BiznesBrandingTworzenie stron internetowych

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

7 min czytania

W cyfrowym świecie posiadanie dynamicznej i atrakcyjnej strony internetowej to nie wybór, lecz konieczność. Dotyczy to każdego rodzaju biznesu. Oczywiście, branże związane z nowymi technologiami, produktami cyfrowymi czy też SaaS, mają pod tym względem znacznie większą presję od mechaników samochodowych, jednak dziś potrzeba zaistnienia w sieci nie omija nikogo.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Strona internetowa to własne uniwersum marki

Istotnym elementem, którego gwarantem jest posiadanie własnej strony, jest zamieszczanie treści i niezależność marki od innych mediów. Marka na własnej stronie internetowej ma możliwość kreowania wizerunku na swoich zasadach, budowania społeczności oraz agregowania ruchu ze wszystkich kanałów komunikacyjnych i marketingowych. Bardzo celnie mówi o tym Paweł Tkaczyk, który uważa stronę internetową za fundament bytności marek w świecie online.

Co wpływa na wizerunek, rozpoznawalność i zyski marki?

Przy elementach wizerunkowych i biznesowych, nie sposób nie wspomnieć, że ponad 90% klientów szuka i sprawdza marki w Internecie. To znaczy, że nie mając strony internetowej tracimy kontakt z 90% potencjalnych klientów i ambasadorów. Co więcej, nawet jeżeli ktoś trafi do nas z ulicy, to najczęściej próbował zweryfikować nas przez Internet. Warto tu dodać, że blisko 84% użytkowników ufa opiniom online. Zatem nie będąc w sieci, marka staje się mało wiarygodna.

Strona internetowa jest też platformą do wyróżnienia się na tle konkurencji działającej w tym samym segmencie, a nawet kategorii. Jeżeli strona jest fundamentem marki, wokół której budujemy komunikację, to strona ta powinna pozwolić marce się wyróżnić.

Wyróżnienie to może nastąpić na wielu polach, choć w tym artykule skupię się na designie oraz funkcjonalnościach strony, która może dawać użytkownikom/konsumentom dużą wartość dodaną oraz wizerunkowy efekt wow.

Jak wielkie znaczenie dla brandingu ma to, że design marki koresponduje z wymogami rynku, w którym działa, oraz trendami, jak również jak duża jest waga dobrze zoptymalizowanej i wdrożonej strony w marketingu i sprzedaży, może nam powiedzieć case study naszego klienta.

Firma Intersys to czołowy partner Microsoft w Polsce wprowadzający rozwiązania CRM i ERP dla firm takich jak APCOA, Sunroof czy Linde. Działa więc w mocno wysyconym, konkurencyjnym i dynamicznie fluktuującym rynku. Bez odpowiedniego marketingu i brandingu, sprzedaż usług jest bardzo wymagająca i łatwo o to, by klient powędrował do konkurencji.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Co zatem robi różnicę, dla której konsument lub klienta wybiera daną markę?

Otóż, poza wysoką jakością oferowanych usług i dobrym onboardingiem klienta, firma technologiczna wdrażająca innowacje i systemy u swoich klientów sama powinna posiadać wiarygodne narzędzia i wizerunek.

Tak też jest w tym przypadku. Po 8 miesiącach planowania, projektowania i wdrażania, wspólną pracą osiągnęliśmy sukces. Dzięki identyfikacji wizualnej i komunikacji Intersys uzyskał wizerunek godny lidera rynku w swojej kategorii.

Dopełnieniem jest natomiast strona internetowa stanowiąca centrum wiedzy, odpowiednio skonstruowany lejek oraz dowód słuszności w jednym, który konwertuje. Efektem naszych wspólnych wysiłków jest wzrost liczby leadów i sprzedaży o kilkadziesiąt procent rok do roku.

Zobacz  Czym jest czarny PR i jak go uniknąć?

Najpopularniejsze środowiska do budowania stron internetowych

No dobra, wiemy już jak ważne dla wizerunku jest posiadanie odpowiedniego designu (identyfikacji wizualnej / brand identity / corporate identity) i jak istotnym narzędziem dla marketingu i sprzedaży jest odpowiednio zaprojektowana, zoptymalizowana i wdrożona strona internetowa.

Na rynku funkcjonuje wiele środowisk, w których budowane są strony. Najbardziej powszechnymi CMSami są środowiska:

  • WordPress, istniejący od 2003 roku
  • Joomla, dzięki której witryny powstają od 2005 roku

Na obu silnikach powstało ponad 800 milionów stron – od wizytówek, przez duże strony, po sklepy internetowe.

Dlaczego zatem w zu.agency postanowiliśmy pracować w Webflow?

