Na skróty
Kim jest ambasador marki? Jak uzyskać taki tytuł i czy w ogóle warto? Okazuje się, że coraz więcej klientów oraz influencerów używa tego określenia. Dowiedz się, co dokładnie oznacza.
Ambasador marki to osoba formalnie rozpoznawana przez markę jako przedstawiciel i pomagający w jej rozpowszechnianiu. Ambasador marki kocha produkt, używa go, popiera go w sposób organiczny i jest nagradzany za takie wsparcie. Ambasadorami marki mogą być influencerzy oraz klienci. To osoby, które promują brand, a także oferowane produkty bądź usługi, a w zamian są nagradzane za wsparcie.
Influencerzy otrzymują wynagrodzenie za rozpowszechnianie przekazu marki. Często influencerami są celebrytki, które nie są użytkownikami polecanego przez nich produktu. Dlatego konsumenci często postrzegają influencerów jako nieautentycznych. Założenie to wynika przede wszystkim z tego, że ambasadorzy marek celebrytów często kierują się transakcjami. Na przykład ambasador Samsunga używał iPhone’a X zamiast Samsunga. Ta sytuacja pokazała, że ambasador nie był prawdziwym orędownikiem marki Samsung.
Ambasadorzy w postaci klientów decydują się na rozpowszechnianie przekazu marki, ponieważ już ją pokochali. Ambasadorzy tacy docierają do małych odbiorców, ale są bardzo autentyczni, ponieważ są „prawdziwymi ludźmi” z prawdziwymi problemami. Są autentyczni i pomagają promować markę i zwiększać wskaźnik zaangażowania. Marki mogą z nimi współpracować na różne sposoby, w celu realizacji szerokiego zakresu zadań.
Ambasadorzy marki mogą pomóc podnieść markę na wiele sposobów. Obejmuje to tworzenie autentycznych, kontekstowych treści rzeczywistych użytkowników poprzez podejmowanie zadań, takich jak wpisy na blogach, referencje fotograficzne i wideo oraz inne ważne zadania.
Opinie ambasadorów są bezstronne, co czyni je cennymi. Są przydatne, ponieważ konsumenci wiedzą, że te referencje nie są płatnymi treściami. Klienci wyrażają prawdziwe emocje, co niesie ze sobą pozytywne korzyści dla marki. Na przykład witryna przygotowująca do pracy zwiększyła współczynniki konwersji o 34%, umieszczając przypisane referencje na górze stron swoich produktów.
Ambasadorzy mogą również brać udział w forach z opiniami klientów. Potencjalni klienci ufają innym klientom bardziej niż reklamom lub marketingowi, dlatego recenzje online mogą odgrywać dużą rolę w podejmowaniu decyzji przez potencjalnego klienta. Recenzje pomagają firmom przekazywać informacje, które konsument może chcieć wiedzieć, co z kolei zwiększa współczynniki konwersji marki.
Przeczytaj także: SXO oraz SEO
Wizualizacje pomagają konsumentom zapamiętać Twoją markę. Pozwalają osobom o małej koncentracji uwagi na łatwe przetwarzanie zalet produktu lub firmy. Prowadzi to do zwiększonego zaangażowania, co zostało podkreślone w raporcie, w którym stwierdzono, że treści generowane przez użytkowników przedstawiające markę spowodowały 6,9 razy większe zaangażowanie niż treści generowane przez markę na Facebooku. Wzmacnia to wartość zaangażowania ambasadora i produkcji wizualnej.
Ambasadorzy również mogą tworzyć odpowiedniej jakości treści. Pozyskiwanie zdjęć produktów od klientów ma wiele zalet. Zdjęcie może przedstawiać produkt w widoku 360 stopni lub przedstawiać produkt stylizowany na różne sposoby. Jedną z głównych korzyści związanych z ambasadorami jest stworzenie bardziej przystępnej strony dla konsumenta.
Rekomendacje wideo to kolejny sposób, w jaki ambasadorzy mogą się zaangażować. Chociaż filmy są przydatne na stronach produktów, są również ważne do wykorzystania w mediach społecznościowych. Filmy prezentują dużą ilość informacji w atrakcyjny wizualnie sposób. Dają również ambasadorom marki szansę podzielenia się swoimi szczerymi uczuciami.
Ciekawym przykładem treści wideo jest unboxing. W tych filmach ambasadorzy marki otwierają produkty i natychmiast dzielą się swoimi przemyśleniami. Niektórzy mogą zapytać jaki jest sens tego typu filmów?
Nie tylko te filmy mają potencjał, aby uzyskać tysiące, a nawet miliony wyświetleń, ale dają widzom możliwość zobaczenia autentycznych reakcji na produkt i usłyszenia prawdziwych opinii na temat produktu, które pomogą w podjęciu decyzji o zakupie. Co więcej, dają widzom poczucie więzi ze swoimi ulubionymi ambasadorami.