BiznesBrandingTworzenie stron internetowych

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

7 min czytania

W cyfrowym świecie posiadanie dynamicznej i atrakcyjnej strony internetowej to nie wybór, lecz konieczność. Dotyczy to każdego rodzaju biznesu. Oczywiście, branże związane z nowymi technologiami, produktami cyfrowymi czy też SaaS, mają pod tym względem znacznie większą presję od mechaników samochodowych, jednak dziś potrzeba zaistnienia w sieci nie omija nikogo.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Strona internetowa to własne uniwersum marki

Istotnym elementem, którego gwarantem jest posiadanie własnej strony, jest zamieszczanie treści i niezależność marki od innych mediów. Marka na własnej stronie internetowej ma możliwość kreowania wizerunku na swoich zasadach, budowania społeczności oraz agregowania ruchu ze wszystkich kanałów komunikacyjnych i marketingowych. Bardzo celnie mówi o tym Paweł Tkaczyk, który uważa stronę internetową za fundament bytności marek w świecie online.

Co wpływa na wizerunek, rozpoznawalność i zyski marki?

Przy elementach wizerunkowych i biznesowych, nie sposób nie wspomnieć, że ponad 90% klientów szuka i sprawdza marki w Internecie. To znaczy, że nie mając strony internetowej tracimy kontakt z 90% potencjalnych klientów i ambasadorów. Co więcej, nawet jeżeli ktoś trafi do nas z ulicy, to najczęściej próbował zweryfikować nas przez Internet. Warto tu dodać, że blisko 84% użytkowników ufa opiniom online. Zatem nie będąc w sieci, marka staje się mało wiarygodna.

Strona internetowa jest też platformą do wyróżnienia się na tle konkurencji działającej w tym samym segmencie, a nawet kategorii. Jeżeli strona jest fundamentem marki, wokół której budujemy komunikację, to strona ta powinna pozwolić marce się wyróżnić.

Wyróżnienie to może nastąpić na wielu polach, choć w tym artykule skupię się na designie oraz funkcjonalnościach strony, która może dawać użytkownikom/konsumentom dużą wartość dodaną oraz wizerunkowy efekt wow.

Jak wielkie znaczenie dla brandingu ma to, że design marki koresponduje z wymogami rynku, w którym działa, oraz trendami, jak również jak duża jest waga dobrze zoptymalizowanej i wdrożonej strony w marketingu i sprzedaży, może nam powiedzieć case study naszego klienta.

Firma Intersys to czołowy partner Microsoft w Polsce wprowadzający rozwiązania CRM i ERP dla firm takich jak APCOA, Sunroof czy Linde. Działa więc w mocno wysyconym, konkurencyjnym i dynamicznie fluktuującym rynku. Bez odpowiedniego marketingu i brandingu, sprzedaż usług jest bardzo wymagająca i łatwo o to, by klient powędrował do konkurencji.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Co zatem robi różnicę, dla której konsument lub klienta wybiera daną markę?

Otóż, poza wysoką jakością oferowanych usług i dobrym onboardingiem klienta, firma technologiczna wdrażająca innowacje i systemy u swoich klientów sama powinna posiadać wiarygodne narzędzia i wizerunek.

Tak też jest w tym przypadku. Po 8 miesiącach planowania, projektowania i wdrażania, wspólną pracą osiągnęliśmy sukces. Dzięki identyfikacji wizualnej i komunikacji Intersys uzyskał wizerunek godny lidera rynku w swojej kategorii.

Dopełnieniem jest natomiast strona internetowa stanowiąca centrum wiedzy, odpowiednio skonstruowany lejek oraz dowód słuszności w jednym, który konwertuje. Efektem naszych wspólnych wysiłków jest wzrost liczby leadów i sprzedaży o kilkadziesiąt procent rok do roku.

Zobacz  Firmy pozycjonujące – czy warto z nimi współpracować?

Najpopularniejsze środowiska do budowania stron internetowych

No dobra, wiemy już jak ważne dla wizerunku jest posiadanie odpowiedniego designu (identyfikacji wizualnej / brand identity / corporate identity) i jak istotnym narzędziem dla marketingu i sprzedaży jest odpowiednio zaprojektowana, zoptymalizowana i wdrożona strona internetowa.

Na rynku funkcjonuje wiele środowisk, w których budowane są strony. Najbardziej powszechnymi CMSami są środowiska:

  • WordPress, istniejący od 2003 roku
  • Joomla, dzięki której witryny powstają od 2005 roku

Na obu silnikach powstało ponad 800 milionów stron – od wizytówek, przez duże strony, po sklepy internetowe.

Dlaczego zatem w zu.agency postanowiliśmy pracować w Webflow?

