Współczynnik Open Rate – czym jest i jak go podnieść?
3 min
3 min
Na skróty
Czy Twój współczynnik Email Open Rate (otwarć poczty e-mail) coraz bardziej spada? Wtedy będziesz potrzebować kilku strategii, aby jak najszybciej je zwiększyć. Na szczęście o tym jest ten tekst. Po pierwsze, w czym problem? Czy ludzie nienawidzą e-maili? Zdecydowanie nie! Ale fakt, że 72% osób twierdzi, że woli kontaktować się za pośrednictwem poczty e-mail, nie oznacza, że automatycznie otworzą Twój. Niski wskaźnik otwarć wiadomości e-mail oznacza, że nie będziesz zdobywać nowych klientów dzięki e-mail marketingowi. Nie chcesz, żeby to trwało zbyt długo. Jak więc zwiększyć współczynniki otwarć e-maili?
Wskaźnik otwarć wiadomości e-mail wskazuje liczbę subskrybentów, którzy otwierają konkretną wiadomość e-mail, którą wysyłasz, w porównaniu z całkowitą liczbą subskrybentów, których masz na swojej liście mailingowej.
Załóżmy, że na swojej liście mailingowej masz 100 subskrybentów. Jeśli zdobędziesz 70 subskrybentów, którzy otworzą swoje e-maile, Twój wskaźnik otwarcia e-maili wyniesie średnio 70%.
Tak więc, aby obliczyć współczynnik otwarć wiadomości e-mail, po prostu podziel liczbę subskrybentów, którzy otworzyli Twoją wiadomość e-mail, przez całkowitą liczbę subskrybentów. Następnie pomnóż swoją odpowiedź przez 100%.
Twój współczynnik otwarć e-maili daje przegląd tego, jak dobrze działa Twoja strategia e-mail marketingu. To także dobry sposób na sprawdzenie, czy Twoje e-maile przyciągają uwagę. Jest to jeden z najważniejszych środków, których możesz użyć, aby sprawdzić, czy Twoja strategia kampanii e-mailowej wymaga modyfikacji. Na przykład niski współczynnik otwarć oznacza, że klient nie przechodzi przez lejek sprzedaży zgodnie z oczekiwaniami. Nie chciałbyś tego lekceważyć. Zobaczmy więc, jakie czynniki wpływają na współczynniki otwarć wiadomości e-mail.
Przeczytaj także: SXO oraz kampanie reklamowe Google Ads
Istnieje kombinacja czynników, które określą, czy określony list e-mail wzbudzi zainteresowanie odbiorcy, czy nie. Czynniki te obejmują trafność wiadomości e-mail dla subskrybentów, pilność, liczbę słów i porę dnia, w której je wysyłasz. Te czynniki określą również, czy Twoi odbiorcy będą mieli powód, aby otworzyć Twoje e-maile.
To powiedziawszy, pięć najważniejszych czynników, które wpływają na współczynnik otwarć wiadomości e-mail, to:
Abonenci indywidualni mają określone pragnienia i potrzeby. Dzielą się na różne kategorie i są napędzane przez zainteresowania, które mogą się drastycznie różnić. Jednym z czynników ograniczających, jeśli chodzi o wskaźnik otwarć wiadomości e-mail, jest jakość informacji zawartych w wiadomościach e-mail.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest treść e-maila. Czy jest to coś, na co czekają Twoi subskrybenci? Czy jest to coś, bez czego woleliby się obejść? Ta umiejętność jest nauczana na kursach opowiadania historii lub pisania. Eksperci świadczący usługę „zrób mój esej za tanio” i pomagający studentom w pisaniu zadań twierdzą, że mniej niż połowa tekstów napisanych nawet przez profesjonalistów dotyczy właśnie tego tematu. Powinieneś dostosować treść swoich e-maili, aby nie tylko dostarczać swoim subskrybentom przydatne informacje, ale także zapewniać im rozrywkę.
Jeśli uda Ci się przekonać odwiedzających do wpisania się na Twoją listę e-mailową, możesz być pewien, że są przynajmniej w niewielkim stopniu zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Z drugiej strony nakłonienie ich do zapisania się na e-maile to łatwy sposób na ignorowanie wiadomości e-mail, wysyłanie ich do kosza lub zgłaszanie jako spam.
Kiedy jest idealny czas na wysyłanie e-maili? Prawda jest taka, że nie ma idealnego czasu. Niektórzy ludzie wolą czytać e-maile rano, po południu lub wieczorem, w zależności od ich stylu życia. Ponieważ nie ma jednego uniwersalnego podejścia do tego problemu, wybranie czasu na wysłanie e-maili może być trudne. Spróbuj więc wysyłać e-maile o różnych porach dnia, znajdź najlepszy czas i trzymaj się go.
Ponad jedna trzecia Twoich subskrybentów podejmuje decyzję o otwarciu wiadomości e-mail wyłącznie na podstawie tego, jak przemawia do nich wiersz tematu. Twój temat to Twoja pierwsza, a czasami jedyna szansa na przyciągnięcie uwagi subskrybentów i zaciekawienie ich, by mogli dowiedzieć się więcej. Dlatego należy starannie przygotować wiersz tematu, pamiętając, że odpowiada on za znaczną część współczynników otwarć wiadomości e-mail.