Wszystko, co musisz wiedzieć o Allegro Ads
4 min
4 min
Na skróty
Swój biznes oparty na sprzedaży produktów możesz promować na wiele sposobów, na przykład poprzez pozycjonowanie. Ogromną popularnością wśród przedsiębiorców cieszą się ponadto płatne reklamy, ponieważ przy odpowiedniej konfiguracji są w stanie zapewnić wysoką efektywność. Możesz umieszczać je w wielu miejscach – od wyszukiwarki (Google Ads), przez social media (Facebook Ads), aż po portale aukcyjne (Allegro Ads). W ten sposób dotrzesz do nowych klientów i zachęcisz odbiorców do skorzystania z Twojej oferty.
Allegro to popularny w Polsce serwis aukcyjny, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Z serwisu korzysta spore grono osób ze względu na niskie ceny oraz korzystne warunki dostaw. Co więcej, na portalu Allegro znaleźć można produkty z praktycznie każdej branży – zarówno nowe, jak i używane. Czasami jednak aukcja udostępniona na portalu dosłownie „ginie” wśród ofert konkurencji, więc nie generuje sprzedaży. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w tych branżach, gdzie sprzedawców jest wyjątkowo wiele – odzież, kosmetyki, dekoracje i akcesoria. Co zrobić w takiej sytuacji? Z pomocą przychodzi między innymi Allegro Ads.
To system płatnych reklam, dzięki któremu możesz wyświetlać użytkownikom swoje oferty dosłownie w każdym momencie. Allegro Ads zachęca odbiorców do zakupu na kilka sposobów. Osoby prowadzące sprzedaż mogą skorzystać z:
Korzystanie z Allegro Ads jest stosunkowo proste i pozwala wygodnie zarządzać budżetem na reklamę. Jako sprzedający nie musisz się obawiać, że wydasz zbyt wiele, ponieważ to Ty decydujesz, jak będą wyświetlane materiały promocyjne, kiedy i ile za wszystko zapłacisz. Łatwo więc wywnioskować, że korzystanie z Allegro Ads może być naprawdę korzystne. Należy jednak odpowiednio skonfigurować kampanię, aby wydane środki mogły zapewnić zwrot. Najpopularniejszą formą rozliczenia za reklamy jest model CPC (cost per click). Wówczas płacisz więc tylko wtedy, gdy potencjalny klient przejrzy Twoją ofertę, a nie gdy tylko zobaczy ją na liście wyszukiwania.
Przede wszystkim należy wspomnieć o tym, że Allegro Ads jest rozwiązaniem dość rozbudowanym. Sprzedawcy mają sporo możliwości pod kątem ustawienia kampanii reklamowej oraz jej optymalizacji. Dzięki temu istnieje możliwość redukowania kosztów, więc ostateczne koszty związane z publikacją materiałów promocyjnych są mniejsze. Wystarczy dopasować charakterystykę kampanii i sposób reklamowania do konkretnego biznesu.
W Allegro możemy znaleźć narzędzie Ads Express, które pozwala stosunkowo szybko i ekonomicznie uruchomić kampanię dla produktów. Atutem tego rozwiązania jest przede wszystkim spora oszczędność czasu. W Ads Express reklamy wyświetlają się na takich samych zasadach, jak przy ręcznym skonfigurowaniu kampanii – jednak system automatycznie konfiguruje ofertę, aby osiągnąć maksymalną efektywność. Sprzedawca nie musi więc poświęcać zbyt wiele uwagi na działania promocyjne.
Wspomnieliśmy wcześniej, że Allegro Ads pozwala publikować materiały promocyjne na kilka sposobów. Oto one:
Oferty sponsorowane – najpopularniejszym rozwiązaniem są oferty sponsorowane. Cieszą się sporą skutecznością, a w niektórych branżach inwestycja w tego rodzaju promocję aukcji nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych. Oferty sponsorowane wyświetlają się w górnej części panelu wyszukiwarki Allegro po wpisaniu konkretnego zapytania. Mogą także pojawić się w dolnej sekcji danej aukcji, zachęcając do kliknięcia. Udostępniając swoje produkty w najpopularniejszych miejscach portalu Allegro, masz szansę stanąć krok przed konkurencją, znacznie zwiększając sprzedaż. Samodzielnie ustalasz swój budżet dzienny, na którego podstawie system określi, ilu kliknięć możesz się spodziewać w ciągu doby.
Reklamy graficzne – jak samo Allegro wskazuje, reklamy graficzne są skuteczne szczególnie wtedy, gdy klienci szukają danego produktu, ale jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji. Rozwiązanie to pasuje więc do promowania dość ogólnego asortymentu. Reklama graficzna może składać się z logo danej marki, sloganu oraz dwóch dynamicznych ofert. Należy również dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które będą prowadzić do sprzedaży.
Sieć reklamowa – dla nieco bardziej wymagających sprzedawców Allegro Ads stworzyło specjalną sieć reklamową. Dzięki niej Twoje oferty mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google oraz na portalu Facebook. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony do aukcji, gdzie może dokonać zakupu. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie jeśli chcesz pozyskiwać klientów wielokanałowo. Wszystkimi reklamami będziesz zarządzać z jednego panelu Allegro Ads.
Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w Allegro Ads? Korzystanie z portalu aukcyjnego ma sporo zalet, ale także kilka wad. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że jest to idealne miejsce do sprzedaży drobnych akcesoriów, gadżetów, dekoracji, a także kosmetyków oraz odzieży – te kategorie w Allegro są najpopularniejsze. Choć konkurencja jest duża, to za pomocą płatnych reklam możesz szybko i skutecznie pozyskać klientów.
Korzystanie z portalu aukcyjnego wraz z Allegro Ads nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą kreować własny brand. W takim przypadku zdecydowanie lepszą propozycją będzie założenie prywatnego sklepu internetowego. Oczywiście możesz jednocześnie prowadzić swój serwis oraz promować oferty na Allegro za pomocą płatnych reklam. Zwykle jednak portale aukcyjne są jedynie działalnością dodatkową. Wiele sklepów realizuje sprzedaż nie tylko na własnej platformie, ale również za pomocą Allegro, aby docierać do klientów wielokanałowo. Ty również możesz skorzystać z tego rozwiązania. Portal aukcyjny jest także ciekawą propozycją dla osób, które chcą zająć się sprzedażą produktów dorywczo – w ten sposób generując dodatkowe źródło przychodów. Utworzenie i promowanie oferty za pomocą Allegro Ads nie wymaga zbyt wiele czasu oraz dużej inwestycji, co jest szczególnie zachęcające.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.