Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego – czy to ma sens?
3 min
3 min
Na skróty
Sprzedaż sklepu stacjonarnego może być uzależniona od pozycji oferty Twojej marki w formie online. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o widoczność w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy skupić się wyłącznie na lokalnym pozycjonowaniu wartościowych fraz oraz wizytówce Google Moja Firma.
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego wyróżnia się licznymi zaletami. Cały proces w ujęciu długofalowym prowadzi do zwiększenia zysków i poprawy świadomości marki. Dzięki umiejętnym działaniom SEO pozyskasz wartościowych klientów skłonnych do odwiedzenia Twojej placówki stacjonarnie. Poniżej przedstawiamy wady i zalety pozycjonowania sklepów stacjonarnych.
Zalety związane z pozycjonowaniem sklepu stacjonarnego:
Wady związane z pozycjonowaniem sklepu stacjonarnego:
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego najlepiej zlecić profesjonalnej agencji SEO. Wówczas efekty pojawią się najszybciej. Specjaliści w pierwszej kolejności przeprowadzą wstępny audyt SEO, następnie opracują strategię pozycjonerską uwzględniającą lokalne słowa kluczowe i wdrożą niezbędne prace optymalizacyjne związane z edycją treści oraz technicznym SEO.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne
Finalnie klient po wpisaniu dowolnej frazy związanej z Twoją branżą (np. “sklep z obuwiem Kraków”) zobaczy stronę internetową Twojej marki w wynikach tekstowych oraz w Mapach Google (tzw. lokalnym 3-packu).
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego
Jeżeli chcesz być dodatkowo widoczny, zarejestruj się w katalogach firm (np. Panorama Firm). Dzięki temu interesant po kliknięciu katalogów (znajdujących się nad Mapami Google) wybierze prawdopodobnie Twoją firmę.
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego to jedno z najlepszych rozwiązań, aby zwiększyć ruch w siedzibie Twojej firmy. Należy jednak pamiętać, że bardzo ważna jest dywersyfikacja źródeł pozyskiwania klientów, dlatego kampanie Google Ads (dawniej AdWords) mogą być dobrym wyborem w celu intensyfikacji zysków.
Na SEO przeznacz w granicach 65-70% budżetu, a na Google Ads i inne formy marketingu online około 30-35%. Pamiętaj, że pozycjonowanie pozwoli uzyskać rezultaty w ujęciu długofalowym, a płatne kampanie (np. w Google lub na Facebooku) wyłącznie do czasu, aż nie przestaniesz płacić. W przypadku pozycjonowania sklepu stacjonarnego, w sieci będziesz widoczny nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO (minimum przez kolejne 3-18 miesięcy, zależnie od zmian w algorytmach oraz działań konkurencji).
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania sklepu stacjonarnego?
Tak. Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego może być bardzo korzystnym rozwiązaniem, ponieważ pomaga w promocji i budowaniu świadomości marki w lokalnym otoczeniu. SEO ułatwi także zwiększenie ruchu w Twoim sklepie oraz poprawi wyniki sprzedażowe.
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego powinno być wykonywane przez specjalistów, którzy znają się na standardach w danej branży. Z odpowiednim podejściem i wiedzą może być to bardzo skuteczne rozwiązanie pozwalające uzyskać efekty w ujęciu długofalowym. Samodzielna optymalizacja może nie tylko zmarnować Twój czas, ale również potencjał serwisu, którym zarządzasz. Dlaczego? Ponieważ nieumiejętne pozycjonowanie skutkuje często nałożeniem kar przez Google.Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu stacjonarnego?
Cena pozycjonowania sklepu stacjonarnego zależy od wielu czynników tj.:
Aby uzyskać dokładną wycenę lokalnego SEO, skonsultuj się z ekspertem w dziedzinie marketingu. Zazwyczaj ceny pozycjonowania oscylują w granicach kilku tysięcy złotych netto miesięcznie.
Czas potrzebny na zauważenie efektów pozycjonowania sklepu stacjonarnego wynosi zazwyczaj 3-18 miesięcy. W pierwszych tygodniach lub miesiącach zobaczysz zdecydowany wzrost ruchu na stronie pochodzącego z organicznych (naturalnych) wyników wyszukiwania. Mniej więcej po 6-12 miesiącach odnotujesz większą liczbę klientów uczęszczających na zakupy do Twojego sklepu stacjonarnego.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.