Na skróty
Chyba każda firma posiada już swoją stronę internetową albo rozgląda się za możliwością realizacji takowej witryny. Ta spełnia niezwykle istotną rolę w marketingu, a co za tym idzie – pozyskiwaniu nowych klientów. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa dla firmy była przygotowana w oparciu o najnowsze trendy, ten tekst jest właśnie dla Ciebie!
Zdj 1. Współczesne strony www pełnią rolę wszechstronnych hubów informacyjnych
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/computer-information-technology-4796017/
Strona internetowa dla firmy nie jest dziś tylko zbiorem informacji dla klientów. To wszechstronny hub, który powinien wyjaśniać użytkownikom wiele aspektów Twojej działalności, a także umożliwiać zamówienie lub realizację usług, lub zakup produktów na określonych w zamówieniu warunkach.
Pamiętaj, że strona internetowa dla firm pełni niezwykle ważne funkcje, w stosunku do klientów i wspiera działania marketingowe. Jaką rolę wypełnia taka witryna przedsiębiorstwa?
Można więc z całą pewnością stwierdzić, że strona internetowa dla firmy wpływa na postrzeganie marki danego podmiotu gospodarczego i może pośrednio zwiększać albo zmniejszać sprzedaż. Pamiętaj, że w przypadku stron www bardzo istotna jest zasada pierwszego wrażenia. Jeżeli użytkownik raz zrazi się do określonej witryny i może już na nią nie wrócić!
Wygląd i aspekt użytkowy jest najważniejszą kwestią w przygotowaniu strony internetowej dla firmy. To te elementy wpływają na odbiór przez użytkownika. Mogą przyciągnąć nawet bardzo sceptycznego klienta. Na co zwrócić uwagę przy budowaniu tych części witryny?
Użytkowa część strony to m.in. czytelne menu, klarowny podział na kategorie, prawidłowy system tagowania produktów i funkcjonalna mapa witryny, umożliwiająca znalezienie interesującej sekcji dla klienta. Istotne są też profesjonalnie wykonane opisy produktów i kategorii albo opisy usług.
Opisy muszą odpowiadać m.in. na pytania o właściwości produktu lub usług, ich cenę, zastosowanie, czas realizacji usługi, przeznaczenie itd. Powinny spełniać zasady SXO (czyli połączenie kwestii optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google oraz user experience – dopasowania tekstów do potrzeb użytkowników).
Pamiętaj też o przygotowaniu nowoczesnej, estetycznej i funkcjonalnej szaty graficznej. Witryna powinna być responsywna, czyli w prawidłowy sposób wyświetlać się na różnych urządzeniach (np. smartfonie czy notebooku), o zróżnicowanej rozdzielczości ekranu.
Na etapie projektowania strony dobrze jest wdrożyć kroki pod jej pozycjonowanie. O optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), skuteczne linkowanie, unikanie błędów w kodzie czy duplikatów podstron należy dbać już przy budowie witryny. Oczywiście, jeżeli witryna już istnieje, ewentualne błędy wykaże audyt SEO (który zrealizuje dla Ciebie agencja SEO), jednak wydłuży to koszt i czas pozycjonowania.
Na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy tworzeniu witryny pod kątem technicznym?
Zdj 2. Strona internetowa musi być oparta na prawidłowo przygotowanym kodzie HTML i komendach PHP
Źródło: https://pixabay.com/photos/code-html-digital-coding-web-1076533/
Pamiętaj, że wszystko to wpływa nie tylko na pozycjonowanie witryny, ale też na użytkowanie jej przez potencjalnych klientów. Nikt nie chce „natykać się” na puste podstrony lub nieprawidłowo ładujące się grafiki.
Jeżeli przygotowujesz sklep internetowy lub chcesz wprowadzić innowacyjne rozwiązania, usprawniające proces zamówienia realizacji usługi, wprowadź np. bezpieczny i funkcjonalny system płatności, formularz do zarezerwowania terminu pracy na rzecz klienta, wygodny formularz kontaktu i podobne, nowoczesne elementy. W ten sposób zwiększasz walory techniczne strony www i dodatkowo poprawiasz dopasowanie strony do potrzeb użytkowników.
Pamiętaj, że stronę internetową powinna zbudować profesjonalna firma, która ma doświadczenie w prowadzeniu tego typu prac, a najlepiej przy okazji stworzy całą witrynę w oparciu o wytyczne SEO i teksty zrealizowane przez profesjonalnych copywriterów.
W ten sposób otrzymasz kompleksową witrynę, dopasowaną do potrzeb klientów, opartą o czytelne grafiki i eksperckie treści. Stronę w łatwy sposób będzie można później pozycjonować i np. aktualizować, wdrażając kolejne wpisy na firmowym blogu.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.