Dynamiczna kampania DSA w Google Ads. DSA krok po kroku
4 min
4 min
Na skróty
Kampania DSA jest kolejnym sposobem umożliwiającym dotarcie do potencjalnych klientów. Tym razem developerzy firmy Google postanowili odejść od personalizacji reklamy na podstawie słów kluczowych, biorąc „na warsztat” dopasowania podstron. W dzisiejszym artykule podpowiemy, czym właściwie jest kampania DSA, jakimi zaletami się wyróżnia oraz jak ją utworzyć w 3 prostych krokach.
Kampania DSA (ang. Dynamic Search Ads) to inaczej dynamiczna reklama w wyszukiwarce. Jej głównym założeniem jest wyświetlenie potencjalnemu klientowi odpowiedniej treści reklamy dopasowanej do konkretnej podstrony znajdującej się w Twoim serwisie. Może to być np. podstrona z rowerami wodnymi, a także wszelkie adresy URL dotyczące produktów i usług.
Skonfigurowanie kampanii przez specjalistów z Semcore zajmuje mniej więcej kilkadziesiąt minut. Dodatkowo trzeba doliczyć czas na dopisanie tekstu reklamy. W konsekwencji cały proces nie zajmuje więcej niż 3 roboczogodziny.
Kampanie DSA są bardzo dobre, ale nie idealne. Wynika to z prostego powodu – nie mamy całkowitej kontroli nad tym, na jakie dokładnie hasła wyświetlają się użytkownikom (dlatego rekomendujemy stosować wykluczenia i regularnie monitorować wyszukiwane frazy). Warto również wspomnieć, iż nagłówki reklamy generowane są automatycznie, przez co nie wiemy, czy tekst reklamowy zostanie precyzyjnie dopasowany do preferencji potencjalnych klientów.
Kampania DSA wyróżnia się licznymi zaletami, m.in.:
Kampania DSA sprawdzi się w niemal każdej branży. Główną grupą docelową, która skorzysta na reklamie tego typu, są natomiast właściciele sklepów internetowych e-commerce ze sporą liczbą produktów, a co za tym idzie – treści oraz podstron (zazwyczaj powyżej kilkuset podstron). Dzięki temu mogą oni wyświetlać reklamy bez konieczności dopasowywania wszystkich wyszukiwanych haseł.
Dlaczego kampania DSA jest dobrą alternatywą dla standardowej reklamy? Ponieważ nie trzeba tracić czasu na określanie słów kluczowych – w przypadku rozbudowanych e-commerce może być nawet kilkaset fraz, których dobór okazuje się często bardzo czasochłonny.
Nie wiesz, jak utworzyć kampanię DSA? Wystarczy, że wykonasz 3 proste kroki, które omawiamy poniżej:
Finalny wybór zależy od Twoich preferencji. Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy wybrać opcję pt.: „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”.
Nie masz zbyt wielu opcji. Jeśli chcesz utworzyć kampanię DSA, powinieneś wybrać „Sieć wyszukiwania”.
Po zakończeniu konfiguracji podstawowych parametrów należy skupić się na optymalizacji tzw. dynamicznych celów. Jakie są możliwości?
W zależności od naszych założeń możemy wybrać strony dopasowane do tematyki (opcja: „Zalecane kategorie”), kilka witryn odsyłających potencjalnych klientów na podstawie adresu i zawartości (opcja: „Konkretne witryny”) lub sprawić, że reklamy będą odsyłały do wszystkich dostępnych stron (opcja: „Wszystkie strony internetowe”).
Kampania DSA powinna zawierać dodatkowo wykluczenia – jeśli w naszym serwisie istnieją podstrony, na które nie chcemy, żeby użytkownicy byli kierowani. Jeśli chodzi o model rozliczeń – użytkownicy płacą za jednorazowe kliknięcie w modelu PPC (ang. Pay Per Click).
Konfiguracja kampanii DSA jest stosunkowo prostym zadaniem. Warto jednak skupić się przede wszystkim na optymalizacji dynamicznych celów oraz zastosowaniu odpowiednich wykluczeń. Taka forma promocji jest dobrą alternatywą dla standardowych reklam Google Ads z wykorzystaniem słów kluczowych. To również doskonały dodatek do pozycjonowania SEO lub kompleksowych działań SXO ukierunkowanych nie tylko na roboty Google (tzw. crawlery), ale także na maksymalizację konwersji zakupowej przez potencjalnych klientów.
Skonfigurowanie kampanii przez specjalistów z Semcore zajmuje mniej więcej kilkadziesiąt minut. Dodatkowo trzeba doliczyć czas na dopisanie treści reklamowych. W konsekwencji cały proces nie zajmuje więcej niż 3 roboczogodziny.
Kampanie DSA są bardzo dobre, ale nie idealne. Wynika to z prostego powodu – nie mamy całkowitej kontroli nad tym, na jakie dokładnie hasła wyświetlają się użytkownikom (dlatego rekomendujemy stosować wykluczenia i regularnie monitorować wyszukiwane frazy). Warto również wspomnieć, iż nagłówki generowane są automatycznie, przez co nie wiemy, czy tekst reklamowy zostanie precyzyjnie dopasowany do preferencji potencjalnych klientów.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.