Targetowanie językowe strony zgodne z SEO
3 min
3 min
Na skróty
Firmy mogą szeregować swoich klientów zgodnie z grupą wiekową, obszarem zainteresowań czy miejscem zamieszkania. Pozwala to skutecznie dobrać język reklamy, przedstawiać określonym osobom, interesujące ich produkty czy dobór odpowiedniego nośnika marketingowego. Międzynarodowe przedsiębiorstwa (albo takie, które działają dla mniejszości narodowych lub grup etnicznych) mogą też szeregować klientów pod względem języka. To właśnie targetowanie językowe. Jak je wykonać tak, aby było zgodne z zasadami SEO?
Zdj 1. Pozycjonowanie może mieć charakter lokalny, krajowy, ale też międzynarodowy
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/seo-wyszukiwarka-przegl%C4%85darka-3910506/
Targetowanie to proces, który umożliwia skuteczne selekcjonowanie klientów w celach reklamowych tak, aby jak najbardziej doprecyzować charakter odbiorcy materiałów marketingowych. Celem targetowania jest zwiększenie współczynnika konwersji – reakcji na umieszczone np. w Google Ads reklamy lub na klasyczne pozycjonowanie.
Targetowanie językowe to taki sposób wykonywania działań na stronie internetowej, który umożliwi dopasowanie contentu do odbiorców posługujących się innym językiem. Polega na zbudowaniu treści przyjaznej dla wskazanej grupy i stworzenie im odpowiednich warunków do zakupów lub skorzystania ze świadczonych usług.
Celem targetowania językowego strony jest zwiększenie liczby unikalnych odsłon na stronie, poprawa rozpoznawalności marki na danym obszarze, a także umożliwienie sprzedaży produktów na nowych rynkach. Strony targetowane na inne niż polski języki koniecznie muszą być dostosowane do potrzeb swoich grup, uwzględniając ich walory użytkowe, ale też charakter asortymentu.
Wykonaniem targetowania językowego można się podzielić. Część obowiązków powinna wykonać wybrana przez Ciebie agencja SEO, a częścią możesz zająć się samodzielnie. Poniższe elementy są konieczne, jeżeli chcesz wykonać targetowanie językowe strony zgodnie z zasadami optymalizacji.
Zdj 2. Nazwa domeny jest niezwykle ważna w kwestii targetowania językowego strony
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/streszczenie-geometryczny-%C5%9Bwiat-1278017/
Targetowanie językowe umożliwia dopasowanie treści na stronie internetowej lub na nośnikach reklamowych pod kątem języka używanego przez naszą grupę odbiorców. Pamiętaj, że niekoniecznie musi być związane z zagraniczną działalnością strony. W Polsce mieszka wiele osób posługujących się m.in. językiem niemieckim, rosyjskim czy ukraińskim. Spotykane są też tzw. języki regionalne (a wiele firm celuje w odbiorców pochodzenia łemkowskiego czy śląskiego).
Kiedy takie targetowanie będzie przydatne? Np. w przypadku sklepu internetowego z materiałami edukacyjnymi pod określoną grupę językową, sprzedaży gadżetów, prowadzenia szkół językowych, usług tłumaczenia, prawników, firm konsultingowych i podobnych. Oczywiście, targetowanie językowe wsparte odpowiednim SEO przyda się także w ekspansji przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny. Warto mieć te kwestie na uwadze!
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.