Reklama myjni samochodowej w Internecie — poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Reklama w branży motoryzacyjnej dosyć często kojarzy się raczej niesmacznie. Na szczęście coraz więcej właścicieli warsztatów oraz myjni samochodowych odchodzi od takiego kierunku działań marketingowych, skupiając się na podkreślaniu wysokiej jakości usług. W dzisiejszym świecie to jednak za mało, aby przyciągnąć do siebie nowych klientów. Jeśli więc Twoja firma jeszcze nie ma własnej strony internetowej lub też ma, jednak nie spełnia ona swoich zadań, ten poradnik jest dla Ciebie!
O ile w przypadku myjni samochodowej klasyczne reklamy offline, takie jak bannery, są warte przemyślenia, tak działania promocyjne w sieci to konieczność. Może Ci się wydawać, że strona internetowa to strata pieniędzy, jednak warto zainwestować chociaż w one page, aby zapewnić klientom dostęp do najważniejszych informacji, takich jak sposób płatności (gotówka, karta), godziny otwarcia oraz to, czy jest myjnia jest samoobsługowa, czy też nie. Do tego dochodzą kwestie dodatkowych usług, np. pompowania kół. Jeśli nie jesteś przekonany lub przekonana, warto sprawdzić działania konkurencji. Jeśli mają oni własną witrynę, zastanów się, co możesz zrobić lepiej na swojej stronie. Jeśli nie mają — tym lepiej dla Ciebie, bowiem wyróżnisz swoją markę wśród innych firm! Pozycjonowanie to jednak strategia długoterminowa, a jednorazowe działania, takie jak postawienie strony www, niekoniecznie będą wystarczające. Optymalizacja i wdrażanie wysokiej jakości treści, zawierających odpowiednio dobrane słowa kluczowe, wymagają stworzenia strategii SEO. Co istotne, zlecając te zadania profesjonalnej agencji, będziesz miał pewność, że nawet bez płatnych kampanii potencjalni klienci trafią na Twoją witrynę, a także dowiedzą się o oferowanych usługach.
Pozycjonowanie lokalne pozwala natomiast dotrzeć do osób, które wyszukują konkretnych firm w swojej lub podanej w haśle wyszukiwania lokalizacji. Przykładowo, gdy znudzony kierowca siedzi w aucie i postanawia sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższa myjnia samochodowa, przy dobrze zoptymalizowanym Profilu Firmy w Google, wyszukiwarka pokaże mu Twój biznes. “Wizytówka” jest jednak powiązana nie ze stroną internetową, a Mapami Google. Co należy zrobić, aby docierać do klientów lokalnych ze swoimi usługami? Przede wszystkim zadbać o to, by wspomniany profil zawierał aktualne informacje, takie jak zakres cen, godziny otwarcia oraz adres. Następnym krokiem jest zdobywanie ocen i komentarzy, na które trzeba aktywnie odpowiadać. Internauci często zadają pytania, dotyczące funkcjonowania firmy (np. czy można płacić kartą?), a także pozostawiają opinie, warto więc odnosić się do feedbacku, odpowiadając w uprzejmy, wyważony sposób.
Przeczytaj także: Audyt SEO i pozycjonowanie lokalne
Płatna reklama myjni samochodowej za pomocą Google Ads pozwala zapewnić dużo szybsze efekty niż pozycjonowanie, należy jednak pamiętać, że jest ona skuteczna tylko wtedy, gdy jest aktywna. Wśród różnych rodzajów kampanii, które warto polecić w branży usługowej, na pewno dobrze jest zainwestować w promocję w sieci wyszukiwania. Dzięki temu, kiedy użytkownik wpisze w Google wybrane przez Ciebie słowa kluczowe, na pierwszym miejscu wyświetli mu się Twoja strona internetowa (link będzie oznaczony jako sponsorowany). Dużym plusem takiej reklamy myjni samochodowej jest to, że dociera ona do osób, które aktywnie poszukują danej usługi — to samo dotyczy się i innych kampanii, stąd też bierze się ich wysoki poziom skuteczności. Jeśli dopiero przygotowujesz się do otwarcia, dobrym rozwiązaniem będzie kampania graficzna w sieci partnerskiej, czyli wyświetlanie banerów na różnych portalach i witrynach internetowych. Również przy okazji promocji warto zadbać o to, aby wieść o korzystnej ofercie rozniosła się wśród mieszkańców. Kampanie banerowe można targetować zarówno na nowych klientów, jak i w przypadku działań remarketingowych. Google Ads zapewnia wiele możliwości reklamowania biznesów, także wyświetlanie treści sponsorowanych osobom przebywającym aktualnie w danej lokalizacji. Jeśli blisko Twojej myjni znajduje się parking, duży sklep czy osiedle, regularne kampanie tego typu mogą być bardzo dobrym posunięciem.
Jeśli zastanawiasz się nad tym, jaki content może być ciekawy w przypadku profilu myjni samochodowej w social mediach, podpowiadam, że raczej ciężko będzie prowadzić mocno rozbudowaną komunikację. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba jej prowadzić wcale. Facebooka warto wykorzystać do informowania o udogodnieniach na terenie firmy, ilości dostępnych stanowisk, wykorzystywanych materiałach czyszczących, etc. Możesz też publikować wszelkiego rodzaju aktualności (np. zakup nowego sprzętu), zmianę godzin otwarcia czy godziny otwarcia w święta, a nawet publikować zdjęcia przed czyszczeniem i po, jeśli dana osoba zgodzi się na udostępnienie takiego materiału. Posty nie muszą pojawiać się codziennie — wystarczy jeden na tydzień. Łatwiej zaplanować content w ten sposób, a w razie potrzeb lub nagłej inspiracji stworzyć dodatkowego posta, niż męczyć się z wymyślaniem treści. W przypadku social mediów, sam profil na Facebooku będzie zdecydowanie wystarczający — nie ma sensu zakładać Instagrama, bo platforma ta kompletnie nie sprawdzi się do prezentacji myjni samochodowej.
Profil firmowy na Facebooku, który będzie profesjonalnie i estetycznie prowadzony, warto mieć nie tylko ze względu na możliwość łatwej komunikacji z klientami. Facebook Ads to zaraz po Google Ads jedna z najczęściej wybieranych opcji na płatną reklamę w sieci i ciężko się dziwić — narzędzie to pozwala dotrzeć do naprawdę różnorodnych grup odbiorców, m.in. ze względu na zainteresowania, a także targetować potencjalnych klientów w konkretnej lokalizacji. Reklama myjni samochodowej w serwisie Marka Zuckerberga obejmuje jednak nie tylko Facebooka, ale i Instagram. Pamiętaj, że profil w danym medium społecznościowym, a reklama w nim to w tym przypadku zupełnie różne sprawy. Dlatego jeśli masz budżet, warto wypróbować kampanię na Instastory lub w feedzie, aby sprawdzić, czy Twoje usługi będą cieszyć się większym zainteresowaniem.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.
Ciekawy tekst. Wydawać by się mogło, że myjnia nie potrzebuje pozycjonowania, ale rzeczywiście odpowiednie SEO, a szczególnie widoczność w Google Maps, robią robotę