Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google jest pożądana przez wielu właścicieli stron internetowych. To niezwykle ważne w budowaniu i rozwijaniu każdego biznesu. O aspektach związanych z pozycjonowaniem pisaliśmy już wiele, jednak tym razem pokażemy Ci jaki wpływ na pozycjonowanie ma hosting
Na skróty
Hosting – czym jest?
Wiele osób decydujących się na założenie sklepu internetowego, bloga czy tylko wizytówki firmowej nie zwraca uwagi na kwestie związane z postawieniem strony. Często jedyną ważną kwestią jest nazwa domeny, a resztę pozostawia się programistom oraz osobom, które będą administrowały daną witryną internetową. Warto jednak kontrolować każdy krok związany z zakładaniem strony internetowej. Do funkcjonowania witryny potrzebny jest hosting, to inaczej miejsce na serwerze, który umożliwia ciągłe działanie strony www. Usługi hostingowe świadczy mnóstwo firm, jednak nie każda z nich zapewni Ci poczucie pewności, że strona nie ulegnie awarii.
Na co zwracać uwagę wybierając hosting dla strony internetowej?
Pierwszą kwestią, jaką warto sprawdzić jest awaryjność. Dobrym krokiem będzie poszukanie informacji na temat tego, czy w przeszłości dany usługodawca często ogłaszał awarie serwera. Jeśli było ich wiele, to nie masz gwarancji, że Twoja witryna będzie cały czas działała. Szczególnie istotne jest to dla sklepów internetowych. Muszą one funkcjonować sprawnie szczególnie podczas chwil, kiedy na stronie znajduje się w tym samym czasie mnóstwo użytkowników. Niekiedy zdarza się tak, że serwery nie wytrzymują i strona ulega awarii – to może przynieść ogromne straty finansowe, ale też wizerunkowe. Doskonałym przykładem będzie tu black Friday. To wydarzenie, podczas którego wiele sklepów przygotowuje duże obniżki cen. Wiąże się to z wieloma wejściami na strony internetowe oraz dużymi koszykami zakupowymi. Jeśli pojawi się awaria, to stracisz mnóstwo zamówień. Ponadto wiele osób, które chciało zakupić Twoje produkty, poczuje zawód. To sprawi, że nie będą oni skłonni do odwiedzin w Twoim sklepie ponownie. Poza awariami warto także zweryfikować opinie innych klientów firm oferujących swoje serwery. Przyjrzyj się minusom i przemyśl czy jesteś w stanie je zaakceptować. Zobacz z jakich usług hostingowych korzysta Twoja konkurencja, zwróć uwagę w szczególności na te niezawodne, popularne witryny. Dzięki temu stworzysz listę firm, które warto brać pod uwagę. Ostatnią z najważniejszych kwestii jest umowa. Przeczytaj ją kilkukrotnie przed zawarciem, sprawdź czy nie ma ukrytych kosztów oraz jak dużą odpowiedzialność zadziałanie serwera bierze usługodawca.
Już wiesz, że od hostingu często zależy to, czy Twoja strona będzie działała cały czas stabilnie. Jednak czy zdajesz sobie sprawę z tego, że ma on również ogromny wpływ na pozycjonowanie? Jest wiele kwestii, które są związane z hostingiem i mogą przekładać się na pozycję. Jedną z nich jest szybkość połączenia internetowego firmy hostingowych. Ma to wpływ na szybkość ładowania się Twojej strony internetowej. Im szybciej będzie się ona ładowała, tym większe szanse na wysokie pozycje w Google. Algorytmy wyszukiwarki coraz bardziej zwracają uwagę na elementy, które są istotne dla odbiorców treści. Google chce dostarczać użytkownikom w wynikach witryny, które warto odwiedzić, ponieważ nie zawiodą oczekiwań. Długi czas ładowania strony i jej elementów nie jest pożądany przez użytkowników. Niekiedy jest przyczyną wysokiego współczynnika odrzuceń. Kolejnym niezwykle ważnym elementem, który wpływa na pozycjonowanie witryny oraz jest uzależniony od hostingu jest limit miejsca na serwerze, który możesz wykorzystać. Im mniej miejsca, tym mniej produktów możesz mieć w swoim sklepie. Jeśli zamierzasz założyć stronę, która będzie jedynie wizytówką Twojej firmy, to nie musisz się tym przejmować. Jednak im bardziej rozbudowana witryna, tym więcej miejsca na serwerze będziesz potrzebować. Nie wypozycjonujesz dobrze strony na wiele słów kluczowych, jeśli będzie miała ona tylko dwie czy trzy podstrony.
Hosting a pozycjonowanie. Wybrać darmowy czy płatny hosting?
Darmowy hosting może sprawdzić się na początku tworzenia biznesu. Tak zaczynało wiele popularnych serwisów. Jednak każda z topowych witryn internetowych dokonała migracji na płatny hosting. Jakie są tego powody? Płatny hosting często zapewnia Ci gwarancję braku utraty danych – tworzy częste backupy, dzięki czemu awaria, albo nawet przypadkowe usunięcie danych będzie odwracalne. Ponadto płatny hosting wiąże się też zbezpieczeństwem danych, zarówno Twoich, jak i klientów. Firma hostingowa, która pobiera opłaty, stosuje więcej technik, które blokują możliwość włamania się na serwer.
Wpływ hostingu na pozycjonowanie jest bardzo duży. Warto zainwestować w dobry hosting, ponieważ stanowi on solidne fundamenty do tego, aby budować silną i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania konkretnej witryny internetowej.