Byliśmy na Festiwalu SEO 2023. Oto nasze wrażenia!
3 min
3 min
Na skróty
W piątek, 13 października, Katowice stały się stolicą wiedzy SEO, a to za sprawą Festiwalu SEO 2023, którego głównym organizatorem był WhitePress. Była to wyjątkowa edycja festiwalu, który obchodził swoje 10-lecie istnienia, co uczczono hucznie na uroczystym Afterparty. Nie mogło także zabraknąć ekipy z Semcore, co tylko wzmocniło atmosferę festiwalu.
Prezentacje podczas Festiwalu SEO 2023 były niezwykle różnorodne, ale głównym tematem przewodnim była rola sztucznej inteligencji (AI) w dziedzinie SEO. Na scenie pojawiło się 10 prelegentów, którzy przedstawili swoje unikalne perspektywy na tematy związane z SEO i AI.
Pierwszy blok rozpoczął się od prezentacji Michała Pustuła, który omawiał strategie optymalizacji kosztów SEO w obecnych czasach, co stanowiło ważne zagadnienie dla wielu profesjonalistów. Rafał Borowiec skupił się na narzędziach do linkowania wewnętrznego, pokazując, jak wydobywać z nich maksimum potencjału. Sebastian Heymann głębiej zanurzył się w tajemnice Google związane z przetwarzaniem linków, wyjaśniając, kiedy i jak te linki zaczynają działać.
Druga część festiwalu przyniosła inspirującą dawkę wiedzy o AI. Mateusz Malinowski przedstawił praktyczne przykłady pluginów wykorzystujących sztuczną inteligencję, które mogą usprawnić codzienną pracę, nie tylko specjalistów SEO. Mateusz Markiel wyjaśnił, w jaki sposób można zaoszczędzić czas i pieniądze, korzystając z AI. Czy zazwyczaj prosiliście chata GPT, żeby coś Wam przygotował? Jeśli tak, to przestańcie to robić – Mateusz powiedział, że gdy traktuje się chatGPT jak sługę, ten daje lepsze odpowiedzi. Choć pojawiły się różne opinie na temat tego stwierdzenia.
Grzegorz Świerk (wraz ze swoją Skalą Świerka) poszedł kreatywnie do tematu i zaprezentował jak sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować proces wdrażania projektów e-commerce. Paweł Węcko zaprezentował aplikację, która pozwala na automatyzację procesów SEO, co stanowi ogromne ułatwienie w pracy specjalistów.
Trzecia i ostatnia część zaczęła się od prezentacji Pawła Gontarka, który na życiowym przykładzie wyjaśnił, które treści zamieszczane w internecie pomagają, a które utrudniają znalezienie naprawdę potrzebnych informacji. Wypowiedź Zgreda poruszyła całą salę, gdyż nie tylko dotyczyła tematów osobistych, ale też niezwykle ważnych – zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Anna Zaborowska wyjaśniła pojęcie konwersacyjności i przedstawiła jakie treści będą angażujące dla czytelnika i jak pomoże nam w ich tworzeniu chat GPT. Na sam koniec Damian Hliwa przedstawił różne sposoby estymowania przez specjalistę SEO, sprzedawcę i marketingowca, a także wyjaśnił jak wykorzystać estymacje podczas pracy z klientem.
Opinie uczestników festiwalu były zróżnicowane, każdy znalazł coś, co go szczególnie zainteresowało. Choć było nas 7 osób, to o swoje wrażenia zapytaliśmy juniorów, gdyż był to ich pierwszy wyjazd z Semcore.
Fantastyczne spotkania z ludźmi o ogromnym doświadczeniu, ale przede wszystkim pasjonatami SEO. Największe wrażenie merytorycznie zrobiło na mnie wystąpienie Grzegorz Świerka z “Hackaton AI” i skala Świerka 🙂 Jeśli chodzi o charyzmę robienie show, to zdecydowanie Sebastian Heymann nie ma sobie równych.
Ciekawe prezentacje, wyśmienita atmosfera, bardzo dobra organizacja i piękna pogoda! Tak w jednym zdaniu można opisać tegoroczny Festiwal SEO w Katowicach. Większość prezentacji dotyczyła tematów stricte związanych z SEO oraz „rewolucją” jaka trwa w branży ze względu na upowszechnienie narzędzi AI. Największe wrażenie wywarła na mnie prezentacja Pawła Gontarka, który podzielił się trudnym, rodzinnym doświadczeniem. Przeanalizował w niej całą „ścieżkę konwersji”, analizując organiczne wyniki wyszukiwania pod kątem występowania w nich wartościowych i rzetelnych informacji. Wielki szacunek za poruszenie takiego tematu przed tak licznym, branżowym gronem. Liczę, że kolejny Festiwal SEO będzie również obfitował w ciekawe prezentacje, a atmosfera na Afterparty będzie super! Dokładnie tak, jak na tegorocznym Festiwalu!
***
Ja również uważam, że na wyróżnienie zasługuje prezentacja Pawła Gontarka, która była zarówno wartościowa, jak i niezwykle osobista. Uświadomiliśmy sobie skalę problemu ludzi cierpiących na depresję i z myślami samobójczymi wśród młodych osób. Dowiedzieliśmy się, jak bardzo w tak delikatnej dziedzinie są potrzebne jakościowe treści i jak trudno jest je odnaleźć. Warto tu wspomnieć, że istnieją miejsca, takie jak telefon wsparcia dla dzieci i młodzieży 116111.pl, które służą nie tylko informacją, ale także wsparciem w trudnych chwilach. Jestem przekonana, że każdemu z uczestników zostanie ona w pamięci na długo.
Kilka godzin prezentacji dało niesamowicie dużą dawkę wiedzy, którą niewątpliwie będziemy wykorzystywać podczas pracy. W przerwach i podczas Afterparty zawarliśmy kilka nowych znajomości, kilka odświeżyliśmy. Zdecydowanie nie możemy doczekać się kolejnych SEO-wych spotkań!
Autorka: Małgorzata Sadowska-Surynt, Junior SEO Specialist, Semcore