Na skróty
Prowadzenie biznesu wymaga ciągłej promocji własnej oferty, co pozwala pozyskiwać kolejnych klientów. Brak jakichkolwiek działań marketingowych poskutkuje brakiem przychodów oraz całkowitym zniknięciem z rynku. Jeżeli posiadasz e-commerce, swoje produkty możesz dodawać do porównywarek internetowych. Jak być w Ceneo i czy to pozytywnie wpływa na biznes?
Jako konsument, nie musisz często kupować, aby trafić na porównywarki cenowe. Jedną z nich jest na przykład Ceneo, swoją drogą cieszące się ogromną renomą oraz popularnością. Trudno się dziwić, bowiem serwis jest pełen przeróżnych produktów, a klienci mogą z łatwością znaleźć to, czego dokładnie szukają w jak najatrakcyjniejszej cenie. Portal dodatkowo posiada atrakcyjny interfejs, a korzystanie z niego jest po prostu przyjemne i szybkie. To kolejny atut, który postrzega konsument. W serwisie dostępny jest specjalny dział Biznes Ceneo, który pozwala zintegrować sklep internetowy z porównywarką cenową. Portal przygotował specjalny dział dla sklepów oraz producentów. Dodatkowo na stronie dostępna jest obszerna baza wiedzy, gdzie łatwo znaleźć wszystkie informacje na temat integracji biznesu online z Ceneo.
Jak wskazuje serwis Ceneo, na portalu każdego dnia pojawia się około 25 milionów różnych ofert z niemal każdej branży. Poprzez porównywarkę cen możesz kupić książki, odzież, sprzęt RTV, meble, akcesoria, gadżety i wiele innych przedmiotów. Warto wskazać, że poprzez Ceneo istnieje szansa na promocję własnego biznesu. Konsumenci mogą bezpośrednio kliknąć przycisk KUP TERAZ, składając zamówienie poprzez porta. Ewentualnie Ceneo przenosi konsumenta do sklepu, gdzie dopiero użytkownik może złożyć zamówienie. Niektóre osoby mylnie określają Ceneo, jaki drugie Allegro. Warto wiedzieć, że zasada działania portalu jest całkowicie inna, dlatego odnosi tak wielki sukces. W bazie danych serwisu znajduje się mniej więcej osiemnaście tysięcy różnych e-commerce, a liczba ta ciągle rośnie.
Prowadzenie biznesu na Ceneo nie wymaga opłaty abonamentu. Portal oczywiście pobiera pewne opłaty i nie ma w tym nic dziwnego – w końcu musi w jakiś sposób się utrzymać. Przedsiębiorcy mogą wybierać różne oferty, na przykład bardzo popularną jest rozliczenie CPC (cost per click). Jeżeli zintegrujesz sklep z Ceneo, zapłacisz za każde kliknięcie użytkownika w Twoją ofertę i otworzenie okna z produktem. Ceny wahają się od 27 gr do 90 gr za każde kliknięcie, a ostateczna kwota zależy głównie od tego, jakie dobra proponujesz klientom. Ciekawą opcją jest także skorzystanie z rozliczenia z góry (model przepływowy). Przedsiębiorca wpłaca środki na specjalne konto, a Ceneo pobiera opłatę wtedy, gdy użytkownik otworzy stronę sklepu poprzez porównywarkę cen.
Atutem prowadzenia biznesu przez Ceneo jest zwiększona szansa na pozyskanie klienta. Użytkownicy zwykle poprzez takie serwisy szukają produktów jak najtaniej. Jeżeli Twoja oferta jest korzystna, masz spore pole do popisu. Przygotowanie atrakcyjnych treści z pewnością przyciągnie internautę, a ten wyda swoje pieniądze na Twój produkt.
Promując biznes poprzez Ceneo, budujesz zaufanie marki. Serwis posiada specjalny system opinii, który podlega weryfikacji. Wystarczy kilka pozytywnych recenzji od klientów, a kolejni użytkownicy dowiedzą się, że warto zaufać Twojej ofercie. Portal posiada bogate spektrum narzędzi analitycznych, dzięki którym z łatwością przeanalizujesz sytuację na rynku oraz to, jak zachowują się użytkownicy.
Jak być w Ceneo? Należy zintegrować sklep internetowy z portalem. Zwykle taki proces jest mało skomplikowany i ogranicza się zaledwie do kilku prostych kroków. Integracja nawet w oprogramowaniach e-commerce typu SaaS, jak na przykład Shoper, Sote, czy Sky-Shop wygląda dość łatwo i nie wymaga ingerencji programisty.
Jak już wspomniano wcześniej, zwykle integracja sklepu z porównywarką cen nie jest skomplikowana lub trudna. Proces ten często przedsiębiorcy przechodzą samodzielnie, bez konieczności pomocy specjalistów. Jak być w Ceneo? Na stronie serwisu, w dziale Biznes, znajdziesz pełną listę platform e-commerce zintegrowanych z porównywarką. Zestawienie jest naprawdę pokaźne, więc istnieje duża szansa, iż z łatwością dodasz produkty do Ceneo, bez konieczności wynajmowania programisty. Co więcej, bardzo często oprogramowania SaaS publikują na swoich oficjalnych stronach internetowych informacje o integracji z Ceneo. To jeszcze bardziej ułatwia konfigurację e-commerce oraz połączenie z porównywarką.
Jak być w Ceneo? Proces integracji sklepu z porównywarką rozpoczyna się od rejestracji na portalu. Następnie przejdź do specjalnego formularza w dziale Biznes, gdzie umieścisz informacje o swoim e-commerce. Następnie na swojej platformie sklepowej wygeneruj plik XML z danymi o produktach. Czasami proces ten może wyglądać inaczej, zależnie od tego, z jakiego oprogramowania korzystasz. Niektóre narzędzia SaaS nie pozwalają zintegrować sklepu z Ceneo zupełnie za darmo, wówczas do wykonania integracji potrzebna jest opłata. Sprawdź, jak sytuacja wygląda w Twoim e-commerce. Sytuacja podobnie wygląda w przypadku systemów open source. Dla przykładu, wtyczki integrujące Ceneo z WordPress są płatne (a przynajmniej ja tylko takie znalazłem).
Gdy będziesz mieć już plik XML, należy dodać go do panelu administracyjnego Ceneo. Po poprawnym wgraniu portal przedstawi Ci wszystkie szczegóły oraz detale dotyczące konfiguracji. Postępuj zgodnie z wytycznymi.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.