Reklama Google – jak ją tworzyć?
4 min
4 min
Na skróty
Reklamy Google umożliwiają zwiększenie widoczności, promowanie produktów i usług, ale jednocześnie możliwe jest łatwe weryfikowanie skuteczności działań reklamowych. Płacisz tylko za efekt, czyli kliknięcia oraz efekty. Reklamy Google są jednym z najbardziej wartościowych (tuż obok SEO) sposobów na skuteczny marketing online. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób tworzyć reklamy Google, to przeczytaj ten tekst.
Są trzy podstawowe rodzaje reklam Google Ads: graficzna, tekstowa oraz video. Te trzy typy można jak najbardziej stosować wymiennie i korzystać z nich w zależności od miejsca publikacji. Warto jednak przed wyborem wziąć pod uwagę wszystkie opcje, jakie umożliwia reklama Google. Oto one.
To jeden z najczęściej wybieranych rodzajów kampanii reklamowych Google Ads. Komunikaty wyświetlają się w formie promowanych wyników nad lub pod organicznymi wynikami – są oznaczone jako reklama. Ich ułożenie może być także obok wyników organicznych w Google Play. Pojawiają się tylko użytkownikom, którzy wyszukują konkretną frazę (wskazaną przez Ciebie podczas konfiguracji), a więc są idealnie dostosowane do potrzeb użytkowników. Ponadto Twoje reklamy będą wyświetlane na stronach partnerów Google, które odwiedzane są przez użytkowników. Do nich należy YouTube, ale także różnorodne blogi czy witryny będące w programie reklamowym Google. Możesz zdecydować się na reklamy złożone z samego tekstu, ale też na wideo czy dynamiczne.
To rodzaj, który pozwala na osiąganie wysokich sprzedaży. Reklamy będą posiadały oddzielny budżet na komunikaty w wynikach wyszukiwania i na sieć reklamową. Dzięki temu możesz skutecznie śledzić efektywność tych komunikatów, zmieniać konfigurację czy manipulować budżetem. Google pokaże Ci jaką konwersję generują te reklamy. Warto zdecydować się na reklamy elastyczne – Ty podajesz nagłówki, zdjęcia, linki, a Google automatycznie tworzy reklamę w taki sposób, aby dopasować komunikat do witryny na której się wyświetli.
Reklamy displayowe są dopasowane do różnych witryn, ale też urządzeń. Możesz typować grupy odbiorców dla Twoich przekazów reklamowych, dzięki czemu dotrzesz do osób realnie zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami. Reklamy displayowe umożliwiają automatyzację wielu elementów: stawek, wyglądu reklamy czy nawet odbiorców (na podstawie danych). Możesz wybierać spośród wielu form: reklamy elastycznej, w poczcie Gmail, angażującej, a także ułożone i skonstruowane przez Ciebie reklamy graficzne.
Kampanie produktowe zostały stworzone z myślą o właścicielach sklepów internetowych lub lokalnych. Dzięki nim możesz wypromować konkretne produkty z Twojego asortymentu. Wystarczy, że stworzysz plik produktowy w Merchant Center – z danymi dotyczącymi sprzedawanych przez Ciebie produktów, a następnie wybierzesz reklamę produktową w Google Ads. Reklamy produktowe mogą wyświetlać się w różnych miejscach, będą posiadały nie tylko zdjęcie przedmiotu, ale też jego cenę. Możesz dopasować frazy kluczowe, jakie będą powiązane z wyświetlanymi się reklamami, ważne jest jednak to, że przedstawianie kampanii produktowej polega na opisanych przez Ciebie atrybutów. Reklamy produktowe umożliwiają również śledzenie szczegółowych statystyk. Komunikaty reklamowe będą pojawiały się w wyszukiwarce Google, zakładce zakupy, na stronach partnerów Google i w sieci reklamowej Google.
Kampanie wideo umożliwiają promowanie Twojej marki poprzez filmiki na YouTube. Twoi potencjalni klienci mogą dostrzec markę podczas oglądania ulubionych vlogerów. Możesz zdecydować się na różne typy reklam:
· In-Stream możliwe do pominięcia
· In -Stream niemożliwe do pominięcia
· Wideo Discovery
· Out-Stream
· Bumpery reklamowe
Kampanie In-Stream to reklamy, które wyświetlają się przed filmami, w trakcie ich trwania – jako przerywnik albo po nich. Możesz wybrać takie, których użytkownik nie może pominąć, ale też te, które po 5 sekundach są możliwe do pominięcia. Discovery są publikowane wyłącznie na serwisie YouTube. Out-Stream pojawiają się na różnych witrynach, ale wyłącznie użytkownikom urządzeń mobilnych (telefon, tablet). Wyświetlają się one na stronach partnerów Google. Bumpery reklamowe to krótkie przekazy marketingowe, których czas trwania wynosi maksymalnie 6 sekund i nie można ich pominąć.
Jeśli posiadasz aplikację i zamierzasz promować ją wśród użytkowników internetu, to decyzja o kampanii promującej będzie dobrą decyzją. Możesz łączyć różne rodzaje reklam, aby zwiększać świadomość istnienia swojej aplikacji, a zarazem budować jej popularność.
Przeczytaj także: Agencja reklamowa
Budżet reklamy Google z łatwością dostosujesz do swoich możliwości. To duża zaleta – w każdej chwili możesz manipulować kosztami reklamy. Możesz zdecydować się na trzy podstawowe opcje. Pierwsza z nich to stawki domyślne – są ona dopasowywane według domyślnych ustawień i rozliczane według Twojego maksymalnego budżetu. Stawki niestandardowe polegają na konfigurowaniu stawki dla konkretnej metody przekierowania. Możesz zdecydować się również na dostosowywanie stawek, czyli samodzielne ustawianie kosztów za kliknięcie w reklamę.
Google Ads to reklamy, które dostosowują się do różnego rodzaju witryn, ale również urządzeń. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że reklamy Twojej firmy czy produktów będą wyglądały doskonale na telefonach, tabletach czy komputerach. Nie musisz się martwić o dostosowywanie ich samodzielnie. Warto jednak zadbać o to, aby Twoja strona była dostosowana do urządzeń o różnej wielkości ekranu. Jeśli użytkownik korzystający z telefonu wejdzie w reklamę Google Ads i przeniesie go do Twojej witryny, niedostosowanej do urządzeń mobilnych – nie skorzysta z oferty.
W jaki sposób rozwinąć kampanie w Google Ads? Możesz wybrać dynamiczne reklamy, które będą tworzyły się na bazie pliku z informacjami i danymi. Wybierasz format reklamy, dodajesz wyrażenia i frazy, tekst reklamy oraz to, gdzie będzie kierowany użytkownik. Spośród dodatkowych opcji zdecydujesz się na zachęcenie pobrania aplikacji, dodania zegara odliczającego czas trwania promocji, ale skonstruujesz również skuteczną reklamę remarketingową. Możliwości jest mnóstwo! Najpierw jednak opanuj podstawową konfigurację, przetestuj rodzaje kampanii, testuj ich skuteczność, a potem dowiaduj się więcej oraz udoskonalaj!