Na skróty
W cyfrowym świecie posiadanie dynamicznej i atrakcyjnej strony internetowej to nie wybór, lecz konieczność. Dotyczy to każdego rodzaju biznesu. Oczywiście, branże związane z nowymi technologiami, produktami cyfrowymi czy też SaaS, mają pod tym względem znacznie większą presję od mechaników samochodowych, jednak dziś potrzeba zaistnienia w sieci nie omija nikogo.
Istotnym elementem, którego gwarantem jest posiadanie własnej strony, jest zamieszczanie treści i niezależność marki od innych mediów. Marka na własnej stronie internetowej ma możliwość kreowania wizerunku na swoich zasadach, budowania społeczności oraz agregowania ruchu ze wszystkich kanałów komunikacyjnych i marketingowych. Bardzo celnie mówi o tym Paweł Tkaczyk, który uważa stronę internetową za fundament bytności marek w świecie online.
Przy elementach wizerunkowych i biznesowych, nie sposób nie wspomnieć, że ponad 90% klientów szuka i sprawdza marki w Internecie. To znaczy, że nie mając strony internetowej tracimy kontakt z 90% potencjalnych klientów i ambasadorów. Co więcej, nawet jeżeli ktoś trafi do nas z ulicy, to najczęściej próbował zweryfikować nas przez Internet. Warto tu dodać, że blisko 84% użytkowników ufa opiniom online. Zatem nie będąc w sieci, marka staje się mało wiarygodna.
Strona internetowa jest też platformą do wyróżnienia się na tle konkurencji działającej w tym samym segmencie, a nawet kategorii. Jeżeli strona jest fundamentem marki, wokół której budujemy komunikację, to strona ta powinna pozwolić marce się wyróżnić.
Wyróżnienie to może nastąpić na wielu polach, choć w tym artykule skupię się na designie oraz funkcjonalnościach strony, która może dawać użytkownikom/konsumentom dużą wartość dodaną oraz wizerunkowy efekt wow.
Jak wielkie znaczenie dla brandingu ma to, że design marki koresponduje z wymogami rynku, w którym działa, oraz trendami, jak również jak duża jest waga dobrze zoptymalizowanej i wdrożonej strony w marketingu i sprzedaży, może nam powiedzieć case study naszego klienta.
Firma Intersys to czołowy partner Microsoft w Polsce wprowadzający rozwiązania CRM i ERP dla firm takich jak APCOA, Sunroof czy Linde. Działa więc w mocno wysyconym, konkurencyjnym i dynamicznie fluktuującym rynku. Bez odpowiedniego marketingu i brandingu, sprzedaż usług jest bardzo wymagająca i łatwo o to, by klient powędrował do konkurencji.
Otóż, poza wysoką jakością oferowanych usług i dobrym onboardingiem klienta, firma technologiczna wdrażająca innowacje i systemy u swoich klientów sama powinna posiadać wiarygodne narzędzia i wizerunek.
Tak też jest w tym przypadku. Po 8 miesiącach planowania, projektowania i wdrażania, wspólną pracą osiągnęliśmy sukces. Dzięki identyfikacji wizualnej i komunikacji Intersys uzyskał wizerunek godny lidera rynku w swojej kategorii.
Dopełnieniem jest natomiast strona internetowa stanowiąca centrum wiedzy, odpowiednio skonstruowany lejek oraz dowód słuszności w jednym, który konwertuje. Efektem naszych wspólnych wysiłków jest wzrost liczby leadów i sprzedaży o kilkadziesiąt procent rok do roku.
No dobra, wiemy już jak ważne dla wizerunku jest posiadanie odpowiedniego designu (identyfikacji wizualnej / brand identity / corporate identity) i jak istotnym narzędziem dla marketingu i sprzedaży jest odpowiednio zaprojektowana, zoptymalizowana i wdrożona strona internetowa.
Na rynku funkcjonuje wiele środowisk, w których budowane są strony. Najbardziej powszechnymi CMSami są środowiska:
Na obu silnikach powstało ponad 800 milionów stron – od wizytówek, przez duże strony, po sklepy internetowe.
Dlaczego zatem w zu.agency postanowiliśmy pracować w Webflow?
Odpowiedź jest prosta. Webflow daje ogromne możliwości designerom i developerom, oraz jest odpowiedzią na wiele bolączek użytkowników i właścicieli firm, na które środowisko WordPressa i Joomli nie mogą odpowiedzieć.
Na to rozwiązanie zdecydowało się wiele dużych marek w Polsce i na świecie. Strony internetowe w tym środowisku posiada Dell, Dropbox, Discord, Shoper, Rakuten TV, Surferseo czy Siepomaga (https://trends.builtwith.com/cms/Webflow).
Strony w Webflow wyróżniają się na tle stron tworzonych z pomocą Joomli czy WordPressa. Ożywione i interaktywne elementy witryny, płynne efekty przejść oraz natywne lub łatwe do implementacji animacje, to tylko niektóre z zabiegów charakterystycznych dla Webflow.
Elastyczność Webflow oznacza, że każdy projekt może być dostosowany do unikalnych potrzeb i wizji każdej marki. Dzięki temu strony stają się atrakcyjne i dynamiczne, a w efekcie angażujące dla użytkowników. A o zaangażowanie użytkownika toczy się największa walka w Internecie. Czas skupienia internautów to dzisiaj najważniejsza waluta dla każdej marki.
Z drugiej – technicznej – strony, podstawową różnicą funkcjonalną pomiędzy WordPress i Joomla a Webflow jest to, że Webflow nie jest otwartym środowiskiem, do którego istnieją tysiące wtyczek. A fakt, że Webflow jest środowiskiem zamkniętym dla nieautoryzowanych wtyczek.
