The SEO Framework — niszowa wtyczka do WordPressa czy niedoceniane narzędzie dla Twojej strony
3 min
3 min
Na skróty
Prawdopodobnie każdy, kto pracował kiedyś z WordPressem zna wtyczkę Yoast SEO. W bibliotece pluginów największego CMS-a znajdziemy jednak także i inne narzędzia do pozycjonowania stron — takie jak The SEO Framework, które spróbujemy dzisiaj przybliżyć.
The SEO Framework można śmiało zaliczyć do tej samej grupy pluginów, co największe pozycjonerskie „kombajny” — takie jak wspomniany Yoast SEO, All in One SEO czy Rank Math. Podobnie jak i one, oferuje on szereg narzędzi umożliwiających skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, zgodnie z wymogami robotów wyszukiwarek.
Wśród najważniejszych funkcjonalności The SEO Framework plugin warto wymienić:
Zdj 1. Podobnie jak i inne pluginy, The SEO Framework skrupulatnie ocenia metadane wszystkich treści na stronie.
Źródło: katalog wtyczek WordPress
Co ważne — mimo tak rozbudowanego zestawu narzędzi pozycjonerskich, The SEO Framework pozostaje pluginem w stu procentach darmowym.
Wszystkie funkcjonalności, które wymieniliśmy do tej pory, znajdziemy także i w pozostałych wtyczkach do optymalizacji SEO — czym więc wyróżnia się The SEO Framework?
Po pierwsze — oferuje możliwość automatycznego generowania meta tagów na podstawie dogłębnej analizy całego środowiska Twojego serwisu. Z tej opcji skorzystają zarówno początkujący webmasterzy, jak i doświadczeni specjaliści od pozycjonowania, którzy woleliby przeznaczyć czas poświęcony na tworzenie meta tagów na rozwiązywanie innych, równie istotnych problemów.
Po drugie — The SEO Framework posiada wbudowane zabezpieczenia chroniące stronę przed tzw. SEO attacks — czyli zabiegami (bardzo nieetycznymi, zaznaczmy) obniżającymi jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
I ostatnia kwestia — jako jedna z niewielu wtyczek optymalizuje obsługę plików cache w czasie rzeczywistym, odciążając w ten sposób aplikację WordPressa.
I tu przechodzimy do chyba największej zalety The SEO Framework. Gdyby zagłębić się w listę funkcjonalności, jakie oferują chociażby Yoast SEO czy Rank Math — okazałoby się, że omawianej dzisiaj wtyczce trochę brakuje do ideału.
W zamian jednak The SEO Framework może pochwalić się znacznie lepszymi osiągami jeżeli chodzi o wydajność stron.
Zdj 2. Wyniki testów wydajności najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji SEO. Jak widać, The SEO Framework osiąga wyniki kilkukrotnie lepsze od Yoast SEO — i kilkanaście razy lepsze od AiO SEO.
Źródło: profil The SEO Framework na platformie X
Dla użytkownika Twojej strony jest to prawdopodobnie najważniejsza kwestia — bo przecież od szybkości działania kolejnych elementów witryny w dużej mierze zależy to, jak ją zapamięta i czy zechce kiedyś na nią wrócić. Jako doświadczona agencja SEO Semcore wiemy, że w trakcie walki o jak najwyższe pozycje w SERP-ach nie można o tym zapomnieć.
Skoro mówimy o SEO-wej wtyczce do WordPressa, nie możemy nie porównać jej do jednego z najpopularniejszych pluginów na tej platformie… czyli do Yoast SEO.
Na poziomie podstawowych funkcjonalności obie wtyczki oferują zbliżone możliwości — zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie darmową wersję Yoast SEO. Wersja płatna (która obecnie kosztuje 99 euro rocznie) daje jednak dostęp do szeregu bardziej zaawansowanych opcji konfiguracji breadcrumbs czy znaczników schema.
Największą przewagą Yoast SEO nad The SEO Framework — jak i w zasadzie nad wszystkimi innymi wtyczkami pozycjonerskimi — jest to, jak kompleksowo podchodzi do analizy i oceny zawartości strony pod kątem wymogów wyszukiwarek. Yoast SEO bierze pod uwagę wszystko — od zamieszczanych w tekstach grafik po długość zdań, a nawet… poziom trudności słów.
Yoast SEO może pochwalić się także bardzo intuicyjnym — zwłaszcza dla nowych użytkowników — interfejsem. The SEO Framework ma w tym aspekcie o wiele bardziej „minimalistyczne” podejście, rezygnując z prowadzenia użytkownika „za rękę” przez kolejne zakładki. W zamian za to stawia na wydajność i bezpieczeństwo — o czym już trochę powiedzieliśmy — i to właśnie jest jego największą zaletą.
Pora, aby odpowiedzieć na tytułowe pytanie — w nieco przewrotny sposób. The SEO Framework jest jednocześnie wtyczką niszową — zwłaszcza w porównaniu z Yoast SEO czy All in One SEO — oraz niedocenianą — bo oferuje równie szeroki zakres funkcjonalności, jednocześnie będąc zdecydowanym liderem pod względem wydajności. A o tym, czy warto z niej skorzystać, radzimy przekonać się samemu — mówimy przecież o darmowym pluginie.
Więcej o tym, jak w praktyce wygląda pozycjonowanie strony na WordPress, piszemy w innych tekstach na naszym blogu — zachęcamy do lektury!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.