Na skróty
Masz solidną strategię marketingową e-commerce i ciężko pracowałeś, aby zidentyfikować odpowiednie kanały i kampanie, aby przyciągnąć grupę docelową — od mediów społecznościowych dla pokolenia Z i milenialsów po bardziej tradycyjne media i pocztę bezpośrednią dla Baby Boomers. Ale co z pokoleniem pośrednim, Gen X?
Generacja X urodziła się gdzieś między 1965 a 1980 rokiem i jest w rzeczywistości przewodem technologicznym pomiędzy Baby Boomers i Millenialsami. Aby lepiej zrozumieć to pokolenie, ważne jest, aby rozpoznać pokolenia, pomiędzy którymi są wciśnięte. Charakterystyka marketingowa i cechy Generacji X:
Pokolenie X może być najtrudniejszą do zrozumienia i przybicia grupą wiekową nawet dla najbardziej doświadczonych marketerów. Zasadniczo masz dwa rodzaje Gen Xers:
Z perspektywy marketera interesujące jest, jak różny może być każdy koniec pokolenia, jeśli chodzi o ich zaawansowanie w zakresie technologii. Wcześniejsi członkowie pokolenia mogą nadal mieć problemy z technologią, taką jak komputery i telefony, podczas gdy późniejsi członkowie nie mają żadnych problemów i zazwyczaj są entuzjastycznie nastawionymi wczesnymi użytkownikami. Techniki marketingowe w większym stopniu zależne od technologii mogą bardziej przemawiać do tych, którzy urodzili się bliżej 1980 roku i całkowicie pomijać te, które urodziły się bliżej 1965 roku. Pomimo różnic, nadal istnieją podobieństwa w tym zróżnicowanym pokoleniu.
Ponieważ najstarsi pokolenie X mają 57 lata, a najmłodsi 42, są w swoich najlepiej zarabiających latach i są na najlepszej drodze do osiągnięcia szczytu w swojej profesji. Ignorowanie ich oznacza ignorowanie grupy demograficznej, która ma imponujący wpływ na decyzje zarówno gospodarstw domowych, jak i firm.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie sklepów
Większość ludzi z pokolenia X założyła rodziny, a ich dzieci prawdopodobnie w tym momencie życia uczęszczają do szkoły lub kończą studia. Bardzo ważne jest dla nich podejmowanie mądrych decyzji dotyczących bezpieczeństwa rodziny i przyszłości finansowej.
Posiadają również silne wartości rodzinne. Aby łatwiej nawiązać kontakt z tym pokoleniem, priorytetem jest pokazanie im, że można im ufać, i zapewnienie im niezawodnego produktu lub usługi do budowania relacji i rekomendacji.
Pokolenie X (jako całe pokolenie) przeszło lądowanie na Księżycu, zimną wojnę, rewolucję internetową, kryzys Y2K i wszystko pomiędzy. Widzieli wiele reklam i byli celem wielu działań marketingowych, co oznacza, że bardzo ważne jest posiadanie autentycznego przekazu w całym marketingu.
Pokolenie X ma tendencję do szukania informacji o firmach w Internecie, nawet po obejrzeniu reklamy telewizyjnej lub zobaczeniu reklamy prasowej. Będziesz chciał upewnić się, że informacje i komunikaty Twojej firmy są spójne we wszystkich katalogach, platformach społecznościowych i, co najważniejsze, w Twojej witrynie.
Większość ludzi z pokolenia X jest teraz rodzicami i woli korzystać z mediów, które odzwierciedlają ich wartości. Wolą też marki, które są autentyczne. Bądź przejrzysty i nie ukrywaj planów ani wartości przed tym pokoleniem — przejrzą to na wylot. Staraj się iść naprzód ze swoimi intencjami, bez „dymu i luster”.