Odpowiedź jest prosta. Webflow daje ogromne możliwości designerom i developerom, oraz jest odpowiedzią na wiele bolączek użytkowników i właścicieli firm, na które środowisko WordPressa i Joomli nie mogą odpowiedzieć.

Na to rozwiązanie zdecydowało się wiele dużych marek w Polsce i na świecie. Strony internetowe w tym środowisku posiada Dell, Dropbox, Discord, Shoper, Rakuten TV, Surferseo czy Siepomaga (https://trends.builtwith.com/cms/Webflow).

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Dlaczego warto budować strony internetowe w Webflow? Przewagi i korzyści płynące z tego rozwiązania

Strony w Webflow wyróżniają się na tle stron tworzonych z pomocą Joomli czy WordPressa. Ożywione i interaktywne elementy witryny, płynne efekty przejść oraz natywne lub łatwe do implementacji animacje, to tylko niektóre z zabiegów charakterystycznych dla Webflow.

Elastyczność Webflow oznacza, że każdy projekt może być dostosowany do unikalnych potrzeb i wizji każdej marki. Dzięki temu strony stają się atrakcyjne i dynamiczne, a w efekcie angażujące dla użytkowników. A o zaangażowanie użytkownika toczy się największa walka w Internecie. Czas skupienia internautów to dzisiaj najważniejsza waluta dla każdej marki.

Z drugiej – technicznej – strony, podstawową różnicą funkcjonalną pomiędzy WordPress i Joomla a Webflow jest to, że Webflow nie jest otwartym środowiskiem, do którego istnieją tysiące wtyczek. A fakt, że Webflow jest środowiskiem zamkniętym dla nieautoryzowanych wtyczek.

100% rozszerzeń odbywa się w ramach całego systemu, przez co strona działa i będzie działać po wsze czasy. Daje to użytkownikom i właścicielom stron znaczny komfort w obszarach bezpieczeństwa i kosztów utrzymania strony.

Jednak atrakcyjność wizualna stron, kompletność systemu i niski koszt utrzymania to tylko trzy elementy z katalogu przewag rynkowych Webflow i bezpośrednich korzyści dla użytkowników oraz właścicieli stron. Poniżej rozwinę wspomniane wyżej lub wskażę inne istotne wyróżniki, które pozwalają uzyskać właścicielom stron utworzonych w Webflow przewagę na rynku.

Webflow – wygoda, bezpieczeństwo i szybkość ładowania strony internetowej

Webflow jest systemem komplementarnym. Korzysta z własnego hostingu, który znajduje się na serwerach AWS (Amazon Web Service). Daje to właścicielom witryn gwarancję bezpieczeństwa całej infrastruktury oraz szybkości ładowania stron i contentu znajdującego się na niej.

Zobacz  Programy do sprawdzania pozycji w Google

Co ważne, ten wysokiej jakości i wydajności hosting ten jest częścią subskrypcji, którą wykupujemy w Webflow. Nie musimy zatem ponosić dodatkowych kosztów zewnętrznego hostingu, jak w przypadku Joomli i WordPressa. A dobry hosting stanowi duży koszt.

*Warto dodać, że serwery od Amazona są od lat top of the top jeżeli chodzi o dostarczanie rozwiązań serwerowych i chmurowych *

Ponadto, wszystkie strony utworzone w Webflow, mają w standardzie wbudowany na każdej podstronie certyfikat SSL, który nie wymaga odnawiania i jest bezpłatny.

To wszystko zwieńcza fakt, że aktualizacje i backupy strony robią się automatycznie i przechowywane są na serwerach AWS. Dzięki temu dane są bezpiecznie przechowywane, a strona nie posiada żadnych dziur dla złośliwego oprogramowanie.

Z drugiej strony, po raz kolejny obniża to koszty eksploatacyjne i administracyjne, gdyż nie wymaga od administratora strony ręcznego instalowania i aktualizowania wtyczek, robienia backupów, czy wykupowania rocznych licencji i subskrypcji na inne wtyczki w miejsce tych, które przestały być wspierane.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Webflow – strony internetowe, które dobrze się pozycjonują

Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to kluczowy czynnik w tworzeniu strony internetowej. Producenci Webflow zdają sobie sprawę z tego i oferują narzędzie, które ułatwiają osiągnięcie wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Jednym z elementów jest łatwość dostosowania meta tagów, opisów i tytułów, co pomaga w precyzyjnym opisaniu zawartości strony dla wyszukiwarek.

Ponadto, Webflow zapewnia łatwy dostęp do edycji treści, co jest kluczowe w bieżącym utrzymaniu i rozwijaniu strony. Aktualizacja treści jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Regularne dodawanie nowych, wartościowych treści przyciąga użytkowników i sygnalizuje wyszukiwarkom, że strona jest aktywna i wiarygodna.

Oczywiście, kryteria mające wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce są w dużej mierze wspólne dla stron utworzonych w Webflow, WordPress i Joomli. W skrócie, liczą się UX strony, linkowanie zewnętrzne i backlinki, odpowiednie wysycenie treściami kluczowymi oraz bezpieczeństwo. Mamy zatem kryteria dotyczące samej strony, jak również contentu, co do którego wpływ mają głównie marketingowcy zasilający contentem, a nie sama platforma.

Webflow – 6 elementów kluczowych dla SEO

W kontekście Webflow i SEO należy wspomnieć o co najmniej sześciu kluczowych elementach:

  1. Hosting – wspomniany wyżej hosting zapewnia szybkie ładowanie strony oraz jej bezpieczeństwo. Wszak Google i inne wyszukiwarki lubią strony, które szybko się ładują.
  2. CDN – Webflow korzysta z CDN (Content Delivery Network), czyli rozproszonej sieci serwerów dostarczających content w sposób optymalny i wydajny w oparciu o lokalizację użytkowników odwiedzających daną witrynę.
  3. Czysty kod – pisany z użyciem Webflow kod jest w porównaniu do innych środowisk nadzwyczaj „czysty”, przez co nie występują błędy, które obniżają rangę strony w wyszukiwarce. Jakość kodu ma też ogromny wpływ na to jak szybko wczytuje się strona oraz osadzony w niej content. W WordPress by uzyskać czysty kod niezbędny jest programista, w Webflow wystarczy podstawowa znajomość języków kodowania.
  4. Indeksacja – Webflow pozwala na odroczoną indeksację, dzięki czemu można odwlec w czasie pozycjonowanie strony aż ta będzie odpowiednio zoptymalizowana i przetestowana.
  5. CMS (Content management system) – intuicyjny i elastyczny CMS zapewnia komfort szybkiego i efektywnego dodawania treści. Dzięki temu witryna jest aktualizowana i wiarygodna, co bezpośrednio przekłada się na zaufanie robotów Google.
  6. Responsywność – strony w Webflow są natywnie przystosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach mobilnych, a dostosowanie wyświetlania strony odbywa się w przystępny wizualny sposób. Można też bez przeszkód utworzyć dwie formy wyświetlania osobno dla komputerów i urządzeń mobilnych. To szalenie przydatne np. gdy któraś sekcja zawiera treści wymagające dobrego łącza internetowego by poprawnie się wyświetlać.
Zobacz  Strona HTML – jak zbudować pod kątem SEO?

W Webflow jesteśmy w stanie uzyskać ten efekt znacznie szybciej niż w jakimkolwiek innym środowisku a ponadto jest to efekt permanentny, którego nie utracimy wraz z nieodpowiednim administrowaniem strony.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Na koniec

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem platformy do budowy swojej witryny internetowej, Webflow jest doskonałym rozwiązaniem, które oferuje dużo funkcjonalnych i biznesowych korzyści.

Decydując się na Webflow otrzymujesz nie tylko stronę internetową, ale prawdziwe uniwersum dla Twojej marki. Dzięki elastyczności projektowania, możesz w pełni wyrazić swoją wizję, tworząc dynamiczne i interaktywne elementy zachwycające i angażujące odwiedzających ją użytkowników. A to właśnie responsywność, dynamiczność i interaktywność wyróżniają strony stworzone w Webflow na tle innych platform.

Poza warstwą UX/UI, szalenie istotne jest to, że Webflow jest po prostu bezpieczne, wygodne i uzasadnione ekonomicznie. Nie musisz martwić się hostingiem czy zagrożeniami Webflow oferuje najwyższej jakości hosting na serwerach AWS, gwarantujący szybkość ładowania strony oraz certyfikat SSL wbudowany w każdej podstronie. Ponadto automatyczne aktualizacje i backupy pozwalają na mało angażujące i niskokosztowe utrzymanie strony.

To wszystko odbywa się bez utraty kluczowych elementów w kontekście pozycjonowania strony, bo Webflow stawia na SEO. Szybkość ładowania, bezpieczeństwo, czysty kod i narzędzia do optymalizacji witryny pod katem wyszukiwania, to kluczowe czynniki w osiąganiu lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Z kolei elastyczność i łatwość zarządzania treściami w CMS pozwala bez przeszkód rozwijać witrynę i skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie.

To wszystko sprawia, że Webflow stanowi świetną alternatywę dla najpopularniejszych środowisk.

Autorem artykułu jest Igor Subocz, zu.agency

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy