W jaki sposób tworzyć kampanie na Linkedin?
3 min
3 min
Na skróty
Wszelkiego rodzaju media społecznościowe od wielu lat stanowią znakomite kanały dla różnego rodzaju promocji. Kampanie, chociażby na popularnym Facebooku, wielokrotnie okazywały się o wiele bardziej skuteczne od klasycznych reklam. Reklamując się w mediach społecznościowych, których użytkownicy przeważnie zaangażowani są bardziej aktywnie oraz personalnie w działanie w ich obszarze, niż na innego rodzaju witrynach lub platformach internetowych, mamy znacznie większe szanse nie tylko na to, że nasz przekaz reklamowy znajdzie odbiorców. Także na to że znajdzie tych właściwych. Linkedin wciąż zyskuje na swojej popularności, która obecnie już jest niemała. To pod kątem potencjalnej reklamy czyni go właśnie teraz jednym z najlepszych wyborów spośród wielu tego typu mediów. Zwłaszcza, że zmiany na rynku pracy oraz w szeroko pojętym biznesie w drugiej połowie 2020 roku z dużą dozą prawdopodobieństwa będą znacznie bardziej dynamiczne niż obecnie i w związku z tym aktywność w Linkedin prawdopodobnie przybierze na sile. Przygotować kampanię na Linkedin jest stosunkowo prosto. Przynajmniej, jeżeli chodzi o ich techniczną obsługę. Merytorycznie – najlepiej skonsultować się z profesjonalistami z branży marketingu. Nieprofesjonalnie przygotowana kampania na wielką skalę może przecież przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Za każdym razem kiedy decydujemy się na jakąkolwiek promocję w sieci pamiętajmy, że internet ma wielką siłę promowania ale także dewaluacji wizerunku, dlatego właśnie bardzo dobrze trzeba wiedzieć w jaki sposób stworzyć kampanię online aby uniknąć najdrobniejszych wśród potencjalnie kompromitujących błędów.
Chociaż możliwości reklamy w tym serwisie na pierwszy rzut oka wydają się skromne, to właśnie ze względu na dotarcie do ogromnych rzesz potencjalnych docelowych klientów warto na nią postawić. Nawet reklama niezbyt rozbudowana będzie atrakcyjna dla osób poszukujących konkretnego produktu lub oferty z danej branży. W Linkedin, jak w przypadku wszystkich mediów społecznościowych, niezwykle łatwo jest dokonać selekcji pod tym kątem, gdyż użytkownicy sami chętnie podają informacje o sobie oraz o tym co ich interesuje. Na Linkedin automatycznie pozyskujemy informacje o branżach w jakich poszczególne osoby pracują i co może być przedmiotem ich szczególnej uwagi. Ponadto jest to serwis, z którego z założenia nie korzysta się dla rozrywki. Dlatego przeglądany jest uważnie a wszystkie treści, włącznie z pomijanymi gdzie indziej reklamami, są znacznie bardziej analizowane i uchwytne.
Aby zacząć w ogóle dodawać reklamy na LinkedIn (co jest charakterystyczne także dla innych mediów społecznościowych), należy posiadać na nim dwa profile: prywatny oraz firmowy. Po ich połączeniu pozostaje założenie konta w tak zwanym Menedżerze Kampanii oraz wybranie najdogodniejszej waluty do rozliczeń. Warto pamiętać, że za kampanie na LinkedIn nie można rozliczać się w złotówkach. W związku z tym przed rozpoczęciem tworzenia pierwszej z nich dobrze jest zastanowić się czy chcemy posługiwać się euro czy może lepiej dolarami. Teraz można już przejść do panelu zarządzania w Menedżerze. Podajemy nazwę kampanii oraz wskazujemy jej język – na przykład polski. Dodatkowo, jeżeli zaznaczymy widoczne tam odpowiednie okienko, sprawimy, że na naszej reklamie wyświetli się oglądającemu jakże ważny przycisk „obserwuj”. Na LinkedIn jest możliwość promowania konkretnych wpisów lub przygotowania odrębnej treści reklamy. Następnie określamy jaka grupa docelowa nas interesuje oraz jaki budżet chcemy przeznaczyć na konkretną kampanię. Biorąc pod uwagę grupę docelową jest tutaj możliwość wyselekcjonowania nie tylko konkretnych branż lub stanowisk w jakich pracują nasi potencjalni klienci. W kampanii na Linkedin możemy skierować swoją reklamę nawet do poszczególnych pracowników konkretnej firmy. Ta opcja obejmuje wiele parametrów, które zaznaczać można w różnorodnych konfiguracjach, co daje pewność, że przekaz reklamowy trafi do ściśle określonego grona, uważanego za najbardziej zainteresowane ofertą. Jedynym ograniczeniem jest dolna granica tysiąca odbiorców, do których skierowana jest pojedyncza kampania. Instalując tzw. Insight Tag mamy także możliwość monitorowania kto i jak często ogląda poszczególne kampanie.
Ponadto Linkedin oferuje możliwość wysyłania wiadomości sponsorowanych, tzw. InMail, docierających do skrzynek w profilach poszczególnych odbiorców i dzięki temu – jeszcze bardziej dla nich zauważalnych, jako „osobista korespondencja”. Przy ustalaniu budżetu należy zwrócić uwagę na to, że kampania może okazać się ostatecznie nieco droższa, dlatego nie ustawiajmy od razu pełnej kwoty jaką chcemy na nią przeznaczyć.
Na początku kampanie nastawione są głównie na zwiększenie ruchu na stronie oraz podniesienie świadomości istnienia Twojej marki. Następnie – na dalsze rozwijanie świadomości marki i konkretnych produktów oraz usług. Reklama w Linkedin może wydawać się nieco droższa niż w innych serwisach, jednak dobrze przemyślana i przygotowana w rezultacie będzie wielokrotnie bardziej skuteczna. Ponieważ selekcja jej odbiorców jest bardzo dokładna konwersja i ostateczny sukces firmy z pewnością będą warte tej inwestycji.