Zarządzanie treścią w marketingu
3 min
3 min
Na skróty
Treści są jedną z głównych form interakcji z odbiorcami oferty. W ramach działalności marketingowej powstawać może mnóstwo contentu, który wykorzystywany jest do różnych akcji. Dodajesz go na stronie, w social media, wysyłasz newslettery i nie tylko. Sprawdź, na czym polega zarządzanie treścią i jaką rolę odgrywa system CMS.
Content, który powstaje w działalności marketingowej, powinien być spersonalizowany. Należy przygotowywać treści dopasowane do odbiorców, które sprawdzą się w przypadku danej formy komunikacji i zostaną zastosowane w odpowiednim momencie. To ważny element taktyki w działalności przedsiębiorstwa, od którego w wielu przypadkach zależy powodzenie danego przedsięwzięcia.
Zarządzanie treścią obejmuje proces gromadzenia, dostarczania i wyszukiwania informacji. Termin ten jest zwykle używany w odniesieniu do zarządzania cyklem życia treści cyfrowych, ich utworzenia, przez przechowywanie, aż do usunięcia. Treści mogą obejmować obrazy, wideo, audio i multimedia, a także tekst.
Firma powinna mieć opracowane wytyczne dotyczące stylu i marki w odniesieniu do treści. Badania potwierdzają jednak, że wiele przedsiębiorstw ma opracowane nawet bardziej złożone założenia. Z raportu Content Marketing Institute wynika, że:
W badaniu uczestniczyło 411 marketerów.
Większość marketerów twierdzi, że ich firma ma opracowane wytyczne dotyczące stylu i marki w odniesieniu do treści, a mniej niż połowa przekonuje, że przygotowali bardziej złożone zasady – takie, które obejmują mapę podróży klienta lub strukturę komunikatów.
W zależności od celu i organizacji obowiązujące zasady mogą się różnić. Tym samym firma może podejmować inne działania. Oto przykładowe etapy zarządzania treścią:
CMS, czyli Content Management System (system zarządzania treścią), zdecydowanie ułatwia proces tworzenia, publikowania, edycji czy archiwizowania contentu. Umożliwia tworzenie wpisów, zapisywanie szkiców i ich publikowanie wtedy, gdy przychodzi na to odpowiedni moment. Możesz dzięki nim przygotować content i określić datę dodania w przyszłości – materiał pojawi się, kiedy będziesz, np. na urlopie.
Kolejną zaletą systemów zarządzania treścią jest możliwość automatycznego publikowania contentu w social media. Możesz dodawać wpis, a jednocześnie poinformować o tym we wszystkich profilach w mediach społecznościowych bez konieczności robienia tego ręcznie. Popularne system CMS są zazwyczaj zoptymalizowane pod SEO, dzięki czemu ułatwiają publikowanie treści, która spełnia oczekiwania wyszukiwarki Google.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.