100% rozszerzeń odbywa się w ramach całego systemu, przez co strona działa i będzie działać po wsze czasy. Daje to użytkownikom i właścicielom stron znaczny komfort w obszarach bezpieczeństwa i kosztów utrzymania strony.
Jednak atrakcyjność wizualna stron, kompletność systemu i niski koszt utrzymania to tylko trzy elementy z katalogu przewag rynkowych Webflow i bezpośrednich korzyści dla użytkowników oraz właścicieli stron. Poniżej rozwinę wspomniane wyżej lub wskażę inne istotne wyróżniki, które pozwalają uzyskać właścicielom stron utworzonych w Webflow przewagę na rynku.
Webflow jest systemem komplementarnym. Korzysta z własnego hostingu, który znajduje się na serwerach AWS (Amazon Web Service). Daje to właścicielom witryn gwarancję bezpieczeństwa całej infrastruktury oraz szybkości ładowania stron i contentu znajdującego się na niej.
Co ważne, ten wysokiej jakości i wydajności hosting ten jest częścią subskrypcji, którą wykupujemy w Webflow. Nie musimy zatem ponosić dodatkowych kosztów zewnętrznego hostingu, jak w przypadku Joomli i WordPressa. A dobry hosting stanowi duży koszt.
*Warto dodać, że serwery od Amazona są od lat top of the top jeżeli chodzi o dostarczanie rozwiązań serwerowych i chmurowych *
Ponadto, wszystkie strony utworzone w Webflow, mają w standardzie wbudowany na każdej podstronie certyfikat SSL, który nie wymaga odnawiania i jest bezpłatny.
To wszystko zwieńcza fakt, że aktualizacje i backupy strony robią się automatycznie i przechowywane są na serwerach AWS. Dzięki temu dane są bezpiecznie przechowywane, a strona nie posiada żadnych dziur dla złośliwego oprogramowanie.
Z drugiej strony, po raz kolejny obniża to koszty eksploatacyjne i administracyjne, gdyż nie wymaga od administratora strony ręcznego instalowania i aktualizowania wtyczek, robienia backupów, czy wykupowania rocznych licencji i subskrypcji na inne wtyczki w miejsce tych, które przestały być wspierane.
Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to kluczowy czynnik w tworzeniu strony internetowej. Producenci Webflow zdają sobie sprawę z tego i oferują narzędzie, które ułatwiają osiągnięcie wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Jednym z elementów jest łatwość dostosowania meta tagów, opisów i tytułów, co pomaga w precyzyjnym opisaniu zawartości strony dla wyszukiwarek.
Ponadto, Webflow zapewnia łatwy dostęp do edycji treści, co jest kluczowe w bieżącym utrzymaniu i rozwijaniu strony. Aktualizacja treści jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Regularne dodawanie nowych, wartościowych treści przyciąga użytkowników i sygnalizuje wyszukiwarkom, że strona jest aktywna i wiarygodna.
Oczywiście, kryteria mające wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce są w dużej mierze wspólne dla stron utworzonych w Webflow, WordPress i Joomli. W skrócie, liczą się UX strony, linkowanie zewnętrzne i backlinki, odpowiednie wysycenie treściami kluczowymi oraz bezpieczeństwo. Mamy zatem kryteria dotyczące samej strony, jak również contentu, co do którego wpływ mają głównie marketingowcy zasilający contentem, a nie sama platforma.
W kontekście Webflow i SEO należy wspomnieć o co najmniej sześciu kluczowych elementach:
W Webflow jesteśmy w stanie uzyskać ten efekt znacznie szybciej niż w jakimkolwiek innym środowisku a ponadto jest to efekt permanentny, którego nie utracimy wraz z nieodpowiednim administrowaniem strony.
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem platformy do budowy swojej witryny internetowej, Webflow jest doskonałym rozwiązaniem, które oferuje dużo funkcjonalnych i biznesowych korzyści.
Decydując się na Webflow otrzymujesz nie tylko stronę internetową, ale prawdziwe uniwersum dla Twojej marki. Dzięki elastyczności projektowania, możesz w pełni wyrazić swoją wizję, tworząc dynamiczne i interaktywne elementy zachwycające i angażujące odwiedzających ją użytkowników. A to właśnie responsywność, dynamiczność i interaktywność wyróżniają strony stworzone w Webflow na tle innych platform.
Poza warstwą UX/UI, szalenie istotne jest to, że Webflow jest po prostu bezpieczne, wygodne i uzasadnione ekonomicznie. Nie musisz martwić się hostingiem czy zagrożeniami Webflow oferuje najwyższej jakości hosting na serwerach AWS, gwarantujący szybkość ładowania strony oraz certyfikat SSL wbudowany w każdej podstronie. Ponadto automatyczne aktualizacje i backupy pozwalają na mało angażujące i niskokosztowe utrzymanie strony.
To wszystko odbywa się bez utraty kluczowych elementów w kontekście pozycjonowania strony, bo Webflow stawia na SEO. Szybkość ładowania, bezpieczeństwo, czysty kod i narzędzia do optymalizacji witryny pod katem wyszukiwania, to kluczowe czynniki w osiąganiu lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Z kolei elastyczność i łatwość zarządzania treściami w CMS pozwala bez przeszkód rozwijać witrynę i skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie.
To wszystko sprawia, że Webflow stanowi świetną alternatywę dla najpopularniejszych środowisk.
Autorem artykułu jest Igor Subocz, zu.agency