Tworzenie stron internetowych

Strona na WordPress – czy warto? Jak zbudować?

3 min czytania
Strona na Wordpress – czy warto? Jak zbudować?

Strona w sieci to wizytówka każdego przedsiębiorstwa, a w przypadku sklepów internetowych – narzędzie do zarabiania pieniędzy. Niektórzy zlecają budowę witryny www od podstaw, na indywidualnie przygotowanym kodzie. Wiele osób korzysta jednak z gotowych CMS (czyli oprogramowania do zarządzania treścią), do których należy WordPress. Czy strona na WordPress to dobre rozwiązanie? Sprawdźmy!

Strona na Wordpress – czy warto? Jak zbudować?

Zdj 1. WordPress to najpopularniejszy CMS do tworzenia stron internetowych na świecie

Źródło: https://pixabay.com/photos/wordpress-blogging-writing-typing-923188/

CMS to system umożliwiający stosunkowo szybkie, skuteczne, a jednocześnie rozbudowane tworzenie i prowadzenie różnego rodzaju stron internetowych. Do najpopularniejszych CMS na świecie należą Joomla, Drupal, Wix, Shopify i właśnie WordPress.

Czym jest WordPress – co warto o nim wiedzieć?

WordPress to narzędzie oparte na dedykowanych szablonach, ułatwiające przygotowanie strony internetowej o szerokim przeznaczeniu. Jest zdecydowanie najpopularniejszym CMS na świecie. Na tym oprogramowaniu zbudowanych jest aktualnie większość stron w sieci (43 procent), a udział w rynku CMS dochodzi do nawet 70 procent. 

Pierwotnie napisany w PHP i działający na bazach MySQL WordPress powstał w 2003 roku z myślą o blogerach. Dostęp do niego jest bezpłatny, a oprogramowanie udostępniono na licencji GNU – dzięki temu można edytować go zgodnie ze swoimi potrzebami.

Jakiego rodzaju strony internetowe można przygotować w oparciu o WordPress?

  • Blogi
  • Portale internetowe
  • Strony wizytówkowe
  • Sklepy internetowe

Pod względem wszechstronności WordPress praktycznie nie ma ograniczeń, a to niejedyna zaleta tego CMSa.

Strona na Wordpress – czy warto? Jak zbudować?

Zdj 2. System jest prosty w obsłudze. Wpisy wstawia się w intuicyjny sposób.

Zobacz  Jak prawidłowo wykonać przekierowanie domeny?

Źródło: https://pixabay.com/photos/wordpress-blogging-blogger-editor-265132/ 

Zalety budowania strony na WordPressie

Strona na WordPress ma wiele zalet, które przekładają się na jego popularność. To system wszechstronny, idealny zarówno dla początkujących użytkowników, jak i zaawansowanych twórców, którzy wymagają indywidualnego kreowania witryn w sieci. Jakie są zalety korzystania z WordPressa?

  • Darmowe oprogramowanie – WordPress umożliwia kreowanie stron w oparciu o darmowe narzędzia, szeroki dostęp do bezpłatnych motywów graficznych i wtyczek. Niektóre elementy są oczywiście płatne, ale korzystają z nich raczej profesjonalni twórcy.
  • Możliwość modyfikacji szablonów i wyglądu – szablony stron można edytować pod względem graficznym i modyfikować ich kod (np. zmieniając fonty czy poprawiając funkcjonalność witryny).
  • Zróżnicowany wybór motywów i wtyczek – WordPress daje różne motywy graficzne (o funkcjonalności dopasowanej np. do strony usługodawców, artystów, blogerów itd.). W system można wgrać też wiele wtyczek wspomagających SEO, SXO, ułatwiających zbieranie danych, tworzenie formularzy czy galerii zdjęć. Do wyboru, do koloru.
  • Stosunkowo prosta instalacja i przygotowanie – aby postawić bardzo prostą stronę na WordPress, wystarczy podążać za wytyczoną instrukcją. 
  • Kompatybilność m.in. z narzędziami Google – stronę na WordPress w szybki i skuteczny sposób można skorelować m.in. z Google Analytics, aby obserwować ruch na stronie. 
  • Szerokie możliwości optymalizacyjne – CMS ułatwia pozycjonowanie od pierwszych chwil. Każda agencja SEO zrealizuje na WordPress audyt SEO czy rozpocznie wdrażanie odpowiednich słów kluczowych w strukturze witryny (zaczynając od meta tagów).
  • Czytelny system zarządzania – w WordPress w prosty sposób można dodawać nowe wpisy, strony, podstrony czy kategorie. Wszystko oparte jest na czytelnym menu. Nawet początkujący użytkownik da sobie radę z publikacją treści.
  • Kompatybilność z różnymi urządzeniami – strony internetowe przygotowane na WordPress są responsywne, co oznacza, że ich wygląd dopasowany jest do smartfonów, tabletów czy komputerów stacjonarnych i przenośnych. 
Zobacz  Branża marketingowa podczas kryzysu

Strona na WordPress – dla kogo to najlepsze rozwiązanie?

Strona oparta na WordPress dostosowana jest praktycznie do każdej branży. Sprawdza się np. w usługach internetowych, usługach marketingowych, budownictwie, branży stolarskiej, remontowej, sportowej, transportowej czy elektrycznej – właściwie nie ma tu ograniczeń. 

Dzięki zastosowaniu specjalnej wtyczki WooCommerce użytkownik może przygotować rozbudowany sklep internetowy z intuicyjnym systemem płatności, programami lojalnościowymi, wyszukiwarkami produktów. 

W jaki sposób zbudować stronę na WordPress?

Oto jak postawić prostą stronę na WordPress w kilku krokach:

  1. Wybierz hosting i domenę. Pamiętaj, aby serwer obsługiwał WordPress.
  2. Utwórz bazę MySQL.
  3. Pobierz pliki z oficjalnej strony wordpress.org.
  4. Wgraj pliki na serwer poprzez stronę internetową hostingodawcy lub zewnętrzną aplikację.
  5. Zainstaluj WordPress wchodząc na swoją domenę, postępuj krok po kroku wpisując kolejne dane.
  6. Zmodyfikuj wygląd strony wybierając odpowiedni dla siebie motyw.
  7. Gotowe! Teraz zmień witrynę zgodnie ze swoimi potrzebami, dodaj grafiki i treści.

Budowa strony na WordPress nie wymaga wielkiej wiedzy, ale dotyczy to tylko podstawowych witryn. Warto zlecić stworzenie zaawansowanej strony firmowej profesjonalistom, którzy od razu dostosują ją do współczesnych wytycznych Google, zabezpieczą ją przed spamem, wykonają indywidualnie dopasowaną szatę graficzną i dopasują całość do Twoich potrzeb.

Chociaż WordPress ma też wiele wad (np. luki w zabezpieczeniach) to jest jednym z najlepszych sposobów na budowę strony internetowej. Z pewnością warto z niego skorzystać, jeżeli nie wymagasz indywidualnych, skrojonego pod Ciebie systemu, skorelowanego z witryną.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy