnych hubów informacyjnych

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/computer-information-technology-4796017/

Strona internetowa dla firmy nie jest dziś tylko zbiorem informacji dla klientów. To wszechstronny hub, który powinien wyjaśniać użytkownikom wiele aspektów Twojej działalności, a także umożliwiać zamówienie lub realizację usług, lub zakup produktów na określonych w zamówieniu warunkach.

Jaką rolę pełni strona internetowa dla firmy?

Pamiętaj, że strona internetowa dla firm pełni niezwykle ważne funkcje, w stosunku do klientów i wspiera działania marketingowe. Jaką rolę wypełnia taka witryna przedsiębiorstwa?

  • Rola marketingowa – witryna internetowa służy do promowania usług i produktów, a także poprawienia świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Jest idealnym nośnikiem reklamowym.
  • Rola informacyjna – dzięki stronie internetowej dla firmy, użytkownik może dowiedzieć się więcej o jej wyrobach, wykonanych realizacjach czy historii firmy. To zwiększa zaufanie do marki i pozwala rozeznać się na spokojnie w ofercie przedsiębiorstwa.
  • Rola sprzedażowa – strona internetowa może służyć jako sklep internetowy albo element przeznaczony do zamówienia wykonania usługi przy pomocy dedykowanego formularza online.
Zobacz  Jak plagiat treści wpływa na pozycjonowanie?

Można więc z całą pewnością stwierdzić, że strona internetowa dla firmy wpływa na postrzeganie marki danego podmiotu gospodarczego i może pośrednio zwiększać albo zmniejszać sprzedaż. Pamiętaj, że w przypadku stron www bardzo istotna jest zasada pierwszego wrażenia. Jeżeli użytkownik raz zrazi się do określonej witryny i może już na nią nie wrócić!

Strona internetowa dla firm – pamiętaj o klientach

Wygląd i aspekt użytkowy jest najważniejszą kwestią w przygotowaniu strony internetowej dla firmy. To te elementy wpływają na odbiór przez użytkownika. Mogą przyciągnąć nawet bardzo sceptycznego klienta. Na co zwrócić uwagę przy budowaniu tych części witryny?

Użytkowa część strony to m.in. czytelne menu, klarowny podział na kategorie, prawidłowy system tagowania produktów i funkcjonalna mapa witryny, umożliwiająca znalezienie interesującej sekcji dla klienta. Istotne są też profesjonalnie wykonane opisy produktów i kategorii albo opisy usług. 

Opisy muszą odpowiadać m.in. na pytania o właściwości produktu lub usług, ich cenę, zastosowanie, czas realizacji usługi, przeznaczenie itd. Powinny spełniać zasady SXO (czyli połączenie kwestii optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google oraz user experience – dopasowania tekstów do potrzeb użytkowników).

Pamiętaj też o przygotowaniu nowoczesnej, estetycznej i funkcjonalnej szaty graficznej. Witryna powinna być responsywna, czyli w prawidłowy sposób wyświetlać się na różnych urządzeniach (np. smartfonie czy notebooku), o zróżnicowanej rozdzielczości ekranu.

Nie zapomnij o aspektach technicznych – strona internetowa dla firmy musi być przyjazna SEO

Na etapie projektowania strony dobrze jest wdrożyć kroki pod jej pozycjonowanie. O optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), skuteczne linkowanie, unikanie błędów w kodzie czy duplikatów podstron należy dbać już przy budowie witryny. Oczywiście, jeżeli witryna już istnieje, ewentualne błędy wykaże audyt SEO (który zrealizuje dla Ciebie agencja SEO), jednak wydłuży to koszt i czas pozycjonowania.

Zobacz  Joomla – co to za CMS i jakie daje możliwości

Na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy tworzeniu witryny pod kątem technicznym?

  • Odpowiednie wdrożenie słów kluczowych.
  • Dbałość o prawidłową konstrukcję meta tagów.
  • Czytelna struktura kodu strony.
  • Brak duplikatów, błędów wewnętrznych, pustych podstron.
  • Prawidłowe wczytywanie grafik, tekstów, materiałów multimedialnych.

Strona internetowa dla firmy – jak powinna wyglądać?

Zdj 2. Strona internetowa musi być oparta na prawidłowo przygotowanym kodzie HTML i komendach PHP

Źródło: https://pixabay.com/photos/code-html-digital-coding-web-1076533/

Pamiętaj, że wszystko to wpływa nie tylko na pozycjonowanie witryny, ale też na użytkowanie jej przez potencjalnych klientów. Nikt nie chce „natykać się” na puste podstrony lub nieprawidłowo ładujące się grafiki.

Jeżeli przygotowujesz sklep internetowy lub chcesz wprowadzić innowacyjne rozwiązania, usprawniające proces zamówienia realizacji usługi, wprowadź np. bezpieczny i funkcjonalny system płatności, formularz do zarezerwowania terminu pracy na rzecz klienta, wygodny formularz kontaktu i podobne, nowoczesne elementy. W ten sposób zwiększasz walory techniczne strony www i dodatkowo poprawiasz dopasowanie strony do potrzeb użytkowników.

Strona internetowa dla firmy – kto powinien ją zrealizować?

Pamiętaj, że stronę internetową powinna zbudować profesjonalna firma, która ma doświadczenie w prowadzeniu tego typu prac, a najlepiej przy okazji stworzy całą witrynę w oparciu o wytyczne SEO i teksty zrealizowane przez profesjonalnych copywriterów.

W ten sposób otrzymasz kompleksową witrynę, dopasowaną do potrzeb klientów, opartą o czytelne grafiki i eksperckie treści. Stronę w łatwy sposób będzie można później pozycjonować i np. aktualizować, wdrażając kolejne wpisy na firmowym blogu.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy