SEO – jak je optymalizować?
3 min
3 min
Na skróty
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe wyłącznie dzięki prawidłowej optymalizacji SEO witryny. W tym celu należy uwzględnić konkretne słowa kluczowe, na które chcemy być widoczni, stworzyć wartościowe i merytoryczne treści, a dodatkowo poprawić meta tagi oraz zadbać o techniczne aspekty strony tj. jej wydajność czy responsywność. Na koniec warto również wykonać profesjonalny audyt SEO w celu weryfikacji poprawności zaimplementowanych elementów. W dzisiejszym artykule przedstawimy, jak optymalizować SEO! Zapraszamy do lektury.
Zanim przejdziemy do meritum tego wpisu, wyjaśnimy, na czym dokładnie polega optymalizacja strony pod SEO. Otóż proces ten obejmuje oczywiście działania poprawiające wartość strony z punktu widzenia robotów Google, natomiast na pozycjonowanie wpływ mają również aspekty polepszające wrażenia użytkowników.
Nie są to wyłącznie elementy typowo techniczne (np. przekierowania, pliki robots.txt oraz sitemap.xml), ale również te, które ułatwiają poruszanie się po stronie i wpływają na rzeczywiste decyzje zakupowe (czyli przykładowo odpowiednie ustawienie przycisków CTA, poprawa wydajności oraz responsywności witryny).
Jak wiemy, dzisiejsze SEO to SXO, dlatego poniżej przedstawiamy, jak optymalizować SEO, ale bardziej nowocześnie – czyli z uwagą nie tylko na aspekty wartościujące witrynę z punktu widzenia robotów, ale także potencjalnych klientów.
Dobierając słowa kluczowe warto skorzystać z narzędzia Google Keywords Planner. Rekomendujemy pozycjonować się na frazy dwu- lub trzywyrazowe, a dodatkowo uwzględnić słowa z „długiego ogona” (tzw. long tail keywords). Z doświadczenia możemy stwierdzić, że najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe wymagają często sporego budżetu i ciężko się je pozycjonuje.
Znacznie bardziej opłacalne na początek będą średnio popularne wyrażenia lub frazy – dzięki nim przekonamy się co do skuteczności pozycjonowania i będziemy mogli w przyszłości „robić” SEO na konkurencyjne wyrażenia.
Tworzenie wartościowego i merytorycznego contentu to jeden z kluczowych elementów, jeśli chodzi o optymalizację strony pod SEO. W tym celu należy zadbać o prawidłową optymalizację nagłówków (Hx), a także rozbudowanie tekstów o treści, wylistowania, wypunktowania oraz tabelki. Rekomendujemy również wzbogacić artykuły blogowe o grafiki lub fotografie, odpowiednio je podpisując.
Rekonstrukcja lub dodanie meta tagów poprawia pozycję strony w wyszukiwarkach (meta title) oraz informuje użytkowników o treści, która się na niej znajduje (meta description). Tag tytułowy powinien mieć maksymalnie 70 znaków ze spacjami, natomiast tag odpowiadający za wstępny opis witryny ok. 155 liter.
Optymalizacja techniczna witryny to jak już wcześniej wspomnieliśmy m.in. wdrożenie odpowiednich przekierowań (np. 301/301), edycja mapy strony (sitemap.xml) oraz pliku robots.txt. Warto jednak uwzględnić dodatkowo aspekt UX, poprawiając kod HTML i CSS witryny pozwalający przyspieszyć stronę, a także dostosować ją do urządzeń mobilnych, czy też wgrać certyfikat SSL.
Optymalizując witrynę pod SEO, polecamy odpowiednio dostosować przycisk Call to Action, aby poprawić konwersję zakupową. Skuteczność wdrożonych rozwiązań usprawniających aspekt CRO (z ang. Conversion Rate Optimization) warto sprawdzać testami A/B.
Po zadbaniu o większość elementów usprawniających optymalizację strony należy zrobić audyt SEO na własną rękę lub zlecić go wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Dzięki temu rozwiązaniu zweryfikujesz, czy dokonałeś odpowiednich zmian w witrynie. Korzystając z usług profesjonalistów, otrzymasz wykaz mocnych i słabych stron witryny, którzy dodatkowo podpowiedzą, co warto poprawić.
W dzisiejszym artykule odpowiedzieliśmy kompleksowo na pytanie pt.: „Jak optymalizować SEO?”. Od teraz wiesz, że warto zwrócić uwagę nie tylko na wartość strony z punktu widzenia robotów Google, ale również potencjalnych klientów. Pamiętaj także, aby każdorazowo po implementacji konkretnych zmian wykonać audyt SEO lub zlecić go wyspecjalizowanej firmie – w celu upewnienia się, że zrobiłeś wszystko poprawnie.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce optymalizacji SEO.
Czas trwania optymalizacji strony pod SEO jest uzależniony od wielkości serwisu (chodzi głównie o liczbę podstron) oraz dodatkowych zmian, które chce wprowadzić klient. Bazując na naszych doświadczeniach, możemy stwierdzić, że wstępne wdrożenie poprawek technicznych (poparte również audytem SEO) trwa od 7 do 14 dni roboczych.
Profesjonalna optymalizacja strony pod SEO jest wpisana zazwyczaj w usługi abonamentowe dot. pozycjonowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie w Semcore – napisz do nas maila na kontakt@semcore.pl.