Czym jest scraping w SEO?
2 min
2 min
Na skróty
Scraping w SEO to proces pozyskiwania danych z witryn internetowych. Jest popularną techniką stosowaną przez specjalistów SEO, którzy chcą uzyskać informacje o konkurencji, słowach kluczowych, trendach i innych czynnikach wpływających na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Jeżeli interesuje Cię ta tematyka i chcesz dowiedzieć się więcej istotnych informacji na temat zagadnienia, jakim jest scraping w SEO – koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł!
Scraping w kontekście SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza proces pozyskiwania danych ze stron internetowych, które następnie są wykorzystywane w celu poprawy pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. W zależności od założeń projektowych oraz indywidualnych preferencji, scraping może zostać wykonany ręcznie lub przez wyspecjalizowane boty odpowiadające za skalowanie.
Scraping dotyczy wszystkich witryn. Każda strona internetowa może zostać przeanalizowana i przetworzona w celu wydobycia najbardziej interesujących informacji.
Web scraping to bardzo wszechstronne narzędzie, które może być wykorzystywane w wielu dziedzinach, pod kątem różnych celów. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów zastosowania scrapingu:
Warto również wspomnieć, iż web scraping może być stosowany do pozyskiwania informacji o działaniach konkurencji, takich jak zmiany w ofercie produktowej czy cenowej.
Wyszukiwarki tj. Google oraz Bing łączą proces crawlowania i scrapingu w celu indeksowania stron internetowych. Za sprawą zebranych informacji Google może wyświetlić internaucie ranking stron WWW, które realizują cel danego zapytania.
Różnice pomiędzy web scrapingiem a web crawlingiem są łatwo zauważalne. Web scraper przed rozpoczęciem działań otrzymuje szereg adresów URL do weryfikacji i wyodrębnienia danych. Web crawler natomiast potrzebuje wyłącznie pierwszego adresu URL do rozpoczęcia pracy i poszukiwania kolejnych linków.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.