Wymiary grafik do Social Media w 2022 roku – jak to wygląda w praktyce?
5 min
5 min
Na skróty
Wymiary grafik do Social Media zmieniają się stosunkowo często. Niezależnie, czy jest to Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy Tik Tok – producenci dokonują aktualizacji nawet kilka razy w roku. W branży marketingu internetowego warto być przez cały czas na bieżąco z nadchodzącymi update’ami, ponieważ klienci są coraz bardziej wymagający. Aby nadążyć za tymi zmianami, polecamy przeczytać artykuł opracowany przez ekspertów Semcore, w którym podpowiemy, jakie wymiary grafik do Social Media wybrać w 2022 roku. Zapraszamy do lektury!
Jakie wymiary grafik do Social Media wybrać w 2022 roku? Na przysłowiowy „świecznik” weźmiemy platformy tj. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter oraz Tik Tok. Pomimo tego, że niektóre z nich należą do jednego właściciela (Facebook & Instagram), każda cechuje się inną specyfikacją grafik i filmików. Poniżej przedstawiamy wymiary grafik do Social Media w 2022 roku!
Wymiary grafik na Facebooku różnią się w zależności od aktualnego zapotrzebowania użytkowników na konkretną formę reklamową. Głównymi z nich są zdjęcia w tle, wideo w tle oraz grafiki sponsorowane. Fotografie rekomendujemy dodawać w najpopularniejszych formatach, czyli JPG lub PNG, natomiast filmiki w MP4 – wówczas wszystko będzie prawidłowo widoczne w pierwotnym rozmiarze bez utraty na jakości.
Wymiary zdjęcia w tle na Facebooku
Aktualne wymiary zdjęcia w tle na Facebooku wynoszą 1200 x 628 pikseli (jeśli chodzi o wydarzenie). W przypadku profilowej fotografii jest to 1500 x 571 pikseli. Istnieje też opcja wrzucenia zdjęcia w tle na grupę – wówczas rekomendowane rozmiary wynoszą 1640 x 856 pikseli.
Wymiary wideo w tle na Facebooku
Aktualne wymiary wideo w tle na Facebooku to 1500 x 571 pikseli. Uważamy, że osoby odpowiedzialne za rozmiary grafik FB powinny nad tym nieco popracować, ponieważ na starszych typach monitorów (poniżej 24 cali) wideo czasem się rozjeżdża, jeśli go nie powiększymy.
Wymiary grafik sponsorowanych Fb
Aktualne wymiary grafik sponsorowanych FB to 1200 x 628 pikseli w przypadku prostokątnej grafiki. Jeśli natomiast zależy nam na kwadratowym formacie – powinniśmy wybrać 1200 na 1200 pikseli (jest to znacznie bardziej powszechne rozwiązanie, ponieważ wyłącznie te wymiary przyjmuje menedżer reklam).
Jakie są aktualne wymiary grafik na Instagramie? Pod uwagę warto wziąć przede wszystkim rozmiary standardowych zdjęć (są aż 3), relacji, wideo IGTV, miniatur, rozmiarów reklam, a także rozmiar fotografii profilowej i bardzo popularnych w ostatnim czasie Instagramowych rolek.
Rozmiary standardowych zdjęć na Instagramie
Istnieją 3 rozmiary standardowych zdjęć na Instagramie. Są one uzależnione od tego, czy chcemy, aby nasi czytelnicy widzieli fotografię w kwadracie, portrecie czy krajobrazie. Naszym zdaniem portretowe zdjęcia są dedykowane przede wszystkim prezentacji osób, natomiast kwadratowe fotografie pasują idealnie do przedstawienia produktów.
Fotografie poziome to zdecydowanie najrzadziej spotykane zjawisko na Instagramie. Wynika to z faktu, iż większość z nas wykorzystuje smartfony do przeglądania IG, a co za tym idzie – fotografie kwadratowe i portretowe wyglądają na nich zdecydowanie lepiej (nawet, jeśli chodzi o przedstawienie krajobrazu).
Rozmiar relacji na Instagramie
Rozmiar relacji na Instagramie wynosi 1080 x 1920 pikseli. Jest on uniwersalny i pasuje zarówno do smartfonów, tabletów, laptopów, jak i komputerów z monitorami o dowolnej wielkości.
