Książki o marketingu mają ogromną wartość. Aktualnie na rynku znajduje się wiele interesujących pozycji. Przedstawiamy kilka z nich - to doskonałe źródła wiedzy, przygotowane przez doświadczonych ekspertów w swoim fachu. Nie wszystkie informacje na temat marketingu znajdziesz w internecie – po specjalistyczną wiedzę należy sięgnąć nieco głębiej!
Na skróty
Książki o marketingu dla początkujących
Co sprawia, że książki o marketingu są tak chętnie wybierane? To przede wszystkim ich merytoryczna wartość oraz przydatność w praktyce. Nie ważne co dokładnie robisz i na jakim stanowisku pracujesz. Po książki o marketingu sięgają chętnie przedsiębiorcy, specjaliści na różnych stanowiskach, kierownicy, a nawet osoby w żaden sposób niezwiązane z reklamą, które są po prostu ciekawe!
”Wyznania człowieka reklamy”
David Ogilvy, działający w marketingu online, swoje doświadczenia przelał na papier tworząc dzieło “Wyznania człowieka reklamy”. To propozycja idealna dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w tej branży. Jest lekka i przyjemna. Powinna zachęcić do siebie osoby, które ogólnie niechętnie podchodzą do czytania książek. Poznasz ciekawe historie, wspomnienia, a także anegdoty. To świat marketingu online od podszewki.
“Biblia copywritingu”
A teraz coś z naszego kraju. Dariusz Puzyrkiewicz tworzy teksty reklamowe od ponad dekady. Wiedzą i umiejętnościami dzieli się w książce “Biblia Copywritingu”. Lektura przyda się osobom, które muszą kreatywnie podchodzić do swojej pracy, na przykład kreując różnego rodzaju treści. Książka zainteresuje Cię, jeżeli chcesz nauczyć się czegoś na temat marketingu online, poznasz także język korzyści, sposoby naturalnej perswazji oraz problemy dotyczące komunikowania się z potencjalnymi klientami. Jak sama nazwa wskazuje, lektura powstała z myślą o copywriterach oraz specjalistach od contentu. Dzięki niej nauka marketingu internetowego staje się znacznie przyjemniejsza.
Jeżeli interesuje Cię marketing online, książka “Skuszeni” musi trafić na Twoją półkę. Lektura podpowie Ci, w jaki sposób przygotowywać produkty, aby wygenerować nawyk konsumencki. Wszystkie informacje przedstawione są w sposób niezwykle przystępnym, co ułatwi czytanie osobom początkującym. Książka o marketingu“Skuszeni” zostanie także doceniona przez doświadczonych specjalistów od reklamy. Za przygotowanie lektury odpowiadają Ryan Hoover oraz Eyal Nir.
Książki o marketingu dla zaawansowanych
Jeżeli książki o marketingu nie są dla Ciebie niczym nowym i masz ich już kilka w swoim domu, czas na nowe, nieco bardziej zaawansowane lektury. Przygotowaliśmy kolejne zestawienie, które powinno Cię zaintrygować. Warto dodać, że pozycje skierowane do osób doświadczonych, bardzo często łączą informacje o marketingu online z marketingiem tradycyjnym. Poznaj kilka z nich!
“Marketing 4.0”
Philip Kotler to niedościgniony pionier świata reklamy, które regularnie wykłada na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych. Był świadkiem rozwoju reklamy tradycyjnej, a teraz stał się częścią świata cyfrowego, a swoje przemyślenia zebrał w książce “Marketing 4.0”. Lektura omawia podejście współczesnego konsumenta do produktu. Czytelnicy zapoznają się także z różnymi formami łączenia marketingu online z modelem tradycyjnym, co pomaga budować świadomość marki oraz zaangażowanie. To nowe spojrzenie na świat reklamy, pozwalające dopasować się przedsiębiorcom do nowych zasad gry na rynku. Idealne rozwiązanie do nauki marketingu internetowego.
“To jest marketing”
Propozycja dla doświadczonych marketerów, którzy chcą jeszcze bardziej szlifować swoje umiejętności. Szukasz czegoś takiego? Proszę bardzo! Lektura “To jest marketing” autorstwa Godina Seth czeka na Ciebie. Dzięki niej nauczysz się budować filary zaufania z konsumentami, dowiesz się, jak zmieniać narrację zależnie od sytuacji, a także zdobędziesz umiejętność budowania napięcia poprzez tworzenie treści. Marketing online stoi przed Tobą otworem, wystarczy sięgnąć po odpowiednią książkę, aby wiedzieć, jak tworzyć reklamy i komunikować się z odbiorcami świata cyfrowego.
Interesuje Cię nauka marketingu internetowego, ale chcesz prostych i przystępnych rozwiązań? Propozycja autora McMurtry Jeanette powinna Ci się spodobać. To lektura “Marketing dla bystrzaków”, która powstała z myślą o osobach doświadczonych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgali po nią amatorzy świata reklamy. Korzystając z tej książki, dowiesz się, w jaki sposób wykorzystywać różne narzędzia internetowe, budując przy tym świadomość swojej marki. Dodatkowo nauczysz się personalizować oferty według wymagań konsumentów.
Nauka marketingu internetowego z książek
Niektóre osoby uważają, że efektywna nauka marketingu internetowego płynie tylko ze starannie prowadzonych blogów, webinarów oraz szkoleń. To nieprawda. Nie ma nic lepszego, niż dobrze napisana książka, szczególnie przez renomowanego autora, posiadającego bagaż doświadczeń w marketingu online. Kolekcjonuj lektury i regularnie do nich wracaj, aby umacniać nabytą wiedzę. Dobrym rozwiązaniem jest także przygotowanie własnego notesu, w którym będą znajdować się najważniejsze notatki. Korzystanie z nich genialnie sprawdza się podczas pracy, gdy musisz wykazać się kreatywnością oraz pomysłowością. Nauka marketingu internetowego to czysta przyjemność, wystarczy sięgać po sprawdzone książki, które zainteresują Cię już od pierwszej strony.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.