Tworzenie marki od podstaw – Poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Tworzenie marki od podstaw to nie tylko wyzwanie, ale przede wszystkim szansa na wprowadzenie czegoś unikalnego i wartościowego. Marka nie jest wyłącznie nazwą lub logo Twojej firmy – to przede wszystkim obietnica dana klientom i cała historia, którą chcesz opowiedzieć. W tym artykule przybliżymy Ci kluczowe aspekty procesu budowy marki, od zrozumienia Twojego potencjalnego klienta po skuteczne komunikowanie inspirującego przekazu. Zachęcamy do lektury!
Przede wszystkim, musisz zdefiniować swoją grupę docelową – wiedzieć, kim są potencjalni klienci, czego potrzebują i w jaki sposób spędzają czas online. Interesanci mogą częściej wyszukiwać produkty w Google lub za pośrednictwem Marketplace na Facebooku – zależnie od własnych preferencji.
Następnie, stwórz wartościową zawartość dostosowaną do konkretnych potrzeb, promując ją za pomocą odpowiednich kanałów (np. pozycjonowanie, Google Ads, media społecznościowe lub e-mail marketing).
Jeżeli Twoja koncepcja polega na promocji usług lub konkretnego produktu, dobrym rozwiązaniem będzie landing page zgodny z zasadami SXO.
Zdj 1. Profesjonalny landing page sprzedażowy marki BigCommerce.
Źródło: BigCommerce.
Strona internetowa powinna być wizytówką Twojej marki – atrakcyjną, funkcjonalną i zoptymalizowaną pod kątem SEO. Pamiętaj o ciągłej interakcji z Twoją społecznością, słuchaj jej feedbacku i dostosowuj działania. Bądź konsekwentny i autentyczny.
Aby tworzenie marki przebiegało sprawnie, powinieneś potrafić wyróżnić swój brand w internecie. W tym celu:
Jednym z najlepszych rozwiązań na wyróżnienie się online, jest blogowanie – zarówno w sektorze e-commerce, jak i B2B. Blog firmowy ułatwi przekazanie wartości dla klientów oraz nakłonienie ich do zakupu lub skorzystania z usługi.
Dobrym przykładem w e-commerce jest blog Babolat Tenis, na którym autorzy doradzają odnośnie wyboru rakiet tenisowych oraz specjalistycznego obuwia.
Zdj 2. Blog Babolat Tenis.
Źródło: Babolat Tenis.
Blog sprzyja również budowaniu społeczności. Dzięki temu rozwiązaniu dostarczasz zawartość, która nie tylko sprzedaje, ale również edukuje i pomaga Twoim odbiorcom podejmować właściwe i przede wszystkim świadome decyzje zakupowe.
W miarę rozwoju firmy, powinieneś dążyć do ewolucji, a nie radykalnych zmian (rewolucji), które mogą zdezorientować Twoich lojalnych klientów. Naturalnie, żadna marka nie jest wolna od błędów, dlatego umiejętność ich akceptacji i wdrożenia ewentualnych korekt wskazuje na profesjonalizm dzisiejszych przedsiębiorstw. Zachęcamy również, aby regularnie dostosowywać się do bieżących trendów i wydarzeń społecznych, a w konsekwencji dążyć do zrównoważonego rozwoju – zgodnie z zasadami proekologicznymi.
Pamiętaj, że tworzenie marki wymaga innowacyjnego podejścia, jednak w większości przypadków (na bardzo przesyconym rynku), prostota oraz intuicyjność wygrywają, decydując o rozpoznawalności oraz renomie Twojego brandu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.