Tania reklama – czy to dobry sposób na marketing?
3 min
3 min
Na skróty
Tania reklama to, mówiąc najprościej, forma promocji, która nie wymaga dużych nakładów finansowych, ale wciąż potrafi być skuteczna i ułatwia dotarcie do określonej grupy odbiorców. Chcesz poznać przykłady taniej reklamy? W takim razie przeczytaj nasz artykuł!
Spośród przykładów taniej reklamy możemy wymienić:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Pozycjonowanie, czyli Search Engine Optimization (SEO), polega na optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby stała się ona bardziej widoczna w wynikach organicznych wyszukiwarek, głównie Google, ale też Yahoo!, Bing, DuckDuckGo czy też YANDEX.
Zdj 1. Rezultaty pozycjonowania jako taniej reklamy w wyszukiwarkach.
Źródło: Google.
Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja SEO przyniesie długotrwałe efekty w postaci zwiększonej widoczności strony w internecie, przyciągając większą ilość potencjalnych klientów. Działa to na zasadzie pasywnego przyciągania klienta, bez konieczności ciągłego płacenia za reklamę.
Początkowa inwestycja w SEO może wydawać się kosztowna, zwłaszcza gdy korzysta się z usług profesjonalnej agencji SEO. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż długoterminowe korzyści przewyższają początkowe wydatki.
Google Ads to płatna platforma reklamowa od Google, pozwalająca wyświetlać reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich oraz w sieci reklamowej.
Zdj 2. Wygląd reklam płatnych w wyszukiwarce Google.
Źródło: Google.
Reklamy AdWords wyróżnia precyzyjne targetowanie. Oznacza to, że przedsiębiorcy płacą domyślnie wyłącznie za kliknięcia, a nie same wyświetlenia (chociaż taka opcja również istnieje w systemie Google Ads). Dzięki temu można dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych daną usługą lub produktem.
Zareklamujemy Twój biznes w sieci – agencja SEO Semcore pozostaje do Twojej dyspozycji!
Dzięki wdrożeniu systemu licytacji w formie CPC (płatność za kliknięcie) przedsiębiorcy mają pełną kontrolę nad budżetem i mogą dostosowywać wydatki w zależności od potrzeb. W konsekwencji reklama może być tania oraz skuteczna.
Promocja w mediach społecznościowych polega na tworzeniu i udostępnianiu treści na platformach takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter w celu osiągnięcia rezultatów marketingowych. Dotyczy to zarówno formy bezpłatnej (ruch organic social), jak i płatnej (obejmującej np. Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads czy też Twitter Ads).
Zdj 3. Posty promocyjne na Facebooku.
Źródło: Facebook.
Integracja z odbiorcami pozwala budować lojalną społeczność wokół marki oraz szybko reagować na potrzeby klientów.
Pomimo tego, że płatne posty w social media mogą wymagać sporych nakładów finansowych w przypadku złożonych kampanii dla większych e-commerce oraz firm usługowych, w mediach społecznościowych jesteś w stanie reklamować się bardzo tanio (nawet poniżej 500 zł miesięcznie).
SXO, łącząc elementy tradycyjnego SEO z użytecznością UX (User Experience), stawia na pierwszym miejscu satysfakcję użytkownika. Celem jest nie tylko przyciągnięcie odwiedzającego, ale przede wszystkim zatrzymanie go na stronie oraz sprawienie, aby jego interakcja była pozytywna i prowadziła do realizacji określonych celów (np. zakupu produktu, zapisania się do newslettera lub rezerwacji szkolenia). Obecnie SXO, koncentrując się na harmonijnym połączeniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach z wyjątkowymi doświadczeniami użytkowników, staje się kluczowym elementem skutecznej i taniej reklamy w internecie. Jeżeli chcesz zweryfikować rezultaty pozycjonowania, koniecznie zainwestuj w audyt SEO i sprawdź wady oraz zalety swojej witryny.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.