Rozmiar wideo IGTV na Instagramie
Rozmiar wideo IGTV na Instagramie wynosi dokładnie tyle samo, co wymiary relacji, czyli 1080 x 1920 pikseli.
Rozmiar miniatur zdjęć na Instagramie
Rozmiar miniatur zdjęć na Instagramie jest jeden – 161 x 161 pikseli. Jakakolwiek ingerencja w wymiary może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie się fotografii.
Rozmiary reklam na Instagramie
Istnieją dwa rozmiary reklam na Instagramie. Jedne z nich są standardowe, przeznaczone do promocji produktów, a drugie krajobrazowe, dedykowane w celu przedstawienia ekipy czy wystroju firmy:
Reklamy na Instagramie są bardzo różnorodne, dlatego nie zawsze warto trzymać się „sztywno” powyższych wartości. Można również wykorzystać inne wymiary (np. 1080 x 1350 pikseli) w celu dostosowania fotografii do indywidualnych założeń projektowych.
Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie wynosi 110 x 110 pikseli. W tym przypadku zalecamy trzymać się standardowych wartości, ponieważ tzw. odchyły od normy mogą spowodować, że fotografia profilowa przedstawi Twoją osobę w niekorzystnym świetle.
Rozmiar Instagramowych rolek jest jeden. Wynosi tyle samo, co wymiary relacji na Instagramie, czyli 1080 x 1920 pikseli.
Aktualne wymiary grafik na LinkedInie dosyć mocno różnią się od tych sprzed roku albo dwóch – i słusznie! Otóż tzw. biznesowy Facebook jest nieustannie ulepszany, żeby internauci mogli dzielić się swoim życiem zawodowym i bez problemu tworzyć wizytówki ułatwiające im nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych. Poniżej przedstawiamy wymiary najpopularniejszych grafik na LinkedInie – TOP 7!
Wymiary grafik na LinkedInie różnią się w zależności, czy obsługujesz konto firmowe, czy osobiste – zwróć na to uwagę, ponieważ fotografia profilowa przedstawiająca zdjęcie Twojej twarzy powinna być większa od znaku graficznego marki, którą reprezentujesz. Otóż logotyp znacznie lepiej prezentuje się w formacie 300×300, natomiast fotografia w wymiarach 400×400 – jest wówczas prawidłowo widoczna.
Jakie są aktualne wymiary grafik na Twitterze? Zacznijmy od zdjęcia profilowego – rozmiar rekomendowany to 400 x 400 pikseli, dokładnie tak samo, jak na osobistym LinkedInie. Zdjęcie w tle powinno mieć wymiary 1500 x 500 (rozdzielczość 16:9), natomiast standardowy post 1200 x 675 pikseli. Jeśli zależy nam na wstawieniu tzw. stories, powinniśmy trzymać się 1080 x 1920 pikseli.
Aktualne wymiary grafik na Tik Toku to 1080 x 1920 pikseli (dotyczy filmików). W przypadku zdjęcia profilowego polecamy trzymać się rozmiaru 200 x 200 pikseli.
W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy wymiary grafik do Social Media w 2022 roku. Uwzględniliśmy najpopularniejsze platformy tj. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter oraz Tik Tok. Jako najbardziej rzetelna i doświadczona agencja SEO/SXO w Polsce uważamy, że warto czasem zmienić proponowane rozmiary grafik Social Media w celu idealnego dostosowania fotografii do indywidualnych założeń projektowych, jednak przez cały czas należy mieć na uwadze rekomendacje twórców portali społecznościowych na których działasz. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie, skontaktuj się z nami – porozmawiamy merytorycznie o SEO w obrębie Twojej strony internetowej.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat wymiarów grafik do Social Media w 2022 roku!
Najbardziej przystępnym rozmiarem do przedstawienia produktu na Instagramie jest format kwadratowy 1080 x 1080 pikseli.
Fotografie poziome są dobrym rozwiązaniem do przedstawienia krajobrazu. Użytkownicy jednak bardzo często rezygnują z formatów poziomych na rzecz standardowych (np. 1080 x 566 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli). Wynika to z faktu, iż klasyczne formaty są znacznie bardziej przyjazne internautom korzystającym ze smartfonów.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.