Target – co to jest?
3 min
3 min
Na skróty
Samo słowo target ma wiele znaczeń. O targecie możemy mówić w odniesieniu do wielu branż, ale nie tylko. Target zawsze oznaczać będzie jakiś cel, jednak cele mogą być różne. Z targetem spotykają się sprzedawcy, marketingowcy, ale też słowo to może się odnosić do jakiegoś celu sportowców. Targetem może też być konkretna grupa odbiorców, której chcemy zaproponować jakiś produkt lub usługę. Naszym targetem życiowym może być osiągnięcie czegoś konkretnego – przebiegnięcie maratonu, zdobycie awansu, uzyskanie czegoś, do czego od dawna dążymy. Jest więc wiele różnych definicji tego słowa, można nim posługiwać się w różnych branżach. Target po polsku, to po prostu cel. Każde przedsiębiorstwo i człowiek, mogą mieć inne cele. Warto poznać różne znaczenia słowa target i dowiedzieć się w jakim kontekście można go używać.
Praca każdego handlowca i sprzedawcy opiera się na tym, aby sprzedać produkty i usługi z jak największym zyskiem. Celem każdego handlowca będzie osiągnięcie pułapu określonego przez firmę, który to zapewni mu otrzymanie premii. Podobnie jest ze sprzedawcami, których zadaniem jest pomagać klientom w wyborze produktu i nakierować ich na zakup. Targety w odniesieniu do handlowców i sprzedawców będą więc koniecznymi do osiągnięcia celami sprzedażowymi, które muszą zrealizować dla firmy osoby pracujące na tych stanowiskach. Cele takie mierzone są w różny sposób – może to być określona suma przychodów, ilość sprzedanych rzeczy, czy też procentowy udział w sprzedaży określonego ściśle produktu. Wszystkie te kryteria określane są przez daną firmę i mogą być mierzone na wiele sposobów. Target w handlu ma wpływ na finalną wysokość wynagrodzenia pracownika w danym miesiącu.
Cele realizowane są też w marketingu. Tutaj może to być na przykład osiągnięcie konkretnych przychodów z kampanii reklamowej, ale nie tylko. W przypadku marketingu targetem mogą być też klienci. Oznacza to, że celem pewnych działań może być dotarcie do klientów, którzy w efekcie kupią dany produkt lub skorzystają z usługi. Zatem co to jest target w marketingu? To grupa klientów, do których chcemy dotrzeć i sprzedać im określony produkt. Ale to także osiągnięcie pewnych wyników danej reklamy lub całego procesu promocyjnego.
O targecie możemy też mówić w kontekście naszego codziennego życia. W końcu każdy z nas ma jakieś określone cele, do których dąży. Mogą to być cele zawodowe, ale i prywatne. I tak na przykład w pracy możemy dążyć do rozwoju pewnych umiejętności lub zdobycia lepszego stanowiska. Taki target może też wiązać się z otrzymaniem podwyżki. Tak więc tutaj podejmujemy pewne kroki w dążeniu do celu, jakim jest otrzymanie lepszych warunków zatrudnienia. Ale cele mogą dotyczyć także życia prywatnego. Można bowiem dążyć do tego, aby zrzucić zbędne kilogramy i tutaj targetem może być pożądana waga. Takich targetów w codziennym życiu może być bardzo dużo. Z targetem na pewno spotykają się sportowcy, którzy każdego dnia muszą trenować i zwiększać swoje możliwości w zakresie dyscypliny jaką reprezentują.
Target – znaczenie tego słowa jest bardzo szerokie. Możemy go używać w tak wielu dziedzinach i kontekstach. Niewątpliwie najczęściej spotykamy się z targetem sprzedażowym w handlu i marketingu. Jednak targetem może być też grupa ludzi, grupa odbiorców, określone działanie, albo cały proces, który kończy się konkretnym efektem. O targecie możemy mówić w naszym codziennym życiu i realizując wiele zadań. Target to codzienność sprzedawców, handlowców, specjalistów od marketingu, ale też chociażby sportowców. Target można realizować na wiele sposobów, jak również mierzyć go różnymi metodami. Inaczej bowiem zmierzymy target handlowca, a inaczej działu marketingu, który musi pozyskać nowych klientów. Targety można określać stosując liczby, procenty, ale i na wiele innych sposobów. Wszystko zależy od tego, jaki target mierzymy.