Edukacja jest nieodłącznym elementem pracy marketera. Większość z nas korzystała bądź korzysta z darmowych źródeł: forów dyskusyjnych, eksperymentów z darmowym ruchem czy blogów innych specjalistów. Kiedy jednak chcemy nadać swojej karierze tempa, możemy postawić zdecydowany krok i wybrać się na szkolenie. Dowiedz się jakie szkolenie e-commerce po Polsku będzie najlepsze.
Na skróty
Jak wybrać szkolenie? Kilka zasad
Zanim weźmiesz udział w jakimkolwiek szkoleniu marketingowym czy e-commerce, pamiętaj, aby nie było to wyłącznie zwykłe teoretyzowanie, z którego wrócisz i uznasz, że znajdujesz się w tym samym miejscu. Poszukaj opinii i porozmawiaj z uczestnikami, którzy mieli już do czynienia z wybranym szkoleniem. Działania w digitalu w 90% oparte są o wiedzę praktyczną.
Duża część szkoleń składa się wyłącznie z podstawowych modułów, które tak naprawdę powierzchownie omawiają wybrane zagadnienie. Tak jak cały świat reklamy, dobre szkolenie marketingowe powinno być wymagające. Powinno uwzględniać techniczne aspekty pracy i wnikliwie odpowiadać o rzadziej poruszanych kwestiach. Nie każdy powinien uczyć się tego samego. Ważne jest to, aby podejście prowadzących było indywidualne. Jeśli chcesz zdobyć pracę na stanowisku związanym z marketingiem to powinieneś nauczyć się praktycznego wykorzystania zaawansowanych narzędzi i poznać nowoczesne strategie. Dobry szkoleniowiec będzie dzielił się swoim doświadczeniem oraz pokazywał co zrobić na realnym przykładzie.
Spójrz na opinię. W marketingu optymalnie by było, gdyby sprawdzanie renomy stało się Twoim nawykiem. Chcąc wziąć udział w szkoleniu marketingowym powinieneś patrzeć na to, jak reklamuje się sam szkoleniowiec. Inwestujesz swój cenny czas i pieniądze, więc sprawdzaj zarówno publiczne, jak i prywatne profile w mediach społecznościowych. Przejrzyj recenzje z Facebooka, na stronach internetowych czy osobiste relacje użytkowników np. na Instagramie czy YouTube. O merytorykę możesz też wypytać znajomych czy osoby z pracy.
Pamiętaj o sposobie uczenia. Każdy wiedzę przyswaja w nieco inny sposób. Postaw siebie w centrum uwagi i sprawdź w jakiej formie będzie odbywać się całe przedsięwzięcie. Aby mieć pewność możemy skorzystać z sesji demo, aczkolwiek nie wszyscy dają taką możliwość. Unikaj fiksacji na latach doświadczenia. Czasem specjalista, który ma 4 lata doświadczenia, nauczy Cię lepiej niż ktoś, kto pracuje już 10 lat. Najważniejsze są kompetencje i przyjęta technika nauczania.
Jak wybrać szkolenie? Weź pod uwagę cenę i czas trwania szkolenia. Bardziej złożone warsztaty będą trwały kilka dni. Wówczas mogą kosztować nawet kilka tysięcy złotych, ale z reguły będą wysoce spersonalizowane. Będziesz mieć szansę na uzyskanie odpowiedzi na dziesiątki nurtujących Cię pytań. Tańsze szkolenia dostępne w cenie kilkuset złotych to najczęściej kursy online złożone z materiałów wideo. Jeśli dopiero zaczynasz, najpewniej wystarczą darmowe kursy dostępne publicznie w internecie.
Jakie szkolenie e-commerce? Płatne czy darmowe?
Na początek szkolenia darmowe. Przy rozwijaniu własnego sklepu przyda się solidna dawka wiedzy z dziedziny marketingu. Obok wiedzy technicznej i pieniędzy to właściwie jedyne, czego będziemy potrzebowali, aby odnieść sukces.
Za darmo możemy szkolić się w zakresie Google Ads, Analytics, AdMob, Marketing Platform, a nawet YouTube. Wystarczy, że zajrzymy do Academy for Ads i dołączymy do jednego z kilkunastu dostępnych kursów. Bardziej ogólną propozycją są Internetowe Rewolucje od Google, które wyjaśniają wszystko od SEO, przez kampanie mailingowe, po kompleksowy content marketing.
Jeśli nie mamy nic przeciwko temu, aby uczyć się od razu w języku angielskim to warto sprawdzić usługę HubSpot Academy. Za darmo otrzymamy dostęp do bazy wiedzy z obszaru marketingu internetowego inbound oraz projektowania stron www.
Płatne szkolenia z marketingu po Polsku
Co dla bardziej zaawansowanych? Oczywiście szkolenia płatne. Największą popularnością w Polsce cieszą się warsztaty organizowane przez sprawny.marketing. Odbywają się na konferencjach w największych miastach Polski i są prowadzone przez wieloletnich ekspertów. Dzięki tym szkoleniom możemy pozyskać wiedzę praktycznie z każdej dziedziny, która pomoże nam w rozwoju e-commerce: od copywritingu, przez optymalizację konwersji, marketing w mediach społecznościowych, po tworzenie strategii cenowych i integrację sprzedaży z marketingiem. Trzeba jednak przyznać, że nie są najtańsze.
Jakie szkolenie ecommerce będzie najlepsze? Jak najbardziej zindywidualizowane. Poszukuj takiej oferty, gdzie na początku przeprowadzony zostanie wywiad telefoniczny pozwalający określić stan Twojej wiedzy. Jeśli masz już jakiś staż w branży sklepów internetowych to możesz postawić na szkolenie agencji marketingowej, która pomoże Ci odnaleźć się w nowoczesnych narzędziach marketingowych i lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Pamiętaj o wcześniej wspomnianych zasadach. Dobre szkolenia zaczynają się od ceny kilkuset złotych, ale są tego warte, bo w ciągu jednego dnia można przyswoić mnóstwo praktycznych informacji.