Znacznik title w HTML a SEO strony internetowej
5 min
5 min
Na skróty
Jak pozycjonować stronę internetową, żeby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty? Na pewno należy zadbać o optymalizację treści, techniczne SEO oraz link building. Jednak czy zwracasz uwagę na fundamentalny element pozycjonowania, jakim jest meta title? Być może to właśnie nieprawidłowości w sektorze tagów hamują Twój biznes przed osiągnięciem satysfakcjonujących wyników w Google! Jeżeli masz takie wątpliwości – koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Meta title (znacznik tytułowy) jest elementem HTML określającym tytuł strony internetowej. Wyświetla się jako nagłówek w wynikach wyszukiwania oraz w nagłówku karty przeglądarki.
Zdj 1. Wygląd znacznika title HTML.
Źródło: Google.
Meta title (również nagłówek H1 w tekście) to jeden z najważniejszych elementów pod kątem SEO. Kategoryzuje stronę z perspektywy danego słowa kluczowego, dzięki czemu roboty Google (tzw. crawlery) wiedzą, którą frazę potraktować jako priorytetową. Warto również wspomnieć, iż meta title wpływa na to, jak strona jest indeksowana oraz wyświetlana w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony internetowej pod kątem meta title może pomóc w zwiększeniu ruchu. Dzięki temu Twój serwis zarankuje wysoko w wynikach wyszukiwania.
Zobacz: Najlepsze hasła reklamowe — lista i przykłady
Meta title to kluczowy czynnik pod kątem realizacji strategii SXO z kilku powodów:
Warto również wspomnieć, iż meta title pomaga w budowaniu wizerunku marki, ponieważ może zostać wykorzystany do umieszczenia nazwy firmy lub produktu w tytule strony. Zadbaj, aby meta title zawierał odpowiednie elementy brandingowe, które pomogą w rozpoznaniu marki. Dla przykładu: Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) – Semcore.
Zdj 2. Kluczowy element title HTML – element brandingowy.
Źródło: Google.
Aby napisać skuteczny znacznik tilte, który przyciągnie uwagę użytkowników i pomoże w pozycjonowaniu strony:
Meta title powinien zawierać ważne słowa kluczowe, które opisują temat strony. Frazy muszą zostać prawidłowo dopasowane do zawartości serwisu, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć jego znaczenie. To także informacja dla użytkowników zachęcająca do wejścia na daną podstronę lub skorzystania z propozycji konkurencji.
Zobacz: Kilku użytkowników w Google Analytics – jak utworzyć?
Meta title powinien mieć maksymalnie około 60-70 znaków. Zadbaj o to, żeby był zwięzły, a jednocześnie trafnie opisywał treść Twojej strony.
Meta title powinien być atrakcyjny i przyciągać uwagę użytkowników, ponieważ wysoki wskaźnik klikalności (CTR) wpływa na pozycję strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Umieść w meta title jasny i atrakcyjny opis treści serwisu, który zachęci użytkowników do kliknięcia. Dla przykładu:
Warto dodatkowo posłużyć się zwrotami typu: “Kliknij tutaj”, “Kup teraz”, “Weź udział”.
Każda strona powinna mieć unikalny meta title (head tag), który dokładnie opisuje zawartość strony. Wysoka jakość meta title pomaga uniknąć problemów z duplikacją treści. Jeżeli dysponujesz sklepem internetowym z setkami lub nawet tysiącami podstron, zdecyduj się na wdrożenie automatyzacji meta tagów (np. za pomocą Yoast SEO). Wówczas nie będziesz musiał tworzyć znacznika title dla każdej podstrony.
Znacznik title powinien przekonać potencjalnego klienta do zapoznania się z treścią Twojej witryny. Być wstępem do zapoznania się z danym serwisem. Dobrym przykładem tagu title, który wyświetla się jako tytuł witryny Semcore.
Zdj 3. Poprawnie stworzony znacznik HTML title.
Źródło: Google.
Chwytliwy, łatwy do zapamiętania, przedstawiający profil danej działalności – tak właśnie powinien wyglądać tag title.
Tag tytułowy (meta title) wpływa na SEO w znaczącym stopniu. Odpowiada również za wrażenia konsumentów związane z Twoim serwisem. Jeżeli natomiast chodzi o meta description (czyli opis witryny), ma on bardzo niewielkie znaczenie w przypadku pozycjonowania.
W celu weryfikacji wdrożenia znacznika title pod kątem SEO należy przeprowadzić audyt SEO witryny. Dzięki analizie audytorskiej można dowiedzieć się, w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Oprócz poprawności wdrożenia meta title, weryfikowane są również pozostałe elementy tj.:
Obecnie stronę należy optymalizować nie tylko pod SEO, ale także UX. Kompleksowe podejście SXO pozwala wypracować przewagę konkurencyjną zdecydowanie szybciej, co wpłynie na maksymalizację zysków przedsiębiorstwa w krótszej perspektywie.
Semcore – doświadczona agencja SEO zajmuje się pozycjonowaniem od ponad 10 lat. Współpracowaliśmy z tysiącami wymagającymi klientów z całego świata i zawsze zwracamy szczególną uwagę na meta title, czyli praktycznie najważniejszy element rankingowy. To właśnie tag tytułowy informuje roboty Google o treści serwisu, przyspieszając indeksowanie oraz wpływa na to, w jaki sposób jest wyświetlana w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.
Zobacz: Mobile SEO — optymalizacja pod urządzenia mobilne
Optymalizacja meta title pomaga zwiększyć ruch organiczny na Twojej stronie internetowej, popularyzuje proponowaną ofertę oraz skutkuje maksymalizacją zysków Twojego przedsiębiorstwa. To pierwszy element, który widzi użytkownik podczas styczności z wynikami wyszukiwania, dlatego powinien być perswazyjny, zwięzły i jasno komunikować o treści danej podstrony.
Jeżeli chcesz zweryfikować techniczne elementy w swoim serwisie oraz poprawność strony pod kątem SXO (SEO + UX), koniecznie skorzystaj z darmowego audytu SEO! Specjaliści Semcore pozostają do Twojej dyspozycji!
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat meta title.
Meta title powinien zawierać maksymalnie 60-70 znaków ze spacjami (zzs). Warto, żeby tag tytułowy był zwięzły, a jednocześnie opisywał treść strony i zawierał ważne frazy kluczowe pod kątem sprzedażowym dla Twojego biznesu.
Meta title to jeden z kluczowych elementów rankingowych wpływających na pozycjonowanie strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Zawiera istotne frazy kluczowe pod kątem SEO oraz zachęca użytkowników do kliknięcia, co również ma istotny wpływ w finalnym wartościowaniu serwisu przez roboty Google (tzw. crawlery).