Odpowiedź jest prosta. Webflow daje ogromne możliwości designerom i developerom, oraz jest odpowiedzią na wiele bolączek użytkowników i właścicieli firm, na które środowisko WordPressa i Joomli nie mogą odpowiedzieć.

Na to rozwiązanie zdecydowało się wiele dużych marek w Polsce i na świecie. Strony internetowe w tym środowisku posiada Dell, Dropbox, Discord, Shoper, Rakuten TV, Surferseo czy Siepomaga (https://trends.builtwith.com/cms/Webflow).

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Dlaczego warto budować strony internetowe w Webflow? Przewagi i korzyści płynące z tego rozwiązania

Strony w Webflow wyróżniają się na tle stron tworzonych z pomocą Joomli czy WordPressa. Ożywione i interaktywne elementy witryny, płynne efekty przejść oraz natywne lub łatwe do implementacji animacje, to tylko niektóre z zabiegów charakterystycznych dla Webflow.

Elastyczność Webflow oznacza, że każdy projekt może być dostosowany do unikalnych potrzeb i wizji każdej marki. Dzięki temu strony stają się atrakcyjne i dynamiczne, a w efekcie angażujące dla użytkowników. A o zaangażowanie użytkownika toczy się największa walka w Internecie. Czas skupienia internautów to dzisiaj najważniejsza waluta dla każdej marki.

Z drugiej – technicznej – strony, podstawową różnicą funkcjonalną pomiędzy WordPress i Joomla a Webflow jest to, że Webflow nie jest otwartym środowiskiem, do którego istnieją tysiące wtyczek. A fakt, że Webflow jest środowiskiem zamkniętym dla nieautoryzowanych wtyczek.

100% rozszerzeń odbywa się w ramach całego systemu, przez co strona działa i będzie działać po wsze czasy. Daje to użytkownikom i właścicielom stron znaczny komfort w obszarach bezpieczeństwa i kosztów utrzymania strony.

Jednak atrakcyjność wizualna stron, kompletność systemu i niski koszt utrzymania to tylko trzy elementy z katalogu przewag rynkowych Webflow i bezpośrednich korzyści dla użytkowników oraz właścicieli stron. Poniżej rozwinę wspomniane wyżej lub wskażę inne istotne wyróżniki, które pozwalają uzyskać właścicielom stron utworzonych w Webflow przewagę na rynku.

Webflow – wygoda, bezpieczeństwo i szybkość ładowania strony internetowej

Webflow jest systemem komplementarnym. Korzysta z własnego hostingu, który znajduje się na serwerach AWS (Amazon Web Service). Daje to właścicielom witryn gwarancję bezpieczeństwa całej infrastruktury oraz szybkości ładowania stron i contentu znajdującego się na niej.

Zobacz  W jaki sposób zwiększyć produktywność w pracy?

Co ważne, ten wysokiej jakości i wydajności hosting ten jest częścią subskrypcji, którą wykupujemy w Webflow. Nie musimy zatem ponosić dodatkowych kosztów zewnętrznego hostingu, jak w przypadku Joomli i WordPressa. A dobry hosting stanowi duży koszt.

*Warto dodać, że serwery od Amazona są od lat top of the top jeżeli chodzi o dostarczanie rozwiązań serwerowych i chmurowych *

Ponadto, wszystkie strony utworzone w Webflow, mają w standardzie wbudowany na każdej podstronie certyfikat SSL, który nie wymaga odnawiania i jest bezpłatny.

To wszystko zwieńcza fakt, że aktualizacje i backupy strony robią się automatycznie i przechowywane są na serwerach AWS. Dzięki temu dane są bezpiecznie przechowywane, a strona nie posiada żadnych dziur dla złośliwego oprogramowanie.

Z drugiej strony, po raz kolejny obniża to koszty eksploatacyjne i administracyjne, gdyż nie wymaga od administratora strony ręcznego instalowania i aktualizowania wtyczek, robienia backupów, czy wykupowania rocznych licencji i subskrypcji na inne wtyczki w miejsce tych, które przestały być wspierane.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Webflow – strony internetowe, które dobrze się pozycjonują

Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to kluczowy czynnik w tworzeniu strony internetowej. Producenci Webflow zdają sobie sprawę z tego i oferują narzędzie, które ułatwiają osiągnięcie wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Jednym z elementów jest łatwość dostosowania meta tagów, opisów i tytułów, co pomaga w precyzyjnym opisaniu zawartości strony dla wyszukiwarek.

Ponadto, Webflow zapewnia łatwy dostęp do edycji treści, co jest kluczowe w bieżącym utrzymaniu i rozwijaniu strony. Aktualizacja treści jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Regularne dodawanie nowych, wartościowych treści przyciąga użytkowników i sygnalizuje wyszukiwarkom, że strona jest aktywna i wiarygodna.

Oczywiście, kryteria mające wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce są w dużej mierze wspólne dla stron utworzonych w Webflow, WordPress i Joomli. W skrócie, liczą się UX strony, linkowanie zewnętrzne i backlinki, odpowiednie wysycenie treściami kluczowymi oraz bezpieczeństwo. Mamy zatem kryteria dotyczące samej strony, jak również contentu, co do którego wpływ mają głównie marketingowcy zasilający contentem, a nie sama platforma.

Webflow – 6 elementów kluczowych dla SEO

W kontekście Webflow i SEO należy wspomnieć o co najmniej sześciu kluczowych elementach:

  1. Hosting – wspomniany wyżej hosting zapewnia szybkie ładowanie strony oraz jej bezpieczeństwo. Wszak Google i inne wyszukiwarki lubią strony, które szybko się ładują.
  2. CDN – Webflow korzysta z CDN (Content Delivery Network), czyli rozproszonej sieci serwerów dostarczających content w sposób optymalny i wydajny w oparciu o lokalizację użytkowników odwiedzających daną witrynę.
  3. Czysty kod – pisany z użyciem Webflow kod jest w porównaniu do innych środowisk nadzwyczaj „czysty”, przez co nie występują błędy, które obniżają rangę strony w wyszukiwarce. Jakość kodu ma też ogromny wpływ na to jak szybko wczytuje się strona oraz osadzony w niej content. W WordPress by uzyskać czysty kod niezbędny jest programista, w Webflow wystarczy podstawowa znajomość języków kodowania.
  4. Indeksacja – Webflow pozwala na odroczoną indeksację, dzięki czemu można odwlec w czasie pozycjonowanie strony aż ta będzie odpowiednio zoptymalizowana i przetestowana.
  5. CMS (Content management system) – intuicyjny i elastyczny CMS zapewnia komfort szybkiego i efektywnego dodawania treści. Dzięki temu witryna jest aktualizowana i wiarygodna, co bezpośrednio przekłada się na zaufanie robotów Google.
  6. Responsywność – strony w Webflow są natywnie przystosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach mobilnych, a dostosowanie wyświetlania strony odbywa się w przystępny wizualny sposób. Można też bez przeszkód utworzyć dwie formy wyświetlania osobno dla komputerów i urządzeń mobilnych. To szalenie przydatne np. gdy któraś sekcja zawiera treści wymagające dobrego łącza internetowego by poprawnie się wyświetlać.
Zobacz  Polityka prywatności – co musisz o niej wiedzieć?

W Webflow jesteśmy w stanie uzyskać ten efekt znacznie szybciej niż w jakimkolwiek innym środowisku a ponadto jest to efekt permanentny, którego nie utracimy wraz z nieodpowiednim administrowaniem strony.

Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla każdej marki. Dlaczego warto zbudować ją w Webflow?

Na koniec

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem platformy do budowy swojej witryny internetowej, Webflow jest doskonałym rozwiązaniem, które oferuje dużo funkcjonalnych i biznesowych korzyści.

Decydując się na Webflow otrzymujesz nie tylko stronę internetową, ale prawdziwe uniwersum dla Twojej marki. Dzięki elastyczności projektowania, możesz w pełni wyrazić swoją wizję, tworząc dynamiczne i interaktywne elementy zachwycające i angażujące odwiedzających ją użytkowników. A to właśnie responsywność, dynamiczność i interaktywność wyróżniają strony stworzone w Webflow na tle innych platform.

Poza warstwą UX/UI, szalenie istotne jest to, że Webflow jest po prostu bezpieczne, wygodne i uzasadnione ekonomicznie. Nie musisz martwić się hostingiem czy zagrożeniami Webflow oferuje najwyższej jakości hosting na serwerach AWS, gwarantujący szybkość ładowania strony oraz certyfikat SSL wbudowany w każdej podstronie. Ponadto automatyczne aktualizacje i backupy pozwalają na mało angażujące i niskokosztowe utrzymanie strony.

To wszystko odbywa się bez utraty kluczowych elementów w kontekście pozycjonowania strony, bo Webflow stawia na SEO. Szybkość ładowania, bezpieczeństwo, czysty kod i narzędzia do optymalizacji witryny pod katem wyszukiwania, to kluczowe czynniki w osiąganiu lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Z kolei elastyczność i łatwość zarządzania treściami w CMS pozwala bez przeszkód rozwijać witrynę i skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie.

To wszystko sprawia, że Webflow stanowi świetną alternatywę dla najpopularniejszych środowisk.

Autorem artykułu jest Igor Subocz, zu.agency

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy