Wybór zdjęć do lokalnych reklam Google (LSA) – od teraz robi to AI!
2 min
2 min
Na skróty
W ostatnim czasie Google wprowadził istotne zmiany do swojej platformy Local Services Ads (LSA), które mogą wpłynąć na sposób, w jaki firmy promują swoje usługi lokalne. Od teraz za wybór zdjęć, pojawiających się w reklamach, odpowiada sztuczna inteligencja (AI). To krok w stronę zwiększenia zaangażowania użytkowników oraz poprawy wyników reklam.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/modern-monitor-elegant-table_23-2150706419.jpg?t=st=1723546398~exp=1723549998~hmac=8847b8d561d953d68b8d3dd1ff6a951918ab4ecc97551389caf91355472f2593&w=996
Nowe rozwiązanie polega na automatycznym wybieraniu zdjęć z profili reklamodawców w LSA, które według AI mają największe szanse na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Algorytmy analizują różne aspekty zdjęć, m.in.:
Google zaleca, aby reklamodawcy dodawali do swoich profili od 3 do 5 zdjęć – wysokiej jakości, oryginalnych i adekwatnych do oferowanych usług. Poniżej przedstawiamy wypowiedź AdLiaison na ten temat:
Zdj 1. Oficjalna informacja od AdLiaison na temat nowego systemu wyboru zdjęć.
Źródło: www.x.com/adsliaison/status/1821260391378215134
Reklamodawcy muszą jeszcze bardziej dbać o jakość treści wizualnych, które umieszczają w swoich profilach LSA. Google stawia na oryginalność i autentyczność zdjęć, wykluczając możliwość używania nieautoryzowanych obrazów. Zmiana ta wprowadza również nową zmienną do strategii reklamowych – brak gwarancji, że każde zdjęcie zostanie wykorzystane w kampanii.
W związku z nowymi wymaganiami Google jasno określa, jakie zdjęcia będą preferowane przez system AI:
Reklamodawcy mogą zarządzać swoimi zdjęciami za pośrednictwem zakładki Profil i Budżet w panelu LSA. Warto również pamiętać, że wyświetlanie zdjęć w reklamach nie jest gwarantowane – zależy od zapytań użytkowników i innych, nieujawnionych przez Google czynników.
Zdj 2. Najważniejsze informacje na temat zdjęć LSA.
Źródło: support.google.com/localservices/answer/15202